Pokud toužíte po skutečně ostrém BMW, pak máte na výběr z celé řady výkonných modelů s označením M. Pokud byste ale rádi zkombinovali vysoký výkon s komfortem a praktičností, pak je možná lepší se poohlédnout po některém z upravených modelů Alpina. Často totiž dokáží nabídnout prakticky stejný výkon, ovšem s podstatně lepší každodenní použitelností.
A jedním z nejlepších příkladů za všechny je Alpina B5 Bi-Turbo Touring, která se honosí titulem nejrychlejšího produkčního kombi na světě. Základem vozu je BMW řady 5 kombi, pod kapotou je však dvakrát přeplňovaný 4.4 litrový motor V8, který je naladěn na 608 koňských sil.
Motor je spojený s osmistupňovým automatem, který posílá výkon na všechna kola. Stejně jako M5 je však i Alpina schopna preferovat zadní nápravu, na kterou dokáže přesměrovat až 90 procent točivého momentu. Rozhodně se tak nemusíte bát, že by tohle auto snad bylo nudné.
Ostatně o jeho výjimečnosti hovoří i pohled na tabulku technických parametrů. Akceleraci z 0 na 100 km/h totiž tohle pohodlné a prostorné kombi zvládá v čase 3.5 sekundy. Ručička tachometru navíc nepřestává stoupat až k hodnotě 322 km/h, jak ukazuje propagační video automobilky.
Jeho ústředním motivem je souboj dvojice pravověrných sportovních vozů Porsche 911 GT2 RS a Mercedes-AMG GTR. A zatímco oba vozy se dramaticky předhánějí za výrazného zvuku jejich laděných výfuků, Alpina B5 se kolem nich v poklidu prožene za zvuku tradiční bavorské dechovky. Řidiči už chybí snad jen typické kožené kalhoty, klobouk a krýgl z Oktoberfestu v držáku nápojů.
Pravdou však je, že jedním z největších benefitů Alpiny B5 je absence elektronického omezovače rychlosti, který ostatní modely kombi zastaví na rychlosti okolo 250 km/h. Právě tahle drobnost pak Alpině dovoluje přisvojit si titul nejrychlejšího produkčního kombi na světě.
Obecně vzato je však potřeba nad novým modelem Alpiny smeknout klobouk. Vozy tohoto úpravce totiž nebývají jen pekelně rychlé, ale také komfortní, sofistikované a praktické pro každodenní využití.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.