Na minulém autosalonu v Paříži jsme viděli koncept nového SUV, spíše crossoveru Mini. Získal si obrovský ohlas a i díky tomu uvidíme jeho reálnou podobu již rok po představení konceptu, ve Frankfurtu.
Mini Crossover pochopitelně dostane jméno, u crossoveru nezůstane. Nabízí se Crossman podle kombíku Clubman, to jsou ovšem čiré spekulace.
Produkční verze bude vycházet z představeného konceptu. Očekává se, že příď zůstane téměř beze změny jako celá základní silueta karoserie. Přirozeně budou standardizovány podivuhodně se otevírající dveře a to jak boční, tak i zadní, na konceptu bezrámové.
I interiér projde standardizací, centrální ovládací prvek bude nahrazen klasickým interiérem podobným tomu, jaký můžeme vidět v klasickém mini nebo Clubmanovi.
Mini Crossover nebude levným zbožím. Jeho cena se očekává minimálně na 600 tisíc korun. I přes zdánlivě nedobrou výchozí situaci nejde o nijak podivný krok. Mini si i přes hospodářské problémy udržuje vysoké tempo růstu a to i na nejpostiženějším trhu - v USA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?