Alfa Romeo a diferenciál Q2

Jan Fiala, 16. března 2007, 16:55 Google+

Alfa Romeo představuje samosvorný přední diferenciál Q2, který z hlediska aktivní bezpečnosti umocňuje všechny silné stránky pohonu předních kol,

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo

Alfa Romeo | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

poskytuje větší potěšení z jízdy a ovladatelnost, a vytváří jisté výhody typické pro vozidla s pohonem všech kol, ovšem při značně nižší hmotnosti a nižší ceně.

Systém Q2 se u modelů Alfa GT a Alfa 147 dodává výhradně ve spojení s motorem 1.9 JTDM o výkonu 150 koní. Tato volba zohledňuje aktuální technologický stav přeplňovaných vznětových motorů. Od roku 1997, kdy debutovala Alfa 156 JTD (první vozidlo na světě s technologií Common Rail), se podstatně zvětšil moment přenášený na kola i u vozidel kompaktní třídy. Alfa Romeo tedy vyvinula pro zajištění maximální kontroly a pohyblivosti vyspělý systém Q2.
Alfa 147 Q2 se kromě nového systému pohonu odlišuje leštěnou mřížkou chladiče a leštěnými kryty zpětných zrcátek, specifickými ráfky z lehké slitiny o průměru 17 palců, zadním spoilerem, chromovanou koncovkou výfuku, sníženým podvozkem a specifickým označením Q2 na zádi. V interiéru má tato verze sportovní charakter, který představují:
červené stupnice přístrojů s bílým osvětlením, kožený potah volantu, kožená manžeta řadicí páky a páky parkovací brzdy s červenými švy, tmavě šedé doplňky na volantu a středové konzole, sedadla potažená černou látkou (nebo na přání kůží) s červenými švy a logem Alfa Romeo, specifické obložení prahů Q2, hliníkové pedály. Výbavu Alfy 147 Q2 doplňují ještě například systém VDC nebo 6 airbagů.
Alfa GT ve verzi Q2 se vyznačuje specifickými ráfky o průměru 18 palců, dvojitou chromovanou koncovkou výfuku, leštěnou mřížkou chladiče a leštěnými kryty zpětných zrcátek, sníženým podvozkem a specifickým označením Q2 na zádi. Interiér je navržen a realizován tak, aby byl zdůrazněn sportovní charakter této verze: červené stupnice přístrojů s bílým osvětlením, sedadla potažená černou látkou (nebo na přání kůží) s červenými švy a logem Alfa Romeo, kožený potah volantu, kožená manžeta řadicí páky a páky parkovací brzdy s červenými švy, tmavě šedé doplňky na volantu a středové konzole, specifické obložení prahů Q2, hliníkové pedály.
Zavedením verzí Q2 vozů Alfa 147 a Alfa GT se rozšiřuje nabídka těchto dvou modelů, které sklidily velký úspěch u veřejnosti a kritiky, a nejen dosáhly předem stanovených cílů, ale dokonce je překonaly. Vůz Alfa GT si např. zakoupilo v Evropě více než 55.000 zákazníků, což demonstruje, že model zaujal významné místo v segmentu se silnou konkurencí. Stejně dopadla i Alfa 147, kterou si od roku 2000 v Evropě zakoupilo přes 500.000 zákazníků. Nesmíme zapomenout na hodnocení odborného tisku, kde dosud dosáhla 32 ocenění a dokázala tak schopnost vyjádřit nevídanou koncepci, ve které se spojuje elegance, komfort, bezpečnost a vyspělá technologie. Mezi těmito oceněními připomeňme hodnocení kritiky, od “Auto roku 2001” po “Volante d’Oro”, od “Trophées du design 2000” po “Auto Importado del Año en Brasil 2002”. Potom připomeňme ceny čtenářů: “Auto Europa” v roce 2001 a “L’auto che preferisco” v letech 2001, 2003, 2004 a 2005.
Alfa 147 a Alfa GT splnily přání zákazníků a dosáhly důležitých cílů. To je nepochybně zásluhou základů, ze kterých oba modely vycházejí: to nejlepší v italském stylu, nejvyspělejší technika a velké množství kombinací motorů a převodovek, neustále aktualizovaných a rozšiřovaných tak, aby byla neustále udržována pozornost veřejnosti - jak nyní demonstruje debut verze Q2.

Jak funguje systém Alfa Q2?
Systém Q2 je založen na mechanickém samosvorném diferenciálu typu Torsen. Tento diferenciál má za úkol hlavně dynamicky a proporcionálně rozdělovat hnací moment mezi přední hnací kola v závislosti na způsobu jízdy a vlastnostech povrchu vozovky. Kromě toho ve spojení s exkluzivním zavěšením předních kol s dvojitými lichoběžníkovými rameny umožňuje provádět velmi efektivní tuning.
Firma Alfa Romeo je potěšena dobrou pověstí pohonu předních kol mezi zákazníky (ne náhodou toto řešení používá většina automobilek). Stačí říci, že vedle obecných výhod tohoto uspořádání pohonu (hmotnost, prostor pro cestující, atd.) umožňuje nedotáčivost v mezních situacích řidiči reagovat na podněty více intuitivním způsobem: proto je vnímání u vozidla s pohonem předních kol „jistější“ než u vozidla s pohonem zadních kol.
Za účelem zdůraznění těchto výhod Alfa Romeo vyvinula systém Q2, který vedle předností pohonu předních kol značně zvýšil adhezi, tažnou sílu, stabilitu při unášení motoru setrvačností vozidla a současně omezil nedotáčivost při akceleraci, zásahy elektronických systémů a rázy do volantu. Uvádíme zde dva praktické příklady vysvětlující technický potenciál systému Q2.

První případ: průjezd zatáčkou
Během průjezdu zatáčkou při nízké adhezi (mokro, sníh, bláto, atd.) nebo při sportovní jízdě vnitřní kolo často ztrácí adhezi, takže diferenciál přenáší hnací moment na méně zatížené kolo a snižuje moment přenášený na vnější kolo, které je vlivem odstředivé síly více zatížené a mohlo by přenášet větší sílu. V této situaci mohou v závislosti na vybavení vozu nastat dvě různé reakce. U vozu bez ASR - VDC nastane prokluzování vnitřního kola, ztráta kontroly (silná nedotáčivost) a vůz neakceleruje ze zatáčky. Pokud je vůz vybaven ASR - VDC, pomocné systémy sníží přivřením škrticí klapky výkon motoru a znemožní tak ovládání motoru, čímž se nepříjemně projeví pokles výkonu a interakce vozu.
V obou případech se potom zdá, že zatáčka „utahuje“. 
- Co se děje v případě systému Q2 Když začne vnitřní kolo ztrácet adhezi, hnací moment se začne přenášet více na vnější kolo, takže se omezí nedotáčivost, zlepší stabilita, zvýší se rychlost průjezdu zatáčkou. Lepší přenos výkonu systémem Q2 posouvá zásahy pomocných systémů a zajišťuje tak lepší trakci při výjezdu ze zatáčky. To vše přináší výhody v oblasti potěšení z jízdy a plné ovladatelnosti vozu.

Druhý případ: povrchy s nízkou adhezí
Při jízdě po povrchu s nízkou adhezí mívají kola často rozdílnou adhezi. Různou adhezi mohou mít kola např. při jízdě po zasněžené nebo mokré vozovce. Za těchto podmínek při rozjezdu nebo prudké akceleraci začne jedno kolo vlivem mezních podmínek adheze prokluzovat, do volantu se začnou přenášet rázy, rozjezd není plynulý a je nutné provádět korekce směru volantem.
- Co se děje v případě systému Q2
Negativní jevy jsou odstraněny díky progresivnímu přenosu hnacího momentu na kolo s vyšší adhezí, čímž se např. usnadňuje rozjezd do kopce a zvyšuje se komfort jízdy na vozovkách s různorodou adhezí povrchu.

Alfa 147: kompaktní a prestižní
Alfa 147 se prodává ve třídveřové a pětidveřové verzi a díky svým dynamickým liniím, zamračenému vzezření, nízko položené mřížce chladiče, protáhlým světlometům a výrazným linkám směřujícím ke znaku vyjadřuje jasně svou přítomnost na silnici. V tomto ohledu tedy model vyzařuje veškerou kreativní vitalitu značky Alfa Romeo. Kompaktní Alfa 147 zaručuje vzrušující jízdní výkony a zároveň italský styl, který z ní činí vozidlo s nezaměnitelnou linií - harmonickou, ale současně i „svalnatou“. Příď vyjadřuje sportovní charakter a současně i jistou dávku agresivity díky mřížce chladiče a sbíhajícím se liniím kapoty. Protáhlé světlomety s prosvětlovacími kryty překrývajícími tři chromované kruhové jednotky na černém podkladu, a vstup vzduchu - rozdělený třemi vertikálními prvky (jedním středovým a dvěma postranními) - podporují silnou osobnost kompaktní Alfy Romeo.
Na zádi design dveří zavazadlového prostoru zdůrazňuje stylistickou eleganci modelu, podtrženou prodlouženým tvarem sdružených svítilen s trojúhelníkovým uspořádáním. Kliky zadních dveří, skryté v karosérii, jsou charakteristickým znakem pětidveřové Alfy 147.
Interiér Alfy 147 je rafinovaně a elegantně ztvárněný, zaručuje maximální komfort i ideální polohu řidiče, optimální vyvážení kompaktního a útulného prostoru, čisté plochy, táhlé a esenciální linie. Pozice řidiče je kompletně nastavitelná, včetně výškově a podélně nastavitelného volantu, anatomické sedadlo má nastavitelnou tuhost v bederní oblasti. Tvar zadních opěrek hlavy umožňuje jejich kompletní zasunutí kvůli zlepšení výhledu. Na palubní desce se nachází přehledný sdružený přístroj se stupnicemi na světlém nebo černém podkladu zaručující jasné vidění údajů.
Interiér je komfortní a prostorný - díky pečlivým studiím parametrů zlepšujících pozici cestujících, prostorů pro hlavu a nohy - a současně je elegantní a originální, jak dokazuje struktura ploch sedadel a výplní dveří. Výplně dveří jsou doplněny chromovaným rámečkem kliky, v němž je umístěn i vysokotónový reproduktor.
Alfa 147 je určena i pro zákazníky, kteří se sice chtějí odlišovat, ne však ostentativně. Vyznačuje se rafinovaným a funkčním interiérem, který je možno obohatit dalšími zařízeními zvyšujícími komfort: na přání jsou k dispozici např. systém Hi-Fi Bose®; systém hands-free BluetoothTM, jímž lze telefonovat prostřednictvím mobilního telefonu přes audiosystém vozu, aniž by bylo nutné mobilní telefon vyjmout z tašky nebo kapsy; iPod paket, umožňující poslech oblíbené hudby, se stylovým designem a technologií.

Nejmodernější motory a podvozek
Sportovní duch Alfy 147 se okamžitě pozná podle používaných motorů s vysokým výkonem, neobyčejnou pružností i při nízkých otáčkách a přiměřenou spotřebou. Nabídka se skládá ze tří zážehových motorů a jednoho přeplňovaného vznětového motoru. Jedná se o dva 16ventilové motory 1.6 Twin Spark o výkonu 105 koní, resp. 120 koní a s točivým momentem 143 Nm resp. 149 Nm a o 2.0 Twin Spark o výkonu 150 koní (s točivým momentem 185 Nm). Tyto motory Twin Spark jsou u klientely značky Alfa Romeo velmi populární. Motor 2.0 Twin Spark je vybaven sáním s variabilní geometrií a může být spojen s převodovkou Selespeed s robotizovaným ovládáním řazení a spojky. Přeplňovaný vznětový motor zaručuje velké potěšení z jízdy a brilantní jízdní výkony; jedná se o silný 1.9 JTDM o výkonu 150 koní při otáčkách 4000 1/min, s točivým momentem 305 Nm při otáčkách 2000 1/min.
K excelentnímu chování Alfy 147 na silnici přispívá i zavěšení předních kol s vysokou těhlicí, které podporuje maximální adhezi kola na vozovce. Zadní kola používají nezávislé zavěšení McPherson. Podvozek je navržen tak, aby bylo dosaženo nejlepšího možného komfortu a byla zachována excelentní ovladatelnost, která je silnou stránkou značky Alfa Romeo.

ejmodernější motory a podvozek
Sportovní duch Alfy 147 se okamžitě pozná podle používaných motorů s vysokým výkonem, neobyčejnou pružností i při nízkých otáčkách a přiměřenou spotřebou. Nabídka se skládá ze tří zážehových motorů a jednoho přeplňovaného vznětového motoru. Jedná se o dva 16ventilové motory 1.6 Twin Spark o výkonu 105 koní, resp. 120 koní a s točivým momentem 143 Nm resp. 149 Nm a o 2.0 Twin Spark o výkonu 150 koní (s točivým momentem 185 Nm). Tyto motory Twin Spark jsou u klientely značky Alfa Romeo velmi populární. Motor 2.0 Twin Spark je vybaven sáním s variabilní geometrií a může být spojen s převodovkou Selespeed s robotizovaným ovládáním řazení a spojky. Přeplňovaný vznětový motor zaručuje velké potěšení z jízdy a brilantní jízdní výkony; jedná se o silný 1.9 JTDM o výkonu 150 koní při otáčkách 4000 1/min, s točivým momentem 305 Nm při otáčkách 2000 1/min.
K excelentnímu chování Alfy 147 na silnici přispívá i zavěšení předních kol s vysokou těhlicí, které podporuje maximální adhezi kola na vozovce. Zadní kola používají nezávislé zavěšení McPherson. Podvozek je navržen tak, aby bylo dosaženo nejlepšího možného komfortu a byla zachována excelentní ovladatelnost, která je silnou stránkou značky Alfa Romeo.

Špičková bezpečnost
Po stránce bezpečnosti se Alfa 147 nemusí bát konkurence. Nejprve zmiňme excelentní tuhost karosérie v kruhu a ohybu: 110.000 kgm/rad u třídveřové karosérie a 95.000 kgm/rad u pětidveřové karosérie. Vozy jsou vybaveny dvouokruhovou hydraulickou brzdovou soustavou s posilovačem, s diagonálně uspořádanými okruhy. Brzdy jsou velmi účinné a zaručují pohotové a progresivní brzdění a krátkou brzdnou dráhu. Přední brzdové kotouče jsou s vnitřní ventilací a mají průměr 284 mm. Zadní brzdové kotouče jsou plné, mají průměr 251 mm; hliníkové dvoupístkové plovoucí třmeny Lucas mají pístky o průměru 38 mm.
Kromě výkonné brzdové soustavy je Alfa 147 sériově vybavována protiblokovacím systémem ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD (Electronic Brake force Distribution) a stabilizačním systémem VDC (Vehicle Dynamic Control) s protiprokluzovým systémem ASR (Anti Slip Regulation) zajišťujícím kontrolu nad vozem za všech - i extrémních - podmínek. VDC je interpretací systému ESP (Electronic Stability Program) firmou Alfa Romeo - systémem, který zasahuje za podmínek blízkých mezním a je ohrožena stabilita vozidla, a tím pomáhá řidiči udržet si kontrolu nad vozidlem. VDC je systém se sportovním charakterem, jak očekáváte od vozidla Alfa s vynikající ovladatelností, a umožňuje řidiči užívat si absolutní kontrolu na vozidlem dokud jsou podmínky normální; zasáhne pouze těsně před vznikem kritické situace. Naproti tomu, MSR (Motor Schleppmoment Regelung) zasáhne, pokud řidič zařadí nižší rychlostní stupeň za špatných adhezních podmínek, zvýšením točivého momentu motoru, aby nedošlo v důsledku zablokování kol ke smyku. Protiprokluzový systém ASR (Anti Slip Regulation) je nedílnou součástí systému VDC, optimalizující tažnou sílu při všech rychlostech brzdnými zásahy a řízením motoru.

Široká a kompletní nabídka
Alfa 147 je nabízena ve dvou verzích karosérie (třídveřové a pětidveřové), se čtyřmi motory (1.6 Twin Spark o výkonu 105 koní a 120 koní, 2.0 Twin Spark o výkonu 150 koní a 1.9 JTDM o výkonu 150 koní - spojovanými s přímo řazenými mechanickými převodovkami nebo Selespeed), ve dvou úrovních výbavy (Progression a Distinctive), dále potom speciální série Black Line a Collezione a nová verze Q2.
I nižší úroveň výbavy (Progression) je velmi bohatá, jak dokazují položky bezpečnostní výbavy: 6 airbagů (přední, boční a okenní), ABS s EBD nebo systém FPS (systém pro zamezení požáru po případné nehodě). K tomu ještě příslušejí dělené sklápěcí zadní sedadlo (v poměru 60/40), elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka s černými kryty (u metalických laků a červené barvy Rosso Alfa v barvě karosérie), dálkově ovládané centrální zamykání, klimatizace nebo rádio s přehrávačem CD. Druhá úroveň výbavy (Distinctive) obsahuje navíc automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední loketní opěrku s úložným prostorem, textilii Alfatex, mlhová světla, displej s palubním počítačem, elektrické ovládání zadních oken, 15palcové paprskové ráfky z lehké slitiny s pneumatikami 205/55, volant a hlavice řadicí páky potažené kůží.
Dvě speciální série jsou k dispozici s třídveřovou nebo pětidveřovou karosérií a všemi pohonnými jednotkami. Společná sériová výbava je: rádio s přehrávačem CD, dělené sklápěcí zadní sedadlo v poměru 60/40 a manuálně řízená klimatizace. Kromě toho jsou součástí sériové výbavy nejvyspělejší bezpečnostní zařízení: od ABS s EBD po 6 airbagů. Výbava Black Line v sobě spojuje sportovního ducha a styl, jak demonstruje její zvláštní dvoubarevný „kabát“, což je kombinace jedné ze tří dostupných barev karosérie (červená Alfa, stříbrná Alfa, modrá Montecarlo) s určitými komponenty lakovanými lesklou černou barvou (střecha a zadní spoiler) a leštěné mřížky chladiče a leštěných krytů zpětných zrcátek. V interiéru Black Shadow jsou nové dvoubarevné (černá a šedá) textilie sportovního stylu, antracitově šedé doplňky na volantu a středové konzole, černý strop, nový sdružený přístroj s červeným podkladem a bílým osvětlením, hliníkové pedály. Dalšími znaky sportovního ducha nové speciální série Alfa Romeo 147 Black Line je snížený podvozek a 17palcové ráfky chrome shadow z lehké slitiny s pneumatikami 215/45. Speciální série Collezione se vyznačuje elegantním interiérem v textilu nebo na přání v kůži (dvoubarevné pro sedadla a palubní desku) a různými položkami sériové výbavy: nové 17palcové paprskové ráfky z lehké slitiny nebo třeba obložení prahů z hliníku.


Alfa GT: sportovní kupé ve stylu Alfa Romeo
Design Alfy GT byl vytvořen ve spolupráci s firmou Bertone. Vůz je po stylistické stránce originální, bohatě vybavený, má vzrušující jízdní vlastnosti a reprezentuje unikátní sportovní charakter spojený i s komfortem a elegancí, při plném respektu k tradicím značky. Alfa GT totiž v sobě obsahuje celé bohaté dědictví excelentních vozů Alfa Romeo, eleganci a styl italské konstruktérské školy. Designéři mohli sáhnout do minulosti značky - mezi vozy, které se staly milníky v historii motorismu: od 1900 SS po Giuliettu Sprint, od Alfetty po Giulii Sprint GT. Zejména Giulia Sprint GT, navržená Nuccio Bertonem v roce 1963, sdílí s novým kupé stejný sportovní charakter a velkou italskou eleganci.
Alfa GT je dlouhá 4.489 mm, široká 1.763 mm, vysoká 1.366 mm a má rozvor 2.596 mm. Je agresivní a kompaktní. Její tvar je obohacen určitými význačnými liniemi, které definují silnou osobnost a činí ji okamžitě rozpoznatelnou a přiřaditelnou ke značce Alfa Romeo. Designéři zvolili plynulé a čisté křivky, aby dali vzniknout nezaměnitelně italskému vozu. Takto vznikla výrazná příď reprezentovaná charakteristickými třemi oblouky s mřížkou chladiče, která je oproti dosavadní mřížce nepatrně větší. Odtud se pomyslně odvíjí celý vůz, kombinace lehké stylistické agresivity s elegancí tvarů. Dojem je posílen dvěma postranními vstupy vzduchu a světlomety - nádhernými designérskými prvky.
Vzletnost a solidnost, ale také dynamičnost a robustnost. Pouze důmyslné stylistické vyvážení může propojit tak vzdálené dvojice slov. Jak např. demonstruje profil Alfy GT, především tvarem boků, je vyjádřena idea agilního, ale i „s vozovkou spojeného“ vozu. Těsné linie sbíhající se na zádi a malá prosklená plocha (ve srovnání s plochou boku) přispívají k eleganci a současně k většímu pocitu bezpečí. Nevídaný je design zádi, která se mírně svažuje a zužuje a je v ní integrován i velký nárazník. Zadní okno má tvar kapky. Zadní sdružené svítilny jsou zapuštěny do karosérie a vytvářejí atraktivní vzhled.
Alfa GT je sportovní, ale i komfortní a elegantní vůz, který má za cíl poskytovat potěšení z jízdy jakožto kupé výjimečných jízdních výkonů, ale zároveň je i funkční a univerzální: zavazadlový prostor má totiž objem 320 litrů, což je na špičce třídy; objem zavazadlového prostoru může při využití různých kombinací uspořádání dělených a sklápěcích sedadel dosáhnout až 905 litrů. Stejně jako exteriér, i interiér Alfy GT vyjadřuje nejmodernějším způsobem sportovní charakter: optimální polohou volantu, pedálů a řadicí páky; funkčními, přesnými a snadno čitelnými palubními přístroji; multifunkčním displejem umožňujícím vstup do různých menu (s dalšími submenu) s různými funkcemi a palubním počítačem. Uprostřed palubní desky Alfy GT se nachází integrované rádio a všechny ovládací prvky automatické dvouzónové klimatizace provedené v rafinovaném designu. Autorádio s přehrávačem CD (na přání i MP3) nabízí i vynikající audiosystém navržený a kalibrovaný přímo pro interiér tohoto vozu, a skládající se ze osmi reproduktorů o výkonu 4 x 40 Wattů. K těmto zařízením Alfa GT ještě doplňuje značný počet vyspělých systémů, které vytvářejí nové reference v segmentu, jak demonstrují systémy Hi-Fi Bose® (na přání) a tempomat.

Výkonné a pružné pohonné jednotky
Pod fascinující a jedinečnou karosérií Alfa GT skrývá komplexní řadu excelentních nejmodernějších motorů s vysokými výkonnostními parametry. Potvrzují nejlepším způsobem „cuore sportivo“, kterým se vždy vyznačovaly vozy Alfa Romeo jak v minulosti, tak i dnes. A Alfa GT jistě není výjimkou. Především brilantní 3.2 V6 24v o výkonu 240 koní (176 kW) při otáčkách 6.200 1/min s maximálním točivým momentem 300 Nm (30,6 kgm) při 4.800 1/min poskytuje vzrušující jízdní zážitky při sportovní jízdě, ale umožňuje i běžnou každodenní jízdu. Druhým motorem je 2.0 JTS o výkonu 165 koní (121 kW), první zážehový motor s přímým vstřikem s měrným výkonem přesahujícím 60 kW/l (82 koní/l) a měrným točivým momentem přesahujícím 100 Nm/l. Třetím a posledním zážehovým motorem je 1.8 Twin Spark o výkonu 140 koní (103 kW) s dvojitým zapalováním Alfa Romeo. Nabídku Alfy GT uzavírá přeplňovaný vznětový motor 1.9 Multijet 16v o výkonu 150 koní (110 kW) patřící do druhé generace motorů Common Rail. K dispozici jsou dva typy přímo řazených mechanických převodovek: jedna šestistupňová ve spojení s motory 3.2 V6 24v a 1.9 Multijet 16v, druhá pětistupňová pro motory 1.8 Twin Spark a 2.0 JTS. Motor 2.0 JTS může být vybaven robotizovanou převodovkou Selespeed umožňující řidiči kdykoliv sportovní, klidnou a bezpečnou jízdu.

Nejmodernější technologie ve službách bezpečnosti
Řidič a cestující jsou ve voze Alfa GT maximálně chráněni díky použití nejmodernějších dostupných systémů. V oblasti aktivní bezpečnosti může být vůz vybaven např. xenonovými světlomety, standardně má dvouokruhové brzdy se systémem ABS poslední generace a elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD; od verzí Progression je ve standardní výbavě i VDC s Brake Assist pro úplnou kontrolu dynamické stability vozidla za všech podmínek; funkcí ASR zabraňující prokluzování kol a systémem MSR zabraňujícím blokování poháněných kol. V oblasti pasivní bezpečnosti nabízí Alfa GT pro všechny verze sérii šesti airbagů: dva čelní airbagy, dva boční airbagy (side-bag) a dva okenní airbagy (window-bag).
Zavěšení předních kol Alfy GT používá vysokou těhlici, což je uspořádání zajišťující maximální adhezi kola na vozovce v příčném směru, přesnost a rychlou odezvu řízení a excelentní přenos hnací síly. Kromě toho má toto zavěšení kol ještě značnou schopnost pohlcovat a tlumit nerovnosti vozovky a Alfa GT patří k nejpohodlnějším vozům v segmentu. Příčná ramena totiž umožňují značnou poddajnost kola v podélném směru, aniž by přitom byla negativně ovlivněna adheze kola v zatáčce a dynamika řízení. K chování vozu na vozovce přispívá zadní náprava, která zajišťuje stabilitu při manévrech při vysoké rychlosti a agilita požadovaná od sportovního vozu při jízdě v zatáčkovitých úsecích.
Proto bylo zvoleno uspořádání McPherson s asymetrickými rameny a přesně nastavenými elastokinematickými vlastnostmi. U Alfy GT je zadní náprava upevněna ke karosérii prostřednictvím hliníkového příčníku odlitého ve vakuu. Zavěšení kol McPherson má výhody v nízké hmotnosti, excelentním komfortu (díky poddajnosti v podélném směru) a možnosti nastavení geometrie kol.

Výrobní řada
Kvůli maximální volnosti volby nabízí výrobní řada sportovního kupé Alfa Romeo nabízí rafinované materiály a kombinace k přizpůsobení osobním požadavkům. Alfa GT je totiž na větších evropských trzích kromě nejnovější verze Q2 nabízena ve třech úrovních výbavy (Impression, Progression a Distinctive) a ve dvou speciálních sériích (Collezione a Black Line), které mohou být přizpůsobovány různými položkami nejvíce požadovanými v jednotlivých zemích. V ČR např. úroveň výbavy Progression obsahuje šest airbagů (čelní, boční a okenní), ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly EBD a systémy ASR, MSR, VDC. Sériová je i automatická dvouzónová klimatizace, palubní počítač, multifunkční displej, autorádio RDS s přehrávačem CD, sklápěcí dělené zadní sedadlo (v poměru 60/40), dálkově ovládané centrální zamykání, vyhřívání vnějších zpětných zrcátek, follow me home, přední světla do mlhy a ráfky z lehkých slitin 16“ s pneu 205/55. Výbava je obohacena ještě středovou přední loketní opěrkou s úložným prostorem, volantem a hlavicí řadicí páky potaženými kůží nebo tempomatem. Sedadla a výplně dveří jsou potaženy textilií Alfatex, což je komfortní a elegantní technická textilie patentovaná Alfou Romeo. Úroveň výbavy Distinctive obsahuje všechny položky úrovně výbavy Progression a obsahuje navíc ještě sedadla potažená kůží (černá, červená, přírodní nebo béžová barva), ovládací prvky rádia na volantu, autorádio s přehrávačem CD a MP3 a audiosystém Hi-Fi Bose® se subwooferem.
Náročnějším zákazníkům je určena speciální série Collezione, která se odlišuje některými exkluzivními položkami: od 17palcových ráfků z lehké slitiny (design s dvojitými paprsky a chromovaný povrch) po světlomety s černým rámečkem, od sedadel potažených kůží nebo dvoubarevnou textilií (černá/smetanová nebo modrá/smetanová) po palubní desku v přizpůsobené barvě. Přizpůsobenou barvu mají vždy i manžeta řadicí páky, manžeta páky parkovací brzdy, koberečky s kovovým štítkem, středová konzola a boční stěny.
Alfa GT Black Line je určena pro mladé a dynamické zákazníky a obsahuje výbavu s jasně sportovním výrazem, což dokazují volant a sedadla v různých kombinacích kožených nebo textilních potahů v barvách černá/červená, černá/šedá, koberečky v přizpůsobené barvě, sportovní pedály a obložení prahů s potiskem. Tato verze má i specifické světlomety s černým rámečkem, leštěnou mřížku chladiče, kouřové prosvětlovací kryty ukazatelů směru v předním nárazníku, leštěné kryty vnějších zpětných zrcátek a 18palcové ráfky z lehké slitiny s otvory.
Tyto různé verze tedy umožňují zvolit si vlastní Alfu GT, přičemž všechny představují příznivý poměr ceny a užitné hodnoty, a především se hlásí k pojetí automobilů v duchu Alfa Romeo, tj. sportovní kupé s aspektem elegance.

Zdroj: Tisková zpráva Alfa Romeo ČR

Vytisknout

Diskuze: Alfa Romeo a diferenciál Q2

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Spider

Alfa Spider

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud