O řadě zajímavých či unikátních vozidel se člověk mnohdy nedozví do té doby, než ho na některém z vybraných webů nezaujme jejich netradiční vzhled nebo nezvykle vysoká cena. A podobné je to i s tímto Fiatem 500 Gamine, o jehož úpravu do současné podoby se postarala karosárna Vignale.
Výroba Fiatu 500 Gamine probíhala mezi lety 1697 až 1971 v dílnách karosárny Vignale. Na rozdíl od masově vyráběného Fiatu 500 však byl malý a roztomile vypadající vůz navržený Alfredem Vignale dostupný pouze v dvoumístném provedení roadsteru. Počty celkem vyrobených vozů se různí, ovšem těch s pravostranným řízením bylo jen cca 200 a tohle je jeden z nich.
Na první pohled vypadá Gamine jako šlapací autíčko, ovšem jeho rozměry byly poněkud větší. Na délku měřil 302 cm, na šířku 130 cm a na výšku 119 cm. Rozvor kol byl pouhých 184 cm. S jeho nízkou váhou 450 kg si hravě poradil 0.5 litrový vzduchem chlazený dvouválec, který byl umístěn v zadní části.
Motor převzatý z modelu Fiat 500 Sport o výkonu 16 kW (22 k) dokázal vůz rozpohybovat až k maximální rychlosti 97 km/h. To sice není moc, ovšem na kochání se přírodou je to tak akorát a alespoň vám nehrozí pokuty.
Vůz vypadá jako nový díky kompletní rekonstrukci, kterou má za sebou. Ani předtím toho ale moc nenajezdil, neboť jeho tachometr ukazuje pouhých 19 714 kilometrů. Poněkud nepříjemným překvapením je však cena.
Obchod Hexagon Classic, který vůz nabízí, je totiž skálopevně přesvědčen o tom, že se jedná o jeden z nejzachovalejších vozů Gamine, jaké si v současnosti můžete pořídit. Tomu tedy přizpůsobil i cenu, která činí 39 995 liber, tedy cca 1 157 000 korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?