Fiat 500 Gamine: žádné šlapací autíčko, ale stylový roadster

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. srpna 2017, 12:15 Google+

O řadě zajímavých či unikátních vozidel se člověk mnohdy nedozví do té doby, než ho na některém z vybraných webů nezaujme jejich netradiční vzhled nebo nezvykle vysoká cena. A podobné je to i s tímto Fiatem 500 Gamine, o jehož úpravu do současné podoby se postarala karosárna Vignale.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat 500 Gamine

Fiat 500 Gamine | foto: Hexagon Classics

Sdílejte článek

Výroba Fiatu 500 Gamine probíhala mezi lety 1697 až 1971 v dílnách karosárny Vignale. Na rozdíl od masově vyráběného Fiatu 500 však byl malý a roztomile vypadající vůz navržený Alfredem Vignale dostupný pouze v dvoumístném provedení roadsteru. Počty celkem vyrobených vozů se různí, ovšem těch s pravostranným řízením bylo jen cca 200 a tohle je jeden z nich.

Na první pohled vypadá Gamine jako šlapací autíčko, ovšem jeho rozměry byly poněkud větší. Na délku měřil 302 cm, na šířku 130 cm a na výšku 119  cm. Rozvor kol byl pouhých 184 cm. S jeho nízkou váhou 450 kg si hravě poradil 0.5 litrový vzduchem chlazený dvouválec, který byl umístěn v zadní části.

Motor převzatý z modelu Fiat 500 Sport o výkonu 16 kW (22 k) dokázal vůz rozpohybovat až k maximální rychlosti  97 km/h. To sice není moc, ovšem na kochání se přírodou je to tak akorát a alespoň vám nehrozí pokuty.

Vůz vypadá jako nový díky kompletní rekonstrukci, kterou má za sebou. Ani předtím toho ale moc nenajezdil, neboť jeho tachometr ukazuje pouhých 19 714 kilometrů. Poněkud nepříjemným překvapením je však cena.

Obchod Hexagon Classic, který vůz nabízí, je totiž skálopevně přesvědčen o tom, že se jedná o jeden z nejzachovalejších vozů Gamine, jaké si v současnosti můžete pořídit. Tomu tedy přizpůsobil i cenu, která činí 39 995 liber, tedy cca 1 157 000 korun.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Fiat 500 Gamine: žádné šlapací autíčko, ale stylový roadster

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

V12 9,5 l

Atmosférická V12 ještě neřekla poslední slovo

Toyota Yaris

NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

Golf I z roku 1974

Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Ilustrační foto

Jak jsou na tom VELCÍ HRÁČI? První autobazary se staly členy APPAA + SEZNAM

BMW 2 Gran Coupé poprvé přináší koncept čtyřdveřového kupé do segmentu kompaktních vozů

Když to FUNGUJE NA MILIONÁŘE? BMW 2 zkusí osvědčený klíč i mezi kompakty

Seat Arona TGI

Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

jeep grand cherokee

Králové těžkých přívěsů

U první generace Leafu se objevují problémy s baterií

Nová baterie pro první generaci elektrovozu Nissan Leaf? Připravte si 600 000 Kč

Hyundai Tucson IceBreaker

Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

Kalendář Pirelli 2020

Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

reklama

Doporučujeme

Nepřipoutaní cestující na zadních sedadlech jsou nebezpeční nejen sobě, ale i ostatním

Proč se poutat na zadních sedadlech? Tohle video to snad dostatečně vysvětlí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Chtěli byste SUV Hyundai Tucson zcela zdarma? Prozradíme vám, jak na to

  2. Nejúspornější SUV? Seat Arona 1.0 TGI s pohonem na zemní plyn

  3. Poslanci vyzývají k zákazu hands-free volání během řízení

  4. NOVÁ Toyota Yaris. Největší výrobce aut nečekaně změnil strategii a svůj malý model...

  5. Kalendář Pirelli 2020 se nese v duchu Shakespearovské Julie

  6. Víte, jak pečlivě si VW připravoval přechod z Brouka na Golfa?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud