Italská firma Garage Italia Customs má slabost pro staré Pandy. Jednu si vzala do parády a přestavěla ji na stylový elektromobil.
Fiat Panda je přestavěn po vzoru filmů o Indiana Jonesovi. Původní Panda prošla důkladnou renovací a dostala nový khaki lak. Interiér je vyveden v oranžové alcantře. Výsledek dostal jméno Fiat 'Pandina Jones' Car & Vintage Edition.
Největší změny se odehrály pod kapotou. Původní benzínový motor se odporoučel a na jeho místo se nastěhoval motor elektrický. Nezvykle je nový motor přimontovaný k původní převodovce. Výkon motoru tedy putuje na všechna čtyři kola a co je u elektromobilů zcela neobvyklé, u Pandy 4x4 se dá řadit.
Jízdní výkony neohromí, elektrická Panda dosahuje maximální rychlost 115 km/h a ani dojezd není nic mimořádného, dle metodiky WLTP dosahuje pouhých 100 km. Není to mnoho, ale na běžné denní dojíždění to stačí. Plné dobití baterii trvá od 3 do 8 hodin v závislosti, zda nabíjíte doma ze zásuvky, nebo z veřejné rychlodobíječky. Zásuvka vozu je schovaná pod víkem palivové nádrže.
Elektrická Panda 4x4 není jediná. Celkem vzniklo 5 vozů s odlišným stylem. Krom této inspirované dobrodružstvím Dr. Jonese, kterého ztvárnil Harrison Ford, je například ještě jeden, který by ocenil Daniel Craig. Ten nese jméno 00Panda a při jeho stavbě se tvůrci inspirovali filmy o agentu 007 jenž brání svět ve službách Jejího Veličenstva.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.