V nedávné aukci se prodal Mercedes-Benz 6.0 AMG Hammer Coupe za obrovskou sumu peněz. Není se úplně čemu divit. Toto černé kupé Mercedes-Benz generace W124 je do značné míry upravené od dvorního ladiče AMG a vzniklo pouhých 12 kusů.
Mercedes-Benz 6.0 AMG Hammer Coupe byl představen v roce 1986. Jednalo se o Mercedes-Benz W124, který však prošel radikální úpravou od expertů z AMG. Hlavní změnou byla vyměněna řadového šestiválce za plnotučnou V8 z modelu 560 SE, která byla navíc v AMG převrtán na objem 6.0 litrů.
Oproti sérii dvojnásobně velký motor dával výkon 381 koní a točivý moment měl hodnotu 542 N.m. Díky tomu byla akcelerace z 0 na 100 km/h pouhých 5 sekund a maximální rychlosti činila 305 km/h. To jsou čísla působivá i dnes, před 36 lety se jednalo o něco ohromujícího. Svými dynamickými schopnostmi se mohl směle rovnat vozům od automobilek Ferrari, Lamborghini a jim podobným.
Pojďme se podívat na konkrétní kus, který se vydražil za obrovskou sumu. Vůz z roku 1988 má za svůj dlouhý život najeto pouhých 31 tisíc kilometrů (15 let stál bez hnutí v garáži). Bylo jasné, že v aukci půjde cena hodně vysoko. Ale že unikátní kupé vyšplhá až na 661 800 USD (přes 16 milionů Kč), tomu asi před zahájením aukce věřil málokdo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?