Italská firma Garage Italia Customs má slabost pro staré Pandy. Jednu si vzala do parády a přestavěla ji na stylový elektromobil.
Fiat Panda je přestavěn po vzoru filmů o Indiana Jonesovi. Původní Panda prošla důkladnou renovací a dostala nový khaki lak. Interiér je vyveden v oranžové alcantře. Výsledek dostal jméno Fiat 'Pandina Jones' Car & Vintage Edition.
Největší změny se odehrály pod kapotou. Původní benzínový motor se odporoučel a na jeho místo se nastěhoval motor elektrický. Nezvykle je nový motor přimontovaný k původní převodovce. Výkon motoru tedy putuje na všechna čtyři kola a co je u elektromobilů zcela neobvyklé, u Pandy 4x4 se dá řadit.
Jízdní výkony neohromí, elektrická Panda dosahuje maximální rychlost 115 km/h a ani dojezd není nic mimořádného, dle metodiky WLTP dosahuje pouhých 100 km. Není to mnoho, ale na běžné denní dojíždění to stačí. Plné dobití baterii trvá od 3 do 8 hodin v závislosti, zda nabíjíte doma ze zásuvky, nebo z veřejné rychlodobíječky. Zásuvka vozu je schovaná pod víkem palivové nádrže.
Elektrická Panda 4x4 není jediná. Celkem vzniklo 5 vozů s odlišným stylem. Krom této inspirované dobrodružstvím Dr. Jonese, kterého ztvárnil Harrison Ford, je například ještě jeden, který by ocenil Daniel Craig. Ten nese jméno 00Panda a při jeho stavbě se tvůrci inspirovali filmy o agentu 007 jenž brání svět ve službách Jejího Veličenstva.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?