Audi konečně uvedlo do prodeje po celé Evropě nový model A4 Allroad. Jeho cena činí v Německu 44 750 eur, což je v přepočtu 1,2 milionu korun.
Samotná premiéra vozu proběhla na výstavě North American International Auto Show v lednu v Detroitu a nyní se tenhle skvost dostává na prodejní plochy. Nejlevnější verze nabídne pod kapotou naftový motor 2,0 TDI s výkonem 163 koňských sil.
Společně s tím bude A4 Allroad dostupná i s motorem 2.0 TFSI, tato verze však přijde až letos v létě. Do té doby si budeme moci koupit i silnější naftu 3.0 TDI s výkonem 218 koní a 272 koní. První z nich začíná na cenovce 49 750 eur, silnější verze pak vyjde na 54 400 eur.
Standardně je nová Audi Audi A4 Allroad vybavena sedmistupňovou převodovkou S tronic, xenonovými světlomety, elektrickými dveřmi zavazadlového prostoru, podélným střešním nosičem a 17palcovými koly z lehkých slitin.
Ve srovnání s klasickou A4 Avant nabídne verze Allroad o 34 milimetrů vyšší světlou výšku a v základu jí nechybí pohon obou náprav quattro. Ten je nyní úspornější a snižuje spotřebu paliva o 0,3 l/100 ve srovnání s předchozí generací systému.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?