Audi konečně uvedlo do prodeje po celé Evropě nový model A4 Allroad. Jeho cena činí v Německu 44 750 eur, což je v přepočtu 1,2 milionu korun.
Samotná premiéra vozu proběhla na výstavě North American International Auto Show v lednu v Detroitu a nyní se tenhle skvost dostává na prodejní plochy. Nejlevnější verze nabídne pod kapotou naftový motor 2,0 TDI s výkonem 163 koňských sil.
Společně s tím bude A4 Allroad dostupná i s motorem 2.0 TFSI, tato verze však přijde až letos v létě. Do té doby si budeme moci koupit i silnější naftu 3.0 TDI s výkonem 218 koní a 272 koní. První z nich začíná na cenovce 49 750 eur, silnější verze pak vyjde na 54 400 eur.
Standardně je nová Audi Audi A4 Allroad vybavena sedmistupňovou převodovkou S tronic, xenonovými světlomety, elektrickými dveřmi zavazadlového prostoru, podélným střešním nosičem a 17palcovými koly z lehkých slitin.
Ve srovnání s klasickou A4 Avant nabídne verze Allroad o 34 milimetrů vyšší světlou výšku a v základu jí nechybí pohon obou náprav quattro. Ten je nyní úspornější a snižuje spotřebu paliva o 0,3 l/100 ve srovnání s předchozí generací systému.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.