Pokud toužíte po skutečně ostrém BMW, pak máte na výběr z celé řady výkonných modelů s označením M. Pokud byste ale rádi zkombinovali vysoký výkon s komfortem a praktičností, pak je možná lepší se poohlédnout po některém z upravených modelů Alpina. Často totiž dokáží nabídnout prakticky stejný výkon, ovšem s podstatně lepší každodenní použitelností.
A jedním z nejlepších příkladů za všechny je Alpina B5 Bi-Turbo Touring, která se honosí titulem nejrychlejšího produkčního kombi na světě. Základem vozu je BMW řady 5 kombi, pod kapotou je však dvakrát přeplňovaný 4.4 litrový motor V8, který je naladěn na 608 koňských sil.
Motor je spojený s osmistupňovým automatem, který posílá výkon na všechna kola. Stejně jako M5 je však i Alpina schopna preferovat zadní nápravu, na kterou dokáže přesměrovat až 90 procent točivého momentu. Rozhodně se tak nemusíte bát, že by tohle auto snad bylo nudné.
Ostatně o jeho výjimečnosti hovoří i pohled na tabulku technických parametrů. Akceleraci z 0 na 100 km/h totiž tohle pohodlné a prostorné kombi zvládá v čase 3.5 sekundy. Ručička tachometru navíc nepřestává stoupat až k hodnotě 322 km/h, jak ukazuje propagační video automobilky.
Jeho ústředním motivem je souboj dvojice pravověrných sportovních vozů Porsche 911 GT2 RS a Mercedes-AMG GTR. A zatímco oba vozy se dramaticky předhánějí za výrazného zvuku jejich laděných výfuků, Alpina B5 se kolem nich v poklidu prožene za zvuku tradiční bavorské dechovky. Řidiči už chybí snad jen typické kožené kalhoty, klobouk a krýgl z Oktoberfestu v držáku nápojů.
Pravdou však je, že jedním z největších benefitů Alpiny B5 je absence elektronického omezovače rychlosti, který ostatní modely kombi zastaví na rychlosti okolo 250 km/h. Právě tahle drobnost pak Alpině dovoluje přisvojit si titul nejrychlejšího produkčního kombi na světě.
Obecně vzato je však potřeba nad novým modelem Alpiny smeknout klobouk. Vozy tohoto úpravce totiž nebývají jen pekelně rychlé, ale také komfortní, sofistikované a praktické pro každodenní využití.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?