Na minulém autosalonu v Paříži jsme viděli koncept nového SUV, spíše crossoveru Mini. Získal si obrovský ohlas a i díky tomu uvidíme jeho reálnou podobu již rok po představení konceptu, ve Frankfurtu.
Mini Crossover pochopitelně dostane jméno, u crossoveru nezůstane. Nabízí se Crossman podle kombíku Clubman, to jsou ovšem čiré spekulace.
Produkční verze bude vycházet z představeného konceptu. Očekává se, že příď zůstane téměř beze změny jako celá základní silueta karoserie. Přirozeně budou standardizovány podivuhodně se otevírající dveře a to jak boční, tak i zadní, na konceptu bezrámové.
I interiér projde standardizací, centrální ovládací prvek bude nahrazen klasickým interiérem podobným tomu, jaký můžeme vidět v klasickém mini nebo Clubmanovi.
Mini Crossover nebude levným zbožím. Jeho cena se očekává minimálně na 600 tisíc korun. I přes zdánlivě nedobrou výchozí situaci nejde o nijak podivný krok. Mini si i přes hospodářské problémy udržuje vysoké tempo růstu a to i na nejpostiženějším trhu - v USA.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?