Padesátiny letos slaví vícero automobilových subjektů, mezi nimiž nechybí Lamborghini Miura, Toyota Corolla nebo AvtoVAZ. Ruská automobilka si na oslavu kulatého výročí připravila pro zákazníky limitovanou edici nedávno představených modelů Vesta a XRAY, které se zařadily mezi nejpopulárnější modely tamního trhu.
Ačkoliv se Vesta i XRAY dostaly do prodeje až na konci loňského, respektive v průběhu letošního roku, stačila Lada prodat už 20 tisíc sedanů a 6 tisíc malých SUV. Oba modely tak patří do TOP 15 ruského trhu a brzy by měly zamířit také k nám. I díky jejich popularitě tak ve výroční edici 50th Anniversary přijíždí právě tyto dva vozy. Oba se vyznačují červenou karosérií s černými doplňky (střecha, kryty zrcátek, sloupky), dvoubarevnými litými koly a červeno-černým interiérem.
Čalounění sedadel je částečně z červené Alcantary, které ladí s prošíváním červenou nití. Na opěradlech jsou specifická loga limitované série. Kožený volant s červeným prošíváním je zajímavý plaketou s číslem toho konkrétního vozu. Další změny zahrnují černé lesklé dekory palubní desky a výplní dveří (u Vesty též červené), specifické koberečky s červeným prošíváním a u XRAY také červeně prošívaný volič převodovky.
Výbava obou modelů odpovídá nejvyšším stupňům, tedy Lux u Vesty a Top u XRAY. Pod kapotou sedanu se objeví zážehová šestnáctistovka o výkonu 106 koní v kombinaci s manuální nebo robotizovanou převodovkou, SUV má zážehovou šestnáctistovku o výkonu 110 koní s manuální převodovkou nebo osmnáctistovku o výkonu 122 koní s robotizovaným manuálem. Každý model bude vyroben jen v počtu pěti set kusů, Vesta stojí 735 000 rublů (cca 274 000 korun) s manuálem a 760 000 rublů (cca 284 000 korun) s robotem, XRAY se slabším motorem přijde na 799 000 rublů (cca 298 000 korun), se silnějším potom na 829 000 rublů (cca 309 000 korun).
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?