Automobilka BMW v současné době pracuje na zcela nových tříválcových pohonných jednotkách určených pro menší modely této bavorské značky. S novým trendem úsporných opatření se však tříválcového motoru dočká i limuzína BMW řady 5.
S příchodem nové generace 5kty, který je naplánován na rok 2016, je naplánováno i nasazení již zmíněného tříválce. Bude se jednat o úsporný tříválcový turbodiesel o objemu 1,5 litru. Tento maloobjemový motor nabídne výkon 110 kW a v kombinovaném cyklu dle evropské normy se jeho spotřeba má pohybovat okolo hranice 3,9 litru /100 km.
Samozřejmostí je zachování ostatních „původních“ motorů. BMW 5 tak i nadále bude dostupné se čtyřválci respektive šestiválci. Dojde i na vrchol nabídky, jenž tvoří verze M5, která si ponechá benzínový osmiválec a dostane navýšený výkon na hranici téměř 600 koní (441 kW). Úplnou novinkou se pak stane verze BMW M5 s pohonem 4x4 xDrive.
Ostatně, budoucí příchod M5 xDrive je tak trochu vynucený, protože konkurence v podobě Audi RS6 či Mercedes-Benz E63 AMG jej už používají.
Nová generace BMW 5 se dočká kromě výše uvedených změn také výrazného odlehčení. Podvozková platforma by měla podle plánů automobilky uspořit až 100 kilogramů, což se projeví na jízdních a výkonnostních vlastnostech.