Atmosferické motory se v posledních letech dostaly na listinu ohrožených druhů, přesto se najdou automobilky, které nad jeho krásou a schopnostmi nehodlají lámat hůl. Jednou z nich je i britský Aston Martin, který pro svůj připravovaný hypersport Valkyrie údajně chystá dokonce ten vůbec nejvýkonnější atmosferický motor s 12 válci do V a výkonem přes 1100 koní.
Aston Martin Valkyrie, jehož cena je odhadována na cca 3.3 milionu dolarů za kus, bývá označován za jeden z nejambicioznějších projektů hyperauta v posledních letech. Pro britskou automobilku, která je známá spíše výrobou komfortních a výkonných GTček, to navíc bude velkolepý vpád do zcela nového světa.
Valkyrie je totiž, podobně jako třeba Ford GT, silniční prototyp vozidla určeného pro závodní sérii Le Mans.Ovšem zatímco Ford GT už se pohybuje po silnicích, kolem Astonu stále panuje ticho, které čas od času prořízne nějaký výkřik, jako byl záhadný a rychle smazaný příspěvek na Twitteru týkající se jeho výkonu.
Společnost Cosworth, která má pro Valkyrii dodávat motory, však konečně hrobové ticho narušila a přiznala, že výkon atmosferického dvanáctiválce pod kapotou Astonu by se měla pohybovat okolo 1100 koňských sil. Valkyrie by se tak mohla brzy přihlásit o titul silničního vozu s nejvýkonnějším atmosferickým motorem.
Hal Reisiger, CEO společnosti Cosworth, v rozhovoru pro Top Gear uvedl, že Valkyrii bude pohánět 6.5 litrová V12, jejíž výkon bude o 200 až 300 koní vyšší, než nabízí kterákoliv jiná V12 na trhu. Například 6.5 litrová V12 pod kapotou Ferrari LaFerrari produkuje maximálně 950 koní a to ještě v momentě, kdy zasáhne její hybridní systém KERS. Pokud bychom se tedy drželi při zemi, pak bychom mohli od Valkyrie očekávat výkon minimálně 1100 koní.
Bohužel zatím nevíme nevíme, zda se jedná o výkon samotného motoru, nebo o kombinaci výkonů s hybridním motorem. V každém případě se ale jedná o skvělá čísla. Příspěvek na Twitteru, který jsme výše zmiňovali, pocházel od společnosti Cosworth, která v něm ale uváděla, že Valkyrie bude mít 1 130 koní - a to měřeno na kolech.
Reisinger dále v rozhovoru pro Top Gear uvedl, že Cosworth "Není odpovědný jen za návrh motoru, ale také za jeho sestavení a testování." A podle jeho dalších slov se všechno daří podle plánu a žádné zdržení premiéry by snad nemělo nastat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.