Fiat 500 Gamine: žádné šlapací autíčko, ale stylový roadster

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. srpna 2017, 12:15 Google+

O řadě zajímavých či unikátních vozidel se člověk mnohdy nedozví do té doby, než ho na některém z vybraných webů nezaujme jejich netradiční vzhled nebo nezvykle vysoká cena. A podobné je to i s tímto Fiatem 500 Gamine, o jehož úpravu do současné podoby se postarala karosárna Vignale.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat 500 Gamine

Fiat 500 Gamine | foto: Hexagon Classics

Sdílejte článek

Výroba Fiatu 500 Gamine probíhala mezi lety 1697 až 1971 v dílnách karosárny Vignale. Na rozdíl od masově vyráběného Fiatu 500 však byl malý a roztomile vypadající vůz navržený Alfredem Vignale dostupný pouze v dvoumístném provedení roadsteru. Počty celkem vyrobených vozů se různí, ovšem těch s pravostranným řízením bylo jen cca 200 a tohle je jeden z nich.

Na první pohled vypadá Gamine jako šlapací autíčko, ovšem jeho rozměry byly poněkud větší. Na délku měřil 302 cm, na šířku 130 cm a na výšku 119  cm. Rozvor kol byl pouhých 184 cm. S jeho nízkou váhou 450 kg si hravě poradil 0.5 litrový vzduchem chlazený dvouválec, který byl umístěn v zadní části.

Motor převzatý z modelu Fiat 500 Sport o výkonu 16 kW (22 k) dokázal vůz rozpohybovat až k maximální rychlosti  97 km/h. To sice není moc, ovšem na kochání se přírodou je to tak akorát a alespoň vám nehrozí pokuty.

Vůz vypadá jako nový díky kompletní rekonstrukci, kterou má za sebou. Ani předtím toho ale moc nenajezdil, neboť jeho tachometr ukazuje pouhých 19 714 kilometrů. Poněkud nepříjemným překvapením je však cena.

Obchod Hexagon Classic, který vůz nabízí, je totiž skálopevně přesvědčen o tom, že se jedná o jeden z nejzachovalejších vozů Gamine, jaké si v současnosti můžete pořídit. Tomu tedy přizpůsobil i cenu, která činí 39 995 liber, tedy cca 1 157 000 korun.

Vytisknout

Diskuze: Fiat 500 Gamine: žádné šlapací autíčko, ale stylový roadster

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Nepřipoutaní cestující na zadních sedadlech jsou nebezpeční nejen sobě, ale i ostatním

Proč se poutat na zadních sedadlech? Tohle video to snad dostatečně vysvětlí

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud