Společnost Euro NCAP otestovala bezpečnost dalších dvou vozů, Hondy Civic Hybrid a tuzemského evergreenu, Škody Fabia. Oba dopadly docela podobně.
Po testu Roomsteru na přelomu loňského a letošního roku, který dopadl po opakování výborně, Roomster získal 5 hvězdiček, se totéž očekávalo i u Fabie. Nestalo se tak.
Čelní náraz v 64 km/h na 40% přední části automobilu skončil ziskem 13 bodů ze šestnácti možných. Tuhost skeletu je dostatečná, jako obvykle se však střetla přístrojová deska s dolními končetinami figuríny. Největší riziko poranění je tak u kolen a stehen kvůli nevhodnému tvaru přístrojové desky. Nutno dodat, že na tomto prvku pohoří velká část aut.
Boční náraz, při němž do boku vozu narazí vozík rychlosti 50 km/h, byl původně vyhodnocen jako bezproblémový a bylo mu připsáno celých 16 bodů, ale když se zjistilo, že západka zámku zadních dveří se přesunula z druhé do první polohy (jako když se málo zabouchnou dveře), byl jeden bod stržen. Simulovaný náraz na sloup – vůz je poslán na vozíku bokem do sloupu rychlostí 29 km/h – znamenal bezproblémové dva body a další dva body „zadarmo“ znamenal připomínač zapnutí bezpečnostních pásů.
To nám dohromady dává 32 bodů, tedy 4 hvězdičky z pěti možných. Zaostal tak za bratrským Roomsterem o dva body a tím pádem i jednu hvězdičku.
Ochrana dětí v doporučené sedačce je slušná. Byla ohodnocena 36 body, což znamená tři z pěti hvězdiček. Jako bezproblémová byla vyhodnocena ochrana 18 měsíčního dítěte v sedačce obrácené proti směru jízdy. Hůře už na tom bylo tříleté dítě sedící po směru jízdy, když v bočním nárazu sedačka nezachytila hlavu tak, jak by měla.
Pro chodce představuje velké riziko především hrana kapoty. Zatímco nárazník obdržel plný počet bodů, hrana neobdržela ani jeden. Celkem to znamená 13 bodů a tomu odpovídající 2 hvězdičky ze čtyř.
Dobře dopadl i Civic Hybrid. Tento ekologický vůz nasbíral celkem 4 hvězdičky za 31 bodů. 11 bodů získal za čelní náraz, kdy se skelet ukázal jako dostatečně pevný, ale nedostatečný tlak v airbagu řidiče znamenal styk hlavy s volantem. Jako obvykle nechybí poznámka o špatném tvaru přístrojové desky. Boční náraz je bez připomínek.
Děti jsou chráněny čtyřmi hvězdičkami z pěti, výtka směřovala k nedostatečnému označení úchytů Isofix. I v ochraně chodců si Civic vede dobře a jak za nárazník, tak za hranu kapoty získal plné body. Po připočtení k výsledkům tvrdosti kapoty to znamená 21 bodů a 3 ze čtyř hvězdiček.
EuroNCAP k tomu dodává, že po výborném výsledku Priusu je vidět, že i ekologická auta mohou být bezpečná.
zdroj: Euro NCAP
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.