Společnost Euro NCAP otestovala bezpečnost dalších dvou vozů, Hondy Civic Hybrid a tuzemského evergreenu, Škody Fabia. Oba dopadly docela podobně.
Po testu Roomsteru na přelomu loňského a letošního roku, který dopadl po opakování výborně, Roomster získal 5 hvězdiček, se totéž očekávalo i u Fabie. Nestalo se tak.
Čelní náraz v 64 km/h na 40% přední části automobilu skončil ziskem 13 bodů ze šestnácti možných. Tuhost skeletu je dostatečná, jako obvykle se však střetla přístrojová deska s dolními končetinami figuríny. Největší riziko poranění je tak u kolen a stehen kvůli nevhodnému tvaru přístrojové desky. Nutno dodat, že na tomto prvku pohoří velká část aut.
Boční náraz, při němž do boku vozu narazí vozík rychlosti 50 km/h, byl původně vyhodnocen jako bezproblémový a bylo mu připsáno celých 16 bodů, ale když se zjistilo, že západka zámku zadních dveří se přesunula z druhé do první polohy (jako když se málo zabouchnou dveře), byl jeden bod stržen. Simulovaný náraz na sloup – vůz je poslán na vozíku bokem do sloupu rychlostí 29 km/h – znamenal bezproblémové dva body a další dva body „zadarmo“ znamenal připomínač zapnutí bezpečnostních pásů.
To nám dohromady dává 32 bodů, tedy 4 hvězdičky z pěti možných. Zaostal tak za bratrským Roomsterem o dva body a tím pádem i jednu hvězdičku.
Ochrana dětí v doporučené sedačce je slušná. Byla ohodnocena 36 body, což znamená tři z pěti hvězdiček. Jako bezproblémová byla vyhodnocena ochrana 18 měsíčního dítěte v sedačce obrácené proti směru jízdy. Hůře už na tom bylo tříleté dítě sedící po směru jízdy, když v bočním nárazu sedačka nezachytila hlavu tak, jak by měla.
Pro chodce představuje velké riziko především hrana kapoty. Zatímco nárazník obdržel plný počet bodů, hrana neobdržela ani jeden. Celkem to znamená 13 bodů a tomu odpovídající 2 hvězdičky ze čtyř.
Dobře dopadl i Civic Hybrid. Tento ekologický vůz nasbíral celkem 4 hvězdičky za 31 bodů. 11 bodů získal za čelní náraz, kdy se skelet ukázal jako dostatečně pevný, ale nedostatečný tlak v airbagu řidiče znamenal styk hlavy s volantem. Jako obvykle nechybí poznámka o špatném tvaru přístrojové desky. Boční náraz je bez připomínek.
Děti jsou chráněny čtyřmi hvězdičkami z pěti, výtka směřovala k nedostatečnému označení úchytů Isofix. I v ochraně chodců si Civic vede dobře a jak za nárazník, tak za hranu kapoty získal plné body. Po připočtení k výsledkům tvrdosti kapoty to znamená 21 bodů a 3 ze čtyř hvězdiček.
EuroNCAP k tomu dodává, že po výborném výsledku Priusu je vidět, že i ekologická auta mohou být bezpečná.
zdroj: Euro NCAP
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.