Škoda Fabia obstála v nárazových testech

Marek Litzman, 25. července 2007, 09:07 Google+

Společnost Euro NCAP otestovala bezpečnost dalších dvou vozů, Hondy Civic Hybrid a tuzemského evergreenu, Škody Fabia. Oba dopadly docela podobně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fabia

Fabia | foto: Euro NCAP

Sdílejte článek

Po testu Roomsteru na přelomu loňského a letošního roku, který dopadl po opakování výborně, Roomster získal 5 hvězdiček, se totéž očekávalo i u Fabie. Nestalo se tak.

Čelní náraz v 64 km/h na 40% přední části automobilu skončil ziskem 13 bodů ze šestnácti možných. Tuhost skeletu je dostatečná, jako obvykle se však střetla přístrojová deska s dolními končetinami figuríny. Největší riziko poranění je tak u kolen a stehen kvůli nevhodnému tvaru přístrojové desky. Nutno dodat, že na tomto prvku pohoří velká část aut.

Boční náraz, při němž do boku vozu narazí vozík rychlosti 50 km/h, byl původně vyhodnocen jako bezproblémový a bylo mu připsáno celých 16 bodů, ale když se zjistilo, že západka zámku zadních dveří se přesunula z druhé do první polohy (jako když se málo zabouchnou dveře), byl jeden bod stržen. Simulovaný náraz na sloup – vůz je poslán na vozíku bokem do sloupu rychlostí 29 km/h – znamenal bezproblémové dva body a další dva body „zadarmo“ znamenal připomínač zapnutí bezpečnostních pásů.

To nám dohromady dává 32 bodů, tedy 4 hvězdičky z pěti možných. Zaostal tak za bratrským Roomsterem o dva body a tím pádem i jednu hvězdičku.

Ochrana dětí v doporučené sedačce je slušná. Byla ohodnocena 36 body, což znamená tři z pěti hvězdiček. Jako bezproblémová byla vyhodnocena ochrana 18 měsíčního dítěte v sedačce obrácené proti směru jízdy. Hůře už na tom bylo tříleté dítě sedící po směru jízdy, když v bočním nárazu sedačka nezachytila hlavu tak, jak by měla.

Pro chodce představuje velké riziko především hrana kapoty. Zatímco nárazník obdržel plný počet bodů, hrana neobdržela ani jeden. Celkem to znamená 13 bodů a tomu odpovídající 2 hvězdičky ze čtyř.

Dobře dopadl i Civic Hybrid. Tento ekologický vůz nasbíral celkem 4 hvězdičky za 31 bodů. 11 bodů získal za čelní náraz, kdy se skelet ukázal jako dostatečně pevný, ale nedostatečný tlak v airbagu řidiče znamenal styk hlavy s volantem. Jako obvykle nechybí poznámka o špatném tvaru přístrojové desky. Boční náraz je bez připomínek.

Děti jsou chráněny čtyřmi hvězdičkami z pěti, výtka směřovala k nedostatečnému označení úchytů Isofix. I v ochraně chodců si Civic vede dobře a jak za nárazník, tak za hranu kapoty získal plné body. Po připočtení k výsledkům tvrdosti kapoty to znamená 21 bodů a 3 ze čtyř hvězdiček.

EuroNCAP k tomu dodává, že po výborném výsledku Priusu je vidět, že i ekologická auta mohou být bezpečná.

 

zdroj: Euro NCAP

Vytisknout

Diskuze: Škoda Fabia obstála v nárazových testech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

Toyota otevřela nový showroom v Mostě

Toyota rozšiřuje své zastoupení na našem trhu

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI DTC All Inclusive, oblíbený český kombík se loučí ve vrcholné formě

BMW 4 Cabrio začíná na českém trhu s cenou 1 319 500 Kč s motorem o výkonu 135 kW (184 k)

BMW 4 Cabrio má ceny pro český trh. Mění trochu strategii, na první pohled to ale není znát

HoppyGo

Prodeje nových aut nadále klesají, roste zájem o jejich předplatné

DS3 Crossback 1,5 BlueHDi

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 2

Peugeot Partner

Test Peugeot Partner 1,5 BlueHDi 130, užitkáč s výkonem "jedničkové" Fabie RS

Nový Peugeot 208

Britský časopis WHAT CAR? vybral malý elektromobil roku

reklama

Doporučujeme

X3

Bmw X3 s novým dieselem pod kapotou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

  2. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  3. Restaurování ikony malých Hot Hatch

  4. Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud