Šéf dopravní policie Bambas končí

Marek Litzman, 25. července 2007, 09:09 Google+

Jeden z největších obhájců bodového systému končí na svém křesle. Co bude jeho nedobrovolný odchod znamenat pro policii a využití celého bodového systému v praxi?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Policie ČR

Policie ČR | foto: www.auto-news.cz

Sdílejte článek

Jednání o odchodu Zdeňka Bambase, dlouholetého ředitele dopravní policie, potvrdil portálu novinky.cz náměstek policejního prezidia. Dopravní policii vede od konce roku 1993 a u policie slouží šestnáctým rokem. Důvodem pro vypsání výběrového řízení na tento post má být to, že je třeba provést reformu policie a to s novými tvářemi.

Je však možné, že za tím stojí i velmi nepříznivý trend nehodovosti. Ačkoliv si od nového bodového systému policisté i zákonodárci slibovali mnoho, po několika měsících „pomalého šoku“ se zatím celý rok 2007 drží jako statistická výchylka vývoje minulých let a s klidem překonává ve většině srovnatelných měřeních, tedy počet mrtvých a lehce zraněných, rok loňský i předloňský. Pouze těžce zraněných je o něco méně. Počet nehod a hmotné škody podle ministerských statistik srovnávat nemůžeme, protože se velmi významně zvedla částka nutná k hlášení škody v případě nezranění účastníků nehody, z dvaceti na padesát tisíc korun. Podle statistik pojišťoven však ani tato bilance není zrovna příznivá.

Zatímco v předchozích letech statistiky úmrtnosti a zranění uspokojivě klesaly, letošní trend se obrátil. Bodový systém vnesl do řízení to nejnebezpečnější – nerovnost a neplynulost. Část řidičů začala jezdit pomaleji a část ne. Právě z toho, dle názoru některých odborníků i mne samého, vzniká nejvíce nebezpečných situací.

Co z toho tedy plyne a co bude největším úkolem nového ředitele dopravní policie? Bude muset především odstranit onu nebezpečnost rozdílných rychlostí. Řidiči se budou muset naučit respektovat rychlost toho druhého a policisté se budou muset naučit, respektive je to bude muset někdo naučit, posuzovat nebezpečnost jednotlivých přečinů. Stojím si za tím, že šedesátka na městské výpadovce v době minimálního provozu prostě není nebezpečný skutek. Zato předjíždění v nepřehledných místech, předjíždění zprava, závodění na silnicích, nedávání přednosti v jízdě a podobné, opravdu nebezpečné přečiny, které vídáme na silnicích běžně, zůstávají nepotrestány.

Tohle bude úkol nového prezidenta, úkol, se kterým si jeho předchůdce, Zdeněk Bambas, nedokázal za celých 13 let poradit. Jedině tak se možná podaří vymýtit ze silnic ty, kteří jsou nebezpeční, nikoliv ty, kteří zkrátka moc jezdí a tím pádem mají větší šanci na to, že je někdo chytne třeba za prošlé náplasti v lékárničce.

 

zdroj: novinky.cz

Vytisknout

Diskuze: Šéf dopravní policie Bambas končí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Fabia

Škoda Fabia obstála v nárazových testech

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud