Nezávislá organizace EuroNcap zveřejnila včera výsledky dalších crashtestů. V roli statečných se tentokrát představila čtveřice Citroën C4, Honda CR-Z, Hyundai ix-35 a nové Suzuki Swift.
Ochrana dospělých na předních sedadlech se u všech zkoušených aut pohybovala na výborné úrovni 90 % a více. Nejlépe v tomto směru dopadl kupodivu nejmenší Swift, který si odnesl 94 %. Všechny vozy kromě Citroënu navíc obdržely plné hodnocení a více než 3 body v tzv. whisplash nárazu zezadu za ochranu krční páteře. C4 odjel pouze s 2,8 body a průměrným hodnocením.I bezpečnost ratolestí v dětských sedačkách se ukázala jako bezproblémová. Hodnocení se zde pohybovalo mezi 80 a 88 %, přičemž nejhůře dopadla třídveřová Honda CR-Z, nejlépe naopak velký Hyundai ix-35.Tradiční Achillova pata se ukázala při kontaktu s chodcem. Nejméně procent si odvezl Citroën (43 %), nejvíce Honda (71 %).Velké rozdíly byly zaznamenány i v systémech aktivní bezpečnosti. Premiantem v tomto oboru je C4 s 97 %, o černého Petra se podělili Hyundai se Suzuki, kteří si odvezli shodně 71 %.
Výsledky EuroNcap: 25.8.2010 Ochrana dospělých Ochrana dětí Ochrana chodců Bezpečnostní asistenty Počet hvězd Citroën C4 90 % 85 % 43 % 97 % ***** Honda CR-Z 93 % 80 % 71 % 86 % ***** Hyundai ix-35 90 % 88 % 54 % 71 % ***** Suzuki Swift 94 % 82 % 62 % 71 % *****Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.