Německý okruh Nürburgring bývá právem považován za jeden z nejnáročnějších okruhů světa. I proto je tolik oblíbený mezi automobilkami z celého světa, které se zde snaží prezentovat rychlost, ovladatelnost a sofistikovanost svých modelů. Poslední návštěva z automobilky Ford však probíhala v trochu jiném duhu, než jsme zvyklí. Zatímco ostatní automobilky se prezentují úžasnými časy na kolo, lidé z Ford Performance měli trochu jiné plány a čas jim byl upřímně ukradený
Vaughn Gittin Jr., stájový jezdec Ford Performance, se totiž na 20.8 kilometrů dlouhou dráhu vydal ve svém výrazně modifikovaném Fordu Mustang o výkonu 900 koní a stal se první a dosud jedinou osobou, která projela celou trať bokem. Gittin Jr. se o něco podobného pokusil již v minulém roce, z čehož vzniklo video "The Drift King of the Ring," ovšem tehdejší pokus zmařilo špatné počasí. Letos mu ale všechno krásně vyšlo.
„Většinu ostrého kola jsem byl mimo svoji kofortní zónu," přiznal Gittin Jr. „Neznal jsem Zelené Peklo tak dobře, jak jsem si myslel. Všechno se mění když jedete bokem v takové rychlosti. Když jsme zastavili na první výměnu pneumatik, byl jsem v euforii. Musel jsem popadnout dech a to je něco, co jsme za volantem nezažil od chvíle, kdy jsem byl začátečníkem v sérii Formula Drift."
Zarazila vás zmínka o výměně pneumatik? Není divu, neboť Gittin Jr. neprojel celý okruh na jedné sadě. To by ale znalce Ringu nemělo překvapovat. Zelené peklo je totiž dobře známé jako požírač pneumatik, což v případě, kdy člověk neustále protáčí zadní kola, platí dvojnásob.
Výsledné video rozhodně doporučujeme, stejně jako video z minulého roku, kdy musel být pokus zrušen. Gittin Jr. se totiž tehdy odmítal vzdát poražen a tak svůj závodní speciál vyměnil za tehdy zcela nový Ford F-150 Raptor a část okruhu prodriftoval s tímto pickupem.
„Nordschleife je jedním z nejikoničtějších, dokonce možná vůbec nejikoničtějším, závodním okruhem na celém světě a já jsem do téhle kombinace nebezpečí a folkloru Zeleného Pekla zamilovaný co si pamatuji," uvedl Gittin v rozhovoru pro The Drive. „Poprvé jsem se sem osobně dostal v roce 2013 a v té době jsem si slíbil, že tenhle okruh jednou projedu bokem celý."
„Prodriftovat Nürburgring pro mě byla extrémní výzva. Mnoho lidí se ptalo zda to bude možné a zda je vůbec možné, aby z toho auto i řidič vyvázli v jednom kuse. Něco uvnitř mě se do toho chtělo pustit a zjistit to. Nejel jsem tam pro skvělý čas na kolo, ale bavit se," citoval Motor1 rozhovor Gittina pro The Drive.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?