Hyperflexe krku při nehodě snížena? Ano...

Martin Hájek, 4. července 2007, 10:40 Google+

Toyota Motor Corporation (TMC) oznámila, že vyvinula aktivní opěrky hlavy snižující namáhání krku při nehodách způsobených nárazem do vozu zezadu jiným vozidlem jedoucím nízkou rychlostí. TMC plánuje nasadit v blízké budoucnosti tyto nové opěrky hlavy do svých nových modelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota

Toyota | foto: Toyota

Sdílejte článek

Ve společnosti Toyota se klade maximální důraz na zvyšování bezpečnosti vozidel na základě analýzy nehod. Tento přístup se odráží v pokrokových řešeních pasivní bezpečnosti, jakým je například koncepce všesměrové kompatibility, stavba karoserie snižující možná zranění chodců a přední sedadla vycházející z koncepce WIL (Whiplash Injury Lessening - snížení hyperflexe krku při nehodě).  Vývojem aktivních opěrek hlavy Toyota sledovala cíl snížit riziko zranění nadměrným namáháním krční páteře při nárazu do vozidla zezadu.



Nejdůležitější vlastnosti aktivních opěrek hlavy

Aktivní opěrky hlavy jsou rozšířením koncepce WIL používané u sedadel, kde opěradlo sedadla v součinnosti s opěrkou hlavy podpírá hlavu a spodní část zad cestujícího s cílem snížit namáhání krční páteře. V praxi to vypadá tak, že když cestující tlačí zády na opěradlo sedadla při nárazu do vozu zezadu, zabudovaná spodní jednotka aktivuje opěrku hlavy, která se rychle posune po diagonále nahoru. Takto se rychle a bezpečně podepře zadní část hlavy cestujícího, a tak sníží riziko hyperflexe krku při nárazu (výsledky se mohou lišit v závislosti na postavě cestujícího a jeho pozici při řízení, nicméně interní testy aktivních opěrek hlavy ukazují, že závažnost poranění krční páteře klesá o 10 až 20 % - hodnotící index Toyota používaný pro poranění krční páteře - v porovnání s klasickými sedadly koncepce WIL).

V rámci svých snah o dosažení trvale udržitelné mobility se chce Toyota zaměřit na posilování bezpečnosti provozu.
S tímto cílem vyvíjí činnost v různých oblastech:

1) vývoj ještě bezpečnějších vozů a technologií,
2) aktivní účast při formování bezpečného prostředí na silnicích
3) činnosti zaměřené na vzdělávání lidí v oblasti bezpečnosti provozu, s cílem přispět k úplnému    odstranění nehod se smrtelnými následky, což je samo o sobě nejvyšší metou, kterou si společnost usilující o mobilitu může stanovit.

Tisková zpráva Toyota Motor Czech

Vytisknout

Diskuze: Hyperflexe krku při nehodě snížena? Ano...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Velmi ostrý brouček a je na prodej.

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud