Atmosferické motory se v posledních letech dostaly na listinu ohrožených druhů, přesto se najdou automobilky, které nad jeho krásou a schopnostmi nehodlají lámat hůl. Jednou z nich je i britský Aston Martin, který pro svůj připravovaný hypersport Valkyrie údajně chystá dokonce ten vůbec nejvýkonnější atmosferický motor s 12 válci do V a výkonem přes 1100 koní.
Aston Martin Valkyrie, jehož cena je odhadována na cca 3.3 milionu dolarů za kus, bývá označován za jeden z nejambicioznějších projektů hyperauta v posledních letech. Pro britskou automobilku, která je známá spíše výrobou komfortních a výkonných GTček, to navíc bude velkolepý vpád do zcela nového světa.
Valkyrie je totiž, podobně jako třeba Ford GT, silniční prototyp vozidla určeného pro závodní sérii Le Mans.Ovšem zatímco Ford GT už se pohybuje po silnicích, kolem Astonu stále panuje ticho, které čas od času prořízne nějaký výkřik, jako byl záhadný a rychle smazaný příspěvek na Twitteru týkající se jeho výkonu.
Společnost Cosworth, která má pro Valkyrii dodávat motory, však konečně hrobové ticho narušila a přiznala, že výkon atmosferického dvanáctiválce pod kapotou Astonu by se měla pohybovat okolo 1100 koňských sil. Valkyrie by se tak mohla brzy přihlásit o titul silničního vozu s nejvýkonnějším atmosferickým motorem.
Hal Reisiger, CEO společnosti Cosworth, v rozhovoru pro Top Gear uvedl, že Valkyrii bude pohánět 6.5 litrová V12, jejíž výkon bude o 200 až 300 koní vyšší, než nabízí kterákoliv jiná V12 na trhu. Například 6.5 litrová V12 pod kapotou Ferrari LaFerrari produkuje maximálně 950 koní a to ještě v momentě, kdy zasáhne její hybridní systém KERS. Pokud bychom se tedy drželi při zemi, pak bychom mohli od Valkyrie očekávat výkon minimálně 1100 koní.
Bohužel zatím nevíme nevíme, zda se jedná o výkon samotného motoru, nebo o kombinaci výkonů s hybridním motorem. V každém případě se ale jedná o skvělá čísla. Příspěvek na Twitteru, který jsme výše zmiňovali, pocházel od společnosti Cosworth, která v něm ale uváděla, že Valkyrie bude mít 1 130 koní - a to měřeno na kolech.
Reisinger dále v rozhovoru pro Top Gear uvedl, že Cosworth "Není odpovědný jen za návrh motoru, ale také za jeho sestavení a testování." A podle jeho dalších slov se všechno daří podle plánu a žádné zdržení premiéry by snad nemělo nastat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.