Že se v některých chudších koutech světa jako nové prodávají deset až patnáct let staré automobily není nic divného. Automobilky je totiž stále produkují, protože je po nich kvůli příznivé ceně vysoká poptávka. Nedávný případ z Austrálie se ale těmto tabulkám naprosto vymyká.
Honda S2000 byla naposledy ve výrobě v roce 2009, pak se dvoumístný roadster s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 176 kW (239 k), šestistupňovým manuálem a váhou pouze 1275 kilogramů přesunul do „automobilového nebe“. V průběhu následujících let se ještě sem tam prodaly nějaké přebývající skladové zásoby, naposledy se tak ale stalo v roce 2013. Letos v listopadu se však v australských statistikách nově zaregistrovaných automobilů znovu objevila Honda S2000! S informací přišel magazín CarAdvice, který hned kontaktoval také ředitele místního zastoupení značky.
Stephen Collins magazínu informaci o prodané S2000 potvrdil a přidal i nějaké podrobnosti. Auto tak prodal nespecifikovaný dealer ze státu Nový Jižní Wales, jenž ho dlouhou dobu používal ve svém showroomu jako reprezentační vzorek. Nabídka šťastného majitele tak musela být opravdu štědrá, že se prodejce vozu zbavil. Pro zajímavost uveďme, že jako nový se roadster v roce 2008 prodával za 73 590 australských dolarů (cca 1 382 000 korun). A za osm let cena vozu spíše narostla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?