Multivan není SUV. Volkswagen si však s verzí PanAmericana troufá i do terénu

Volkswagen Multivan PanAmericana má projet i lehčí terén.
Volkswagen Multivan PanAmericana má projet i lehčí terén., foto: Volkswagen
ar6 21. září 2016 03:15
Sdílej:

Čím jsou pro Golf, Passat a Caddy provedení Alltrack, tím je pro Multivan verze PanAmericana. Pokud ještě trochu tápete, vězte, že jde o mírně přizvednutý model s ochrannými plasty a terénními ambicemi. Volkswagen dokonce tvrdí, že nabídne schopnosti vozidla kategorie SUV.

Téměř přesně před rokem měl ve Frankfurtu premiéru koncept Multivan PanAmericana, stylová verze s vyšší světlou výškou, plastovým obložením a úložným systémem pro motocykl v zavazadlovém prostoru. Sériové provedení se ukázalo začátkem března v Ženevě, s nadcházejícím IAA v Hannoveru přichází Volkswagen s několika novými detaily a především pak českými cenami. Nebude na škodu si tak vůz připomenout. Základem všech úprav jsou podvozek s o 20 milimetrů vyšší světlou výškou (na přání ale umí VW dodat i standardní podvozek) a 17- nebo 18palcová litá kola. Nárazníky a spodní část dveří mají plastové obložení se stříbrným lakováním uprostřed. Specifické prvky pak doplňují maska chladiče Highline, zatmavená zadní LED světla, tónovaná skla a logo PanAmericana na B-sloupcích.

Uvnitř je vůz i přes absenci systému na převoz motocyklu překvapivě robustní. Mohou za to na přání dodávaná podlaha ze žebrového plechu v prostoru pro cestující a robustní podlahové rohože z pryže. Volant a hlavice řadicí páky mají kožené čalounění, nechybí ani osvětlené prahové lišty s nápisem PanAmericana, rádio Composition Colour s pětipalcovým displejem nebo pedály z ušlechtilé oceli. Sedadla mají bočnice čalouněné Alcantarou, navíc disponují specifickými designovými prvky. Na přání je pak dodáván dvoubarevný kožený potah.

Pod kapotou se objeví nový naftový čtyřválec 2.0 TDI o výkonu 84 kW (114 k) s pohonem předních nebo všech kol. Dostupná bude nová jednotka postupně pro celou řadu T. Vedle něj má PanAmericana stejnou jednotku o výkonu 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k). V obou případech je k dispozici manuální šestistupňová nebo sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka s pohonem předních nebo všech kol. Jediným benzínovým agregátem je dvoulitr TSI o výkonu 110 kW (150 k) s manuálním šestikvaltem a pohonem předních kol, respektive o výkonu 150 kW (204 k) se sedmistupňovým DSG a pohonem předních nebo všech kol. Na našem trhu bude dostupné pouze nejsilnější TDI s oběma převodovkami a pohonem všech kol. Ceny startují na akčních 1 294 295 korunách za manuál a 1 355 947 korunách za DSG.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.