Na minulém autosalonu v Paříži jsme viděli koncept nového SUV, spíše crossoveru Mini. Získal si obrovský ohlas a i díky tomu uvidíme jeho reálnou podobu již rok po představení konceptu, ve Frankfurtu.
Mini Crossover pochopitelně dostane jméno, u crossoveru nezůstane. Nabízí se Crossman podle kombíku Clubman, to jsou ovšem čiré spekulace.
Produkční verze bude vycházet z představeného konceptu. Očekává se, že příď zůstane téměř beze změny jako celá základní silueta karoserie. Přirozeně budou standardizovány podivuhodně se otevírající dveře a to jak boční, tak i zadní, na konceptu bezrámové.
I interiér projde standardizací, centrální ovládací prvek bude nahrazen klasickým interiérem podobným tomu, jaký můžeme vidět v klasickém mini nebo Clubmanovi.
Mini Crossover nebude levným zbožím. Jeho cena se očekává minimálně na 600 tisíc korun. I přes zdánlivě nedobrou výchozí situaci nejde o nijak podivný krok. Mini si i přes hospodářské problémy udržuje vysoké tempo růstu a to i na nejpostiženějším trhu - v USA.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?