Pokud toužíte po skutečně ostrém BMW, pak máte na výběr z celé řady výkonných modelů s označením M. Pokud byste ale rádi zkombinovali vysoký výkon s komfortem a praktičností, pak je možná lepší se poohlédnout po některém z upravených modelů Alpina. Často totiž dokáží nabídnout prakticky stejný výkon, ovšem s podstatně lepší každodenní použitelností.
A jedním z nejlepších příkladů za všechny je Alpina B5 Bi-Turbo Touring, která se honosí titulem nejrychlejšího produkčního kombi na světě. Základem vozu je BMW řady 5 kombi, pod kapotou je však dvakrát přeplňovaný 4.4 litrový motor V8, který je naladěn na 608 koňských sil.
Motor je spojený s osmistupňovým automatem, který posílá výkon na všechna kola. Stejně jako M5 je však i Alpina schopna preferovat zadní nápravu, na kterou dokáže přesměrovat až 90 procent točivého momentu. Rozhodně se tak nemusíte bát, že by tohle auto snad bylo nudné.
Ostatně o jeho výjimečnosti hovoří i pohled na tabulku technických parametrů. Akceleraci z 0 na 100 km/h totiž tohle pohodlné a prostorné kombi zvládá v čase 3.5 sekundy. Ručička tachometru navíc nepřestává stoupat až k hodnotě 322 km/h, jak ukazuje propagační video automobilky.
Jeho ústředním motivem je souboj dvojice pravověrných sportovních vozů Porsche 911 GT2 RS a Mercedes-AMG GTR. A zatímco oba vozy se dramaticky předhánějí za výrazného zvuku jejich laděných výfuků, Alpina B5 se kolem nich v poklidu prožene za zvuku tradiční bavorské dechovky. Řidiči už chybí snad jen typické kožené kalhoty, klobouk a krýgl z Oktoberfestu v držáku nápojů.
Pravdou však je, že jedním z největších benefitů Alpiny B5 je absence elektronického omezovače rychlosti, který ostatní modely kombi zastaví na rychlosti okolo 250 km/h. Právě tahle drobnost pak Alpině dovoluje přisvojit si titul nejrychlejšího produkčního kombi na světě.
Obecně vzato je však potřeba nad novým modelem Alpiny smeknout klobouk. Vozy tohoto úpravce totiž nebývají jen pekelně rychlé, ale také komfortní, sofistikované a praktické pro každodenní využití.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?