byla nová generace modelu Vectra, nyní má mezi kompaktními MPV držet prapor Rüsselsheimské automobilky nový model Meriva.
Jestli v něčem MPV Opelu opravdu vynikají, pak je to řešení vnitřního prostoru. Jisté možnosti této kategorie naznačil model Zafira s unikátním systémem sklápění sedadel Flex 7. Meriva pak posouvá celou myšlenku ještě o kousek dál. Díky systému FlexSpace se mohou zadní sedadla nastavit v různých konfiguracích a posunují se v podélném směru v rozmezí 200 mm, takže poskytují optimální prostor jak pro cestující, tak pro zavazadla. Navíc manipulaci s tímto systémem hravě zvládne i žena.
Především ženám bude určena také převodovka Easytronic. Ta se už objevila v modelech Corsa, v Merivě se objeví zatím jen ve spojení s benzínovou šestnáctiventilovou šestnáctistovkou. U motorizace se na chvíli zastavme. K dispozici budou dva zážehové motory o objemu 1,6 litru s osmi- a šestnáctivenilovou technikou a s výkony 64 resp. 74 kW. Nejvýkonnějším motorem Merivy bude jednotka 1,8 16v s 92 kW.
Zpátky ovšem k nevšedním řešením. Dalším z nich je Small Monocab – tedy řešení karosérie s ohledem na maximální vnitřní prostor, ale kompaktní vnější rozměry. Velmi dlouhý rozvor kol s minimálními přesahy navíc zaručuje velmi dobré jízdní vlastnosti. Poslední z inovativních řešení je Twin Audio – audiosystém, jenž pro zadní sedadla umožňuje pasažérům prostřednictvím sluchátek poslouchat svou vlastní hudbu (CD nebo rádio), a to nezávisle na tom, co poslouchají cestující vpředu!
Merivou počínaje zavádí Opel jiný systém tvorby modelové nabídky. Místo dosavadního vertikálního modelu, kdy existovala nabídka modelů odstupňovaných dle míry vybavenosti, vydává se nyní Opel směrem k horizontálnímu modelu nabídky. To znamená, že nabízí jeden základní model (Essentia) a ostatní modely jsou utvářeny na základě doplnění tohoto modelu dalšími, tématickými výbavami, které představují požadavky různých cílových skupin našich zákazníků. Například Meriva Enjoy obsahuje praktické výbavy pro zákazníky zaměřené na funkčnost, Meriva Cosmo je výbavově zaměřena na zákazníky, kteří kladou důraz na vzhled vozu, na to, aby odrážel jejich životní styl a postoje.
A jaký byl pocit z krátkého seznámení s Opelem Meriva? Vysoký posaz za volantem dodává posádce pocit bezpečí a zároveň umožňuje o něco lepší rozhled. To ovšem neplatí směrem šikmo vpřed, kde až příliš překáží přední sloupek. Osmnáctistovka pod kapotou Merivy je rozhodně živější, ale ani menší motor 1,6 16v není žádným loudou. Interiér v typickém geometrickém strohém stylu Opelu. Jízdní vlastnosti nijak výrazně nevybočují z dnešního standardu a představují lepší průměr, což se týká také brzd. Pro menší rodiny může být Meriva zajímavým vozem s velkou variabilitou vnitřního prostoru.
Fotografie Opel Mervia