Německý okruh Nürburgring bývá právem považován za jeden z nejnáročnějších okruhů světa. I proto je tolik oblíbený mezi automobilkami z celého světa, které se zde snaží prezentovat rychlost, ovladatelnost a sofistikovanost svých modelů. Poslední návštěva z automobilky Ford však probíhala v trochu jiném duhu, než jsme zvyklí. Zatímco ostatní automobilky se prezentují úžasnými časy na kolo, lidé z Ford Performance měli trochu jiné plány a čas jim byl upřímně ukradený
Vaughn Gittin Jr., stájový jezdec Ford Performance, se totiž na 20.8 kilometrů dlouhou dráhu vydal ve svém výrazně modifikovaném Fordu Mustang o výkonu 900 koní a stal se první a dosud jedinou osobou, která projela celou trať bokem. Gittin Jr. se o něco podobného pokusil již v minulém roce, z čehož vzniklo video "The Drift King of the Ring," ovšem tehdejší pokus zmařilo špatné počasí. Letos mu ale všechno krásně vyšlo.
„Většinu ostrého kola jsem byl mimo svoji kofortní zónu," přiznal Gittin Jr. „Neznal jsem Zelené Peklo tak dobře, jak jsem si myslel. Všechno se mění když jedete bokem v takové rychlosti. Když jsme zastavili na první výměnu pneumatik, byl jsem v euforii. Musel jsem popadnout dech a to je něco, co jsme za volantem nezažil od chvíle, kdy jsem byl začátečníkem v sérii Formula Drift."
Zarazila vás zmínka o výměně pneumatik? Není divu, neboť Gittin Jr. neprojel celý okruh na jedné sadě. To by ale znalce Ringu nemělo překvapovat. Zelené peklo je totiž dobře známé jako požírač pneumatik, což v případě, kdy člověk neustále protáčí zadní kola, platí dvojnásob.
Výsledné video rozhodně doporučujeme, stejně jako video z minulého roku, kdy musel být pokus zrušen. Gittin Jr. se totiž tehdy odmítal vzdát poražen a tak svůj závodní speciál vyměnil za tehdy zcela nový Ford F-150 Raptor a část okruhu prodriftoval s tímto pickupem.
„Nordschleife je jedním z nejikoničtějších, dokonce možná vůbec nejikoničtějším, závodním okruhem na celém světě a já jsem do téhle kombinace nebezpečí a folkloru Zeleného Pekla zamilovaný co si pamatuji," uvedl Gittin v rozhovoru pro The Drive. „Poprvé jsem se sem osobně dostal v roce 2013 a v té době jsem si slíbil, že tenhle okruh jednou projedu bokem celý."
„Prodriftovat Nürburgring pro mě byla extrémní výzva. Mnoho lidí se ptalo zda to bude možné a zda je vůbec možné, aby z toho auto i řidič vyvázli v jednom kuse. Něco uvnitř mě se do toho chtělo pustit a zjistit to. Nejel jsem tam pro skvělý čas na kolo, ale bavit se," citoval Motor1 rozhovor Gittina pro The Drive.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?