Jste beznadějně zamilováni do designu Volkswagenu New Beetle, ale se stejnou beznadějí sténáte nad jeho slabými motory? Máme pro vás řešení!
Na slavné aukční síni eBay.com se objevil moc zajímavý exemplář tohoto kovového brouka. Předchozí majitel měl přesně stejné problémy chtělo by to něco silnějšího... a voilá, pod kapotu New Beetlu umístil motor 2.8 VR6, tedy vidlicový šestiválec s velmi úzkým rozevřením válců. Ani tento výkon však nebyl majiteli dostatečný, za šestiválcem tak putovalo do motorového prostoru i turbo s mezichladičem stlačeného vzduchu..
Konečný výkon je tak na hranici 400 koňských sil (295 kW). Ten je přenášen přes pětistupňovou manuální převodovku. Všechny úpravy provedla firma HPA motorsports sídlící v Kanadě.
Tento kousek byl vyroben v roce 1999 a s novým motorem na něm bylo najeto 38 592 mil, tedy 61 747 kilometrů.
Je vidět, že tuningem prošly i brzdy a když se dá všech 400 koní do práce, pochopíte proč se před sedadlem spolujezdce nachází masivní madlo.
Prodávající je z USA, města Charlotte, stát Severní Karolína a svůj vůz nabízí za 29 900 dolarů, případně za nejlepší nabídku. Chcete-li tedy za necelých 650 000 Kč, bez dopravy a cla, samozřejmě, tuto raritku, můžete nakupovat na této adrese, kde je i velmi rozsáhlá fotogalerie.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.