Elektronická novinka se jménem Mini E se bude testovat v Evropě, konkrétně v Berlíně a ve Velké Británii.
V Německu bude díky testovacímu provozu uhánět silnicemi padestáka roztomilých elektromobilů.
Mini svá auta půjčuje na 6 měsíců za 400 euro měsíčně zájemcům, kteří se do programu přihlásili. šesti měsících se dostane na další padesátku přihlášených.
Mini E bylo stvořeno v limitované sérii především pro USA k naplnění tamních emisních regulí. Byla by ale škoda nabyté know-how nevyužít i v Evropě.
Elektromotor miníka má výkon slušných 205 koní, což stačí k rozjezdu na stovku za 8,5 sekundy. Maximální dojezd bez "tankování" činí 250 km.
Mini E bude testováno i ve své druhé domovině, tedy ve Velké Británii. Tam automobilka na zavedení tohoto vozu získala dotaci 25 milionů liber (750 milionů korun).
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?