Dacia představila Nové Sandero, Nové Sandero Stepway a Nový Logan

bohy / AutoRoad.cz, 29. září 2020, 10:16 Google+

S novým Sandero, Sandero Stepway a Logan inovuje Dacia svoji nabídku v segmentu vozidel do města a víceúčelových kompaktů, odpovídajících všem potřebám uživatelů. Navzdory nezměněným vnějším rozměrům jsou modernější, bohatší a víceúčelové, aniž by ustupovaly ze své podstaty spočívající v jednoduchosti a spolehlivosti. Mění platformu a nabízejí vyšší úroveň výbavy, aktivní i pasivní bezpečnosti, nové pohony včetně dvoupalivového benzín/LPG, novou automatickou převodovku CVT a zcela novou manuální 6stupňovou převodovku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dacia

Dacia | foto: Renault ČR

Sdílejte článek

img-responsive

Dacia | foto: Renault ČR

NOVÉ SANDERO

NOVÝ MODERNÍ A ROBUSTNÍ HATCHBACK

Zcela nový vnější design Nového Sandera spojuje modernost a robustnost. Jeho celkové rozměry zůstaly stejné a zachovávají rovnici jeho úspěchu: zdrženlivý vnější tvar a lepší prostornost pro ještě větší víceúčelovost.

MODERNÍ A DYNAMICKÉ LINIES

S výraznějším blatníky vyzařuje Nové Sandero silnou osobnost a robustnost. Celková linie je však plynulejší díky více skloněnému čelnímu oknu, nižší střeše (-1 cm), ustupující linií střechy a anténou u zadního okraje střechy. Světlá výška podvozku zůstala nezměněna (133 mm), ale s větším rozchodem kol a vystouplými podběhy kol se Nové Sandero zdá nižší a podsaditější.

NOVÝ SVĚTELNÝ PODPIS

Příď a záď představuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y. Díky tomuto osvětlení vyzařuje Nové Sandero silnou osobnost. Horizontální linie vpředu i vzadu spojuje obě LED světla a pokračuje v jejich iniích, čímž přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.

LED světlomety, jejichž sériově dodávaná automatická aktivace bez ohledu na úroveň výbavy poskytují lepší viditelnost v noci (+37 % do dálky, +9 % do šířky světelného pole).

FLEXWHEEL 

Disky 15 nebo 16 palců, jsou již od druhé úrovně výbavy typu« Flexwheel », jejichž propracovaný design poklic šikovně imituje« skutečné »hliníkové disky, které jsou přesto dostupné v rozměru 16 palců. Velká světlá výška (133 mm) zaručuje velkou volnost použití.

UŽITEČNÝDESIGN

Kliky dveří mají kvalitnější design a ergonomičtější tvar. Většina verzí má nyní elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru, které se přesunulo na spodní hranu těchto dveří pro lepší estetiku a praktičnost. Nový tvar dveří a zpětných zrcátek je aerodynamičtější a přispívá ke snížení hluku vydávaného proudícím vzduchem. Palubní deska obsahuje panel potažený textilií a ventilační otvory mají nový tvar. Vnímané zvýšení kvality u Dacie spojuje příjemné s užitečným.

img-responsive

Dacia | foto: Renault ČR

NOVÉ SANDERO STEPWAY

MĚSTSKÝ CROSSOVER
Se svou zvýšenou světlou výškou je Sandero Stepway všestranným crossover v sortimentu Dacie. Jeho výrazný vnější i vnitřní design vzbuzuje dojem úniku z šedi všedních dnů a dobrodružství. Vzhled a DNA crossoveru Nového Sandera Stepway je posílen větším odlišením od Nového Sandera.


MOHUTNĚJŠÍ VNĚJŠÍ DESIGN
Nové Sandero Stepway se ihned pozná zepředu podle specifické, žebrované a klenutější kapoty, chromovaného loga Stepway pod mřížkou chladiče a klenutým nárazníkem nad mlhovkami. V předním i zadním nárazníku je vložen stylový kryt v barvě kovu, která chrání nárazník před otlučením a poškrábáním při každodenním používání.

ATRIBUTY CROSSOVERU
Nové Sandero Stepway je navrženo s geny crossoveru s vyšší světlou výškou podvozku 174 mm (+ 41 mm oproti Sanderu, zejména vlivem většího průměru pneumatik), podélné střešní lišty s logem, velkého rozšíření blatníků a prahů dveří se specifickou strukturou.

KOLA FLEXWHEEL

Sériovákola 16 palců jsou typu« Flexwheel », jejichž propracovaný design poklic imituje« skutečné »hliníkové ráfky, které jsou dostupné na přání. 16palcové ráfky s diamantovým efektem jsou výhradně u této verze Stepway dostupné na přání, aby podtrhly dojem crossoveru.

MODULÁRNÍ PODÉLNÉ STŘEŠNÍ LIŠTY
Podélné střešní lišty Sandera Stepway skrývají překvapení: jsou nejen krásné, nýbrž i modulární. Díky klíči, uloženému v přihrádce palubní desky a bez složité demontáže se změní na pevný střešní nosič snosností 80 kg, stejnou jako u konvenčních střešních lišt. Tento důmyslný patentovaný systém ztělesňuje ducha Dacie: chytrý, praktický, jednoduchý a spolehlivý.

SPECIFICKÝ DESIGN INTERIÉRU
Čalounění sedadel s logem Stepway provázejí textilní dekorace a oranžové lemování panelů dveří a palubní desky.

img-responsive

Dacia | foto: Renault ČR

NOVÝ LOGAN

INOVACE IKONICKÉHO RODINNÉHO SEDANU
Nový Logan, emblematický model Dacie, je historicky rodinným sedanem značky. V r. 2005 vnesl revoluci na automobilový trh, demokratizoval nový vůz. O 15 let později tato nová generace, stále věrná svým původním hodnotám, nabízí zvýšený komfort a rekordní prostornost.

DESIGN EXTERIÉRU
Zcela nový design Nového Loganu je plynulejší díky větší celkové délce o 3,6 cm, delšímu rozvoru kol a většímu vyvážení zadní části. Silueta je štíhlejší díky více skloněnému čelnímu sklu a o 1 cm nižší střeše. Vzad ubíhající střecha s anténou u zadního okraje a mírné zmenšení velikosti bočních skel přispívají k dynamičnosti celkové siluety. Světelný podpis ve tvaru Y, atraktivní disky a dokonalejší design některých prvků, například dveřních klik, se objevují i u Nového Sandera.

RODINNÝ INTERIÉR
Nový Logan je rodinný vůz, který pečuje o svou posádku. Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 42 mm a je jedním z nejlepších na trhu. Sklopný stolek za novými předními sedadly s držákem nápojů lze dle libosti rozložit. Má nastavitelnou délku o 70 mm a přizpůsobí se tak potřebám kohokoli.

ZAVAZADLOVÝ PROSTOR
Zavazadlový prostor Nového Loganu je jedním z největších na trhu (segment sedanů B) s objemem 528 litrů – větší o 18 litrů. Pro srovnání: jeho objem je o 200 litrů větší než u Nového Sandera. Pro usnadnění manipulace byla nákladová hrana snížena o 19 milimetrů. Nový Logan je na všech úrovních výbavy sériově vybaven centrálním zamykáním, dálkovým odemykáním a otvíráním dveří zavazadlového prostoru pomocí tlačítka na klíči nebo handsfree karty. Zavazadlový prostor se zavírá manuálně.

SPECIFICKÉ ROZVRŽENÍ ZAVAZADLOVÉHO PROSTORU
Zavazadlový prostor Nového Loganu je novátorsky rozvržen: čtyři odnímatelné přepážky lze spolu spojit a rozdělit tak zavazadlový prostor na 4 rozdílné části s proměnlivou velikostí podle potřeby.

Tento doplněk ponechává všechny uložené předměty snadno dosažitelné a zároveň je udržuje v dané části zavazadlového prostoru při každodenních jízdách (například počítač přicestě do kanceláře). Tento organizátor je samozřejmě odnímatelný, aby bylo možno objem Nového Loganu plně využít.

img-responsive

Dacia | foto: Renault ČR

INTERIÉR A VÝBAVA

NOVÝ ZÁŽITEK NA PALUBĚ
Interiér učinil skok vpřed ve všech ohledech: kvalitnější zpracování, materiály, povrchová úprava, ergonomie, byly přidány nové prvky výbavy. Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan nabízejí jako pravé Dacie stále nejlepší poměr prostornosti/cena na trhu.

VYNIKAJÍCÍ PROSTORNOST

Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan nabízejí skutečná tři místa pro dospělé vzadu, sklopné zadní sedadlo dělené 1/3-2/3 podle jednotlivých verzí a rodinný zavazadlový prostor. Ten má u Sandera objem 328 l (310 l+18 l), je vybaven dvojitou podlahou (podle jednotlivých verzí) a lze jej odemknout dálkově tlačítkem na klíči nebo handsfree kartou. Nový Logan nabízí objem zavazadelníku 528 litrů.

Prostornost je hodna vyššího segmentu, zejména největší prostor ve své kategorii pro nohy cestujících vzadu. Ten je u Nového Sandera a Nového Loganu větší o 42 mm.

Objem odkládacích prostorů a přihrádek může dosáhnout až 21 litrů (+2.5 l) s prostorem pod střední loketní opěrkou (1.4 l), v předních i zadních dveřích a na zadní straně opěradel předních sedadel.

VÍCE KOMFORTU
Kvalitnější čalounění sedadel, design a tvar nových předních sedadel nabízejí více pohodlí a lepší oporu zejména s opěrkami hlavy, nastavitelnými na výšku. Aby řidič mohl zaujmout lepší polohu pro řízení, může nyní nastavovat sedadlo na výšku (+/- 35 mm) a volant na výšku (+/- 2.1°) i podélně (+/- 25 mm), a na přání může zvolit středovou loketní opěru. Řadicí páka byla zkrácena. Řízení má variabilní 100 % elektrický posilovač pro zvýšení komfortu, zejména pro manévrování ve stísněném prostoru a při parkování (o 36 % menší úsilí oproti předchozímu Sanderu).

VÍCE VÝBAVY
V Dacii není cílem nabízet nadbytečnou výbavu, kterou zákazníci ani mnohdy nevyužijí. Nové prvky výbavy Nového Sandera, Sandera Stepway a Loganu drží krok se změnami klíčových očekávání zákazníků.

Bez ohledu na úroveň výbavy zahrnuje sériová výbava držák smartphonu (podle verze na přání odnímatelný), displej palubního počítače, na volantu ovladače tempomatu a omezovače rychlosti a automatické rozsvícení světel. Řidič tak může pohodlně a bezpečně sledovat provoz na silnici a držet volant.

Nová automatická klimatizace s digitálním zobrazením, vyhřívaná přední sedadla (od dubna 2021), handsfree karta, startování motoru včetně dálkového otevírání zavazadlového prostoru, elektrická parkovací brzda, parkovací kamera, parkovací senzory vepředu i vzadu a dešťový senzor jsou k dispozici dle úrovně výbavy nebo na přání, podle jednotlivých trhů.

Nakonec a poprvé u Dacie bude u Nového Sandera a Nového Sandera Stepway nabízeno elektricky ovládané střešní okno.

MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉM: TŘI MOŽNOSTI PRO JAKOUKOLIV POTŘEBU
U Nového Sandera, Sandera Stepway a Loganu jsou dostupné tři multimediální systémy: Media Control, Media Display a Media Nav.

U Media Control se smartphone, umístěný před řidičem na důmyslnému speciálním držáku, mění na multimediální systém pomocí nové bezplatné aplikace Dacia Media Control a připojení Bluetooth nebo USB. Tato sestava umožňuje snadný přístup k rádiu, hudbě, volání, zprávám, aplikacím GPS a mnoha dalším funkcím, například k hlasovému rozpoznávání Siri nebo Android. Za účelem bezpečnějšího řízení je ovládání rádia umístěno ideálně v dosahu přímo pod volantem. Rádio a přehrávání souborů z USB je možné i bez smartphonu připojeného k Media Control.

Tato výbava zahrnuje dva reproduktory, připojení Bluetooth a USB a digitální displej TFT 3,5 palce mezi budíky přístrojů na přístrojovém štítu, kde se rovněž zobrazují informace z rádia.

U Media Display a jeho čtyř reproduktorů je na přístrojové desce velký, vysoko posazený dotykový displej 8 palců, pro lepší viditelnost a ergonomii mírně natočený k řidiči. Intuitivní a přívětivé rozhraní s připojením Bluetooth je kompatibilní se systémy pro smartphony Android Auto a Apple CarPlay.

Nová záložka« vozidlo »umožňuje přístup k ovládání některých ADAS.
Nakonec u Media Nav je multimediální systém obohacen o navigaci a bezdrátové připojení pro Apple CarPlay a Android Auto. Audiosystém využívá celkem 6 reproduktorů.

BEZPEČNOST

MODERNÍ VÝBAVA VE SLUŽBÁCH BEZPEČNOSTI
Díky modulární platformě CMF a nové elektronické soustavě jsou v Novém Sanderu, Sanderu Stepway a Loganu asistenty řízení (ADAS) a bezpečnostní výbava nejnovější generace.

ZVÝŠENÁ PASIVNÍ BEZPEČNOST
Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou první modely Dacie s modulární platformou CMF. Tato poskytuje větší ochranu v případě nárazu díky vynikající odolnosti a tuhosti. Konstrukce byla zesílena na úrovni motorového prostoru (nosníky a podélníky jsou zcela nové) i interiéru. Nové snímače nárazu ve dveřích a akcelerometr umožňují včasnou detekci bočního nárazu, aby se rychleji nafoukly nové čelní a boční airbagy chránící břicho, hrudník a hlavu.
Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou sériově vybaveny šesti airbagy, pásy s omezovačem síly, předpínači vpředu i vzadu a nouzovým voláním v případě nehody (tlačítko SOS v úrovni stropního světla).

Za účelem lepší ochrany mají nová přední sedadla zlepšenou konstrukci rámu. Přední opěrky hlavy jsou vybaveny systémem proti poranění krční páteře při nárazu.

ÚČINNĚJŠÍ AKTIVNÍ BEZPEČNOST

Viditelnost
Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou sériově vybaveny automatickým rozsvěcením světel a v některých verzích i dešťovým senzorem. Světlomety s technologií LED pro lepší viditelnost: světelný kužel je o 37 % delší (110 m) a o 9 % širší (24 m) než halogenová potkávací světla předchozí generace Sandero.


Systémy asistentů řízení (ADAS)
Kromě omezovače rychlosti a ESP nejnovější generace nabízených sériově, tempomat s ovládáním na volantu (podle jednotlivých výbav na přání), jsou Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan vybaveny asistenty řízení nejnovější generace:
• Automatické nouzové brzdění: systém aktivní od 7 do 170 km/hod, detekuje prostřednictvím předního radaru vzdálenost od vpředu jedoucího nebo stojícího vozidla. Je-li zjištěno nebezpečí nárazu, systém varuje řidiče vizuálně i akusticky dříve, než:
- zvýší výkon brzdného systému, pokud řidič brzdí, ale nebezpečí stále hrozí,
- automaticky nebo silněji aktivuje brzdy, pokud řidič nebrzdí vůbec nebo brzdí jen nedostatečně.
• Snímání mrtvého úhlu: aktivní od 30 km/hod do 140 km/hod, varuje řidiče před možnou kolizí s jiným autem vedle vozu nebo za ním během změny jízdního pruhu. Čtyři ultrazvuková čidla (2 vpředu a 2 vzadu na vozidle) detekují pohybující se předměty – včetně automobilů a motocyklů – v zóně mrtvého úhlu. Pokud se něco či někdo objeví v zóně mrtvého úhlu, rozsvítí se LED kontrolka na odpovídajícím bočním zpětném zrcátku.
• Asistent parkování: tento systém, skládající se ze 4 předních a 4 zadních senzorů, zadní kamery včetně dynamických vodicích lišt, umožňuje snadné manévrování díky zvukovým a vizuálním hlásičům.
• Asistent rozjezdu ve svahu: při pokračování jízdy po zastavení ve svahu brání zařízení vozidlu couvnout po dobu dvou vteřin, když řidič zvedne nohu z brzdového pedálu, aby sešlápl plynový pedál

PLATFORMA A MOTORIZACE

VÍCE ÚČINNOSTI A PŘÍJEMNĚJŠÍ ŘÍZENÍ
Díky nové modulární platformě, účinnějším motorům a propracované aerodynamice spojují Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan příjemnější řízení se snížením emisí CO2 a jiných emisí.

PLATFORMA
Nová modulární platforma CMF, použitá u Nového Sandera, Sandera Stepway a Loganu, poskytuje větší pevnost a tuhost při nižší váze. Snižuje znečišťující emise navzdory přísnějším požadavkům na nárazové zkoušky.


ŘÍZENÍ
Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou vybaveny novou přední nápravou, jejíž ramena (obdélníková ramena) mají větší schopnost filtrace nerovností a přesnější vedení směru. Pro lepší stabilitu v zatáčkách byla zvýšena tuhost stabilizátoru a zvětšený rozvor. Nové uložení motoru snižuje přenos vibrací do kabiny.


ŘADA BENZÍNOVÝCH MOTORŮ EURO 6D-FULL
Tyto motory dodržují normu Euro 6D-Full, která vstoupí v platnost 1. ledna 2021.

• SCe 65 (nebude dostupný u Sandero Stepway): atmosférický, tříválec 1,0 l, vstupní motor řady spojený s 5stupňovou manuální převodovkou.
• TCe 90: tři válce 1,0 l turbo, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou typu CVT.
• TCe 100 LPG: nový tříválec 1,0 l turbo dvoupalivový benzín/LPG spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.


DVOUPALIVOVÝ POHON DACIA LPG – BENZÍN A LPG
Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon benzín a LPG u celé řady osobních vozů s logem. Tovární výroba této technologie, ověřené na motoru TCe 100 LPG, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Doba záruky z výroby, intervaly a ceny údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro náhradní kolo). Při jízdě na LPG produkuje Nové Sandero LPG v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 50litrové na LPG, to je 40 l užitečného objemu, naplnění je z bezpečnostních důvodů omezeno na 80 % kapacity čili o 8 litrů více než předchozí generace Sandera LPG, a 50litrové na benzín. U Dacie spojuje LPG jednoduché použití, příjemné řízení, snížení emisí CO2 a velký dojezd.

V některých zemích je dvoupalivový pohon benzín/LPG předmětem pobídkových opatření nebo daňových úlev, například nízká kupní cena paliva u pumpy, zrušení ekologických poplatků či provoz bez emisních omezení.

AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA CVT
Nová automatická převodovka CVT« Continuously Variable Transmission »nabízí nepostřehnutelné řazení a reaktivní řízení (lepší zrychlení). Jako náhrada za převodovku Easy'R je tato převodovka nabízena s motorem TCe 90 a umožňuje snížit spotřebu (je lehčí a umožňuje efektivnější řízení motoru) a emise CO2 (-11 % u Nového Sandera a Nového Loganu, -4 % u Nového Sandera Stepway).


STOP&START
Stop&Start je k dispozici u pohonů TCe 100 LPG, TCe 90 a SCe 65. Zhasnutí motoru při zastavení, noha je na brzdovém pedálu u vozu s automatickou převodovkou a řadící páka na neutrálu u vozu s manuální převodovkou, neprodukuje žádné emise, vibrace ani hluk. Opětné zapnutí motoru je téměř okamžité. Stop&Start může být vypnut manuálně tlačítkem uprostřed palubní desky.

TECHNICKÉ VLASTNOSTI ROZMĚRY

DACIA SANDERO
Délka: 4 088 mm
Šířka: 1 848 mm (2 007 mm včetně zpětných zrcátek)
Výška: 1 499 mm
Světlá výška podvozku: 133 mm
Objem zavazadlového prostoru: 328 l


DACIA SANDERO STEPWAY
Délka: 4 099 mm
Šířka: 1 848 mm (2 007 mm včetně zpětných zrcátek)
Výška: 1 535 mm (1587 mm včetně podélných střešních lišt)
Světlá výška podvozku: 174 mm
Objem zavazadlového prostoru: 328 l


DACIA LOGAN
Délka: 4 396 mm
Šířka: 1 848 mm (2 007 mm včetně zpětných zrcátek)
Výška: 1 501 mm
Světlá výška podvozku: 135 mm
Objem zavazadlového prostoru: 528 l

Vytisknout

Diskuze: Dacia představila Nové Sandero, Nové Sandero Stepway a Nový Logan

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen K70 byl prvním modelem s kapalinovým chlazením a pohonem předních kol

Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Ford Mustang Mach 1

Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

Lucie Borhyová je více než rok spojena s DS. Jejím novým strojem je DS 7 Crossback E-TENSE

Lucie Borhyová je spojena s DS. Ukázala zářivý úsměv a svůj nový vůz

Mercedes-Benz C 200 je stále ještě poměrně moderní, dobře vypadající, spolehlivý a za slušné peníze

TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

Peugeot 205 GTI

Restaurování ikony malých Hot Hatch

Renault Megane R. S.

Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

Hyundai Ioniq EV

Názor českých podnikatelů a řidičů v rozsáhlém průzkumu. Elektromobilita v celé své "kráse"

Bývalý šampion F1 Nico Rosberg si test elektrického ID.R užil dešti navzdory

Bývalý šampion F1 dal jasný vzkaz, když vystoupil z ID.R po deštivém testu

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Nejslabší Enyaq iV 60 míří do předprodeje. Cena je ale stále nad "magickou" hranicí

Papamobil Toyota Mirai

Papež dostal nový papamobil. Konstrukce nepřekvapí, pohon ale ano

Toyota otevřela nový showroom v Mostě

Toyota rozšiřuje své zastoupení na našem trhu

Hyundai i30 Combi 1.4 T-GDI DCT

Test Hyundai i30 kombi 1,4 T-GDI DTC All Inclusive, oblíbený český kombík se loučí ve vrcholné formě

BMW 4 Cabrio začíná na českém trhu s cenou 1 319 500 Kč s motorem o výkonu 135 kW (184 k)

BMW 4 Cabrio má ceny pro český trh. Mění trochu strategii, na první pohled to ale není znát

HoppyGo

Prodeje nových aut nadále klesají, roste zájem o jejich předplatné

DS3 Crossback 1,5 BlueHDi

Vyplatí se jet po dálnici za kamionem? Pokus číslo 2

reklama

Doporučujeme

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Rychlodobíjecí stojany a občerstvení. OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Mercedes Benz C 200 kompressor W204 - praktický elegán pro každý den za příznivou cenu

  2. Restaurování ikony malých Hot Hatch

  3. Nový Renault Mégane R.S. má výkon 300 koní

  4. Legendární Ford Mustang Mach 1 přichází na starý kontinent

  5. Volkswagen K70 poprvé použil koncepci, kterou proslavili Golf s Passatem a všichni ji chtěli

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud