Italská firma Garage Italia Customs má slabost pro staré Pandy. Jednu si vzala do parády a přestavěla ji na stylový elektromobil.
Fiat Panda je přestavěn po vzoru filmů o Indiana Jonesovi. Původní Panda prošla důkladnou renovací a dostala nový khaki lak. Interiér je vyveden v oranžové alcantře. Výsledek dostal jméno Fiat 'Pandina Jones' Car & Vintage Edition.
Největší změny se odehrály pod kapotou. Původní benzínový motor se odporoučel a na jeho místo se nastěhoval motor elektrický. Nezvykle je nový motor přimontovaný k původní převodovce. Výkon motoru tedy putuje na všechna čtyři kola a co je u elektromobilů zcela neobvyklé, u Pandy 4x4 se dá řadit.
Jízdní výkony neohromí, elektrická Panda dosahuje maximální rychlost 115 km/h a ani dojezd není nic mimořádného, dle metodiky WLTP dosahuje pouhých 100 km. Není to mnoho, ale na běžné denní dojíždění to stačí. Plné dobití baterii trvá od 3 do 8 hodin v závislosti, zda nabíjíte doma ze zásuvky, nebo z veřejné rychlodobíječky. Zásuvka vozu je schovaná pod víkem palivové nádrže.
Elektrická Panda 4x4 není jediná. Celkem vzniklo 5 vozů s odlišným stylem. Krom této inspirované dobrodružstvím Dr. Jonese, kterého ztvárnil Harrison Ford, je například ještě jeden, který by ocenil Daniel Craig. Ten nese jméno 00Panda a při jeho stavbě se tvůrci inspirovali filmy o agentu 007 jenž brání svět ve službách Jejího Veličenstva.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.