České zastoupení automobilky SEAT prodává od začátku ledna veškeré modely ze svého výrobního programu podle nových ceníků.
Kromě toho uvádí SEAT na český trh několik nových modelů, které atraktivitu nabídky této španělské značky ještě více zvyšují. Pro všechny modelové řady platí, že stupeň výbavy Stylance změnil svůj název na Style.
Oblíbená řada pětidveřových vozů Ibiza a ještě sportovněji střižených třídveřových verzí Ibiza SC byla rozšířena o tři nové modely: obzvlášť hospodárné provedení 1.4 TDI DPF Ecomotive za 361 900 Kč (Ibiza SC), resp. 376 900 Kč (Ibiza) a pětidveřovou verzi s motorem 1.6 a inovativní sedmistupňovou převodovkou DSG za 399 900 Kč (Style). Vozy Ibiza ve stupni výbavy Reference se dodávají sériově s autorádiem a přehrávačem CD/MP3, zatímco rozsah výbavy verzí Sport byl rozšířen o tempomat. Pětidveřová Ibiza 1.2 Reference stojí od ledna 279 900 Kč, tedy o deset tisíc korun méně, a v nejprodávanějším provedení 1.4 Style 329 900 Kč (minus 25 000 Kč). Třídveřová Ibiza SC 1.2 Style přijde na 299 900 Kč, zatímco dosud bylo nutné zaplatit 323 900 Kč (minus 24 000 Kč).
Citelné snížení cen se týká i atraktivních vozů León, což lze doložit na příkladu modelů 1.4 Basis a 1.6 Style, které si mohou zákazníci nyní pořídit již za 324 900 Kč, resp. 424 900 Kč, což znamená slevu ve výši 75 000 Kč v prvním případě a 68 000 Kč ve druhém případě.
V modelové řadě Altea/Altea XL/Altea Freetrack je novinkou model Altea Freetrack 2.0 TDI 103 kW DPF 4WD s výbavou Reference. Pro modely Altea XL s motory 1.8 TFSI 118 kW a 2.0 TDI 125 kW se ESP dodává nově za příplatek. Zatím nejprodávanější model Altea 1.6 Reference zlevnil o plných devadesát tisíc korun na 409 900 Kč a podobně vysoké slevy se týkají i dalších modelů z této řady. Například Altea 1.4 Reference stojí nyní u dealerů s cenovkou 374 900 Kč místo 469 900 Kč a u verze Altea 1.6 Style klesla cena z 543 900 Kč na 444 900 Kč, nejprodávanějším modelem je pak Altea 1.6 Reference nyní za cenu 409 900 Kč.. U prodloužené karosářské varianty Altea XL upřednostňují zákazníci nejčastěji vznětový motor 1.9 TDI v kombinaci s výbavou Style. Cena tohoto vozu je od ledna o 98 000 Kč nižší (nyní 539 900 Kč). Alteu XL 1.4 Reference lze pořídit již za 409 900 Kč, tedy o 110 000 Kč levněji. Snížení ceny ve výši 90 000 Kč se týká také vozů Altea Freetrack 2.0 TDI s pohonem předních kol (nyní za 599 900 Kč) a pohonem všech kol (za 699 900 Kč).
Základní cena minivanů SEAT Alhambra nyní začíná na částce 628 900 Kč za model 2.0 Reference, což znamená zlevnění o 54 100 Kč. Zájemce o šestiválcovou Alhambru 2.8 Style s pohonem 4x4 ušetří dokonce 145 100 Kč, neboť pořizovací cena klesla z 1 020 000 Kč na 874 900 Kč. Mezi zákazníky dosud nejoblíbenější Alhambra 2.0 TDI Style je bezmála o sto tisíc korun levnější: místo 874 000 Kč zaplatí kupující jen 774 900 Kč.
Tisková zpráva: Seat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.