Čím jsou pro Golf, Passat a Caddy provedení Alltrack, tím je pro Multivan verze PanAmericana. Pokud ještě trochu tápete, vězte, že jde o mírně přizvednutý model s ochrannými plasty a terénními ambicemi. Volkswagen dokonce tvrdí, že nabídne schopnosti vozidla kategorie SUV.
Téměř přesně před rokem měl ve Frankfurtu premiéru koncept Multivan PanAmericana, stylová verze s vyšší světlou výškou, plastovým obložením a úložným systémem pro motocykl v zavazadlovém prostoru. Sériové provedení se ukázalo začátkem března v Ženevě, s nadcházejícím IAA v Hannoveru přichází Volkswagen s několika novými detaily a především pak českými cenami. Nebude na škodu si tak vůz připomenout. Základem všech úprav jsou podvozek s o 20 milimetrů vyšší světlou výškou (na přání ale umí VW dodat i standardní podvozek) a 17- nebo 18palcová litá kola. Nárazníky a spodní část dveří mají plastové obložení se stříbrným lakováním uprostřed. Specifické prvky pak doplňují maska chladiče Highline, zatmavená zadní LED světla, tónovaná skla a logo PanAmericana na B-sloupcích.
Uvnitř je vůz i přes absenci systému na převoz motocyklu překvapivě robustní. Mohou za to na přání dodávaná podlaha ze žebrového plechu v prostoru pro cestující a robustní podlahové rohože z pryže. Volant a hlavice řadicí páky mají kožené čalounění, nechybí ani osvětlené prahové lišty s nápisem PanAmericana, rádio Composition Colour s pětipalcovým displejem nebo pedály z ušlechtilé oceli. Sedadla mají bočnice čalouněné Alcantarou, navíc disponují specifickými designovými prvky. Na přání je pak dodáván dvoubarevný kožený potah.
Pod kapotou se objeví nový naftový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 84 kW (114 k) s pohonem předních nebo všech kol. Dostupná bude nová jednotka postupně pro celou řadu T. Vedle něj má PanAmericana stejnou jednotku o výkonu 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k). V obou případech je k dispozici manuální šestistupňová nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s pohonem předních nebo všech kol. Jediným benzínovým agregátem je dvoulitr TSI o výkonu 110 kW (150 k) s manuálním šestikvaltem a pohonem předních kol, respektive o výkonu 150 kW (204 k) se sedmistupňovým DSG a pohonem předních nebo všech kol. Na našem trhu bude dostupné pouze nejsilnější TDI s oběma převodovkami a pohonem všech kol. Ceny startují na akčních 1 294 295 korunách za manuál a 1 355 947 korunách za DSG.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?