Fiat 500 Gamine: žádné šlapací autíčko, ale stylový roadster

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. srpna 2017, 12:15 Google+

O řadě zajímavých či unikátních vozidel se člověk mnohdy nedozví do té doby, než ho na některém z vybraných webů nezaujme jejich netradiční vzhled nebo nezvykle vysoká cena. A podobné je to i s tímto Fiatem 500 Gamine, o jehož úpravu do současné podoby se postarala karosárna Vignale.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat 500 Gamine

Fiat 500 Gamine | foto: Hexagon Classics

Sdílejte článek

Výroba Fiatu 500 Gamine probíhala mezi lety 1697 až 1971 v dílnách karosárny Vignale. Na rozdíl od masově vyráběného Fiatu 500 však byl malý a roztomile vypadající vůz navržený Alfredem Vignale dostupný pouze v dvoumístném provedení roadsteru. Počty celkem vyrobených vozů se různí, ovšem těch s pravostranným řízením bylo jen cca 200 a tohle je jeden z nich.

Na první pohled vypadá Gamine jako šlapací autíčko, ovšem jeho rozměry byly poněkud větší. Na délku měřil 302 cm, na šířku 130 cm a na výšku 119  cm. Rozvor kol byl pouhých 184 cm. S jeho nízkou váhou 450 kg si hravě poradil 0.5 litrový vzduchem chlazený dvouválec, který byl umístěn v zadní části.

Motor převzatý z modelu Fiat 500 Sport o výkonu 16 kW (22 k) dokázal vůz rozpohybovat až k maximální rychlosti  97 km/h. To sice není moc, ovšem na kochání se přírodou je to tak akorát a alespoň vám nehrozí pokuty.

Vůz vypadá jako nový díky kompletní rekonstrukci, kterou má za sebou. Ani předtím toho ale moc nenajezdil, neboť jeho tachometr ukazuje pouhých 19 714 kilometrů. Poněkud nepříjemným překvapením je však cena.

Obchod Hexagon Classic, který vůz nabízí, je totiž skálopevně přesvědčen o tom, že se jedná o jeden z nejzachovalejších vozů Gamine, jaké si v současnosti můžete pořídit. Tomu tedy přizpůsobil i cenu, která činí 39 995 liber, tedy cca 1 157 000 korun.

Vytisknout

Diskuze: Fiat 500 Gamine: žádné šlapací autíčko, ale stylový roadster

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

reklama

Doporučujeme

Nepřipoutaní cestující na zadních sedadlech jsou nebezpeční nejen sobě, ale i ostatním

Proč se poutat na zadních sedadlech? Tohle video to snad dostatečně vysvětlí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  2. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  3. Úpravy Gumbal kára, část první

  4. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  5. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud