Padesátiny letos slaví vícero automobilových subjektů, mezi nimiž nechybí Lamborghini Miura, Toyota Corolla nebo AvtoVAZ. Ruská automobilka si na oslavu kulatého výročí připravila pro zákazníky limitovanou edici nedávno představených modelů Vesta a XRAY, které se zařadily mezi nejpopulárnější modely tamního trhu.
Ačkoliv se Vesta i XRAY dostaly do prodeje až na konci loňského, respektive v průběhu letošního roku, stačila Lada prodat už 20 tisíc sedanů a 6 tisíc malých SUV. Oba modely tak patří do TOP 15 ruského trhu a brzy by měly zamířit také k nám. I díky jejich popularitě tak ve výroční edici 50th Anniversary přijíždí právě tyto dva vozy. Oba se vyznačují červenou karosérií s černými doplňky (střecha, kryty zrcátek, sloupky), dvoubarevnými litými koly a červeno-černým interiérem.
Čalounění sedadel je částečně z červené Alcantary, které ladí s prošíváním červenou nití. Na opěradlech jsou specifická loga limitované série. Kožený volant s červeným prošíváním je zajímavý plaketou s číslem toho konkrétního vozu. Další změny zahrnují černé lesklé dekory palubní desky a výplní dveří (u Vesty též červené), specifické koberečky s červeným prošíváním a u XRAY také červeně prošívaný volič převodovky.
Výbava obou modelů odpovídá nejvyšším stupňům, tedy Lux u Vesty a Top u XRAY. Pod kapotou sedanu se objeví zážehová šestnáctistovka o výkonu 106 koní v kombinaci s manuální nebo robotizovanou převodovkou, SUV má zážehovou šestnáctistovku o výkonu 110 koní s manuální převodovkou nebo osmnáctistovku o výkonu 122 koní s robotizovaným manuálem. Každý model bude vyroben jen v počtu pěti set kusů, Vesta stojí 735 000 rublů (cca 274 000 korun) s manuálem a 760 000 rublů (cca 284 000 korun) s robotem, XRAY se slabším motorem přijde na 799 000 rublů (cca 298 000 korun), se silnějším potom na 829 000 rublů (cca 309 000 korun).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.