Společnost Euro NCAP otestovala bezpečnost dalších dvou vozů, Hondy Civic Hybrid a tuzemského evergreenu, Škody Fabia. Oba dopadly docela podobně.
Po testu Roomsteru na přelomu loňského a letošního roku, který dopadl po opakování výborně, Roomster získal 5 hvězdiček, se totéž očekávalo i u Fabie. Nestalo se tak.
Čelní náraz v 64 km/h na 40% přední části automobilu skončil ziskem 13 bodů ze šestnácti možných. Tuhost skeletu je dostatečná, jako obvykle se však střetla přístrojová deska s dolními končetinami figuríny. Největší riziko poranění je tak u kolen a stehen kvůli nevhodnému tvaru přístrojové desky. Nutno dodat, že na tomto prvku pohoří velká část aut.
Boční náraz, při němž do boku vozu narazí vozík rychlosti 50 km/h, byl původně vyhodnocen jako bezproblémový a bylo mu připsáno celých 16 bodů, ale když se zjistilo, že západka zámku zadních dveří se přesunula z druhé do první polohy (jako když se málo zabouchnou dveře), byl jeden bod stržen. Simulovaný náraz na sloup – vůz je poslán na vozíku bokem do sloupu rychlostí 29 km/h – znamenal bezproblémové dva body a další dva body „zadarmo“ znamenal připomínač zapnutí bezpečnostních pásů.
To nám dohromady dává 32 bodů, tedy 4 hvězdičky z pěti možných. Zaostal tak za bratrským Roomsterem o dva body a tím pádem i jednu hvězdičku.
Ochrana dětí v doporučené sedačce je slušná. Byla ohodnocena 36 body, což znamená tři z pěti hvězdiček. Jako bezproblémová byla vyhodnocena ochrana 18 měsíčního dítěte v sedačce obrácené proti směru jízdy. Hůře už na tom bylo tříleté dítě sedící po směru jízdy, když v bočním nárazu sedačka nezachytila hlavu tak, jak by měla.
Pro chodce představuje velké riziko především hrana kapoty. Zatímco nárazník obdržel plný počet bodů, hrana neobdržela ani jeden. Celkem to znamená 13 bodů a tomu odpovídající 2 hvězdičky ze čtyř.
Dobře dopadl i Civic Hybrid. Tento ekologický vůz nasbíral celkem 4 hvězdičky za 31 bodů. 11 bodů získal za čelní náraz, kdy se skelet ukázal jako dostatečně pevný, ale nedostatečný tlak v airbagu řidiče znamenal styk hlavy s volantem. Jako obvykle nechybí poznámka o špatném tvaru přístrojové desky. Boční náraz je bez připomínek.
Děti jsou chráněny čtyřmi hvězdičkami z pěti, výtka směřovala k nedostatečnému označení úchytů Isofix. I v ochraně chodců si Civic vede dobře a jak za nárazník, tak za hranu kapoty získal plné body. Po připočtení k výsledkům tvrdosti kapoty to znamená 21 bodů a 3 ze čtyř hvězdiček.
EuroNCAP k tomu dodává, že po výborném výsledku Priusu je vidět, že i ekologická auta mohou být bezpečná.
zdroj: Euro NCAP
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.