Vedení francouzské značky Citroën v tomto týdnu vydalo nové prohlášení, které některé z vás asi moc nepotěší. Nová generace sedanu C5 se totiž možná vůbec nebude prodávat v Evropě.
Nová C5ka je sice ve vývoji ale zatím se počítá jen s prodejem na trhu v Číně. Evropská budoucnost sedanu střední velikosti je však hodně nejistá, protože Citroën neví jistě, jestli by se jej zde ještě vyplatilo prodávat. Nová C5 musí představovat životaschopný obchodní produkt, zejména s přihlédnutím k vozům v D-segmentu, protože dnes frčí hlavně vozy kategorie crossover a SUV.
Už dříve také Citroën prohlásil, že přestane nabízet hydropneumatické odpružení podvozku Hydractive, které i dnes nabízí současná generace modelu C5. Koncern PSA proto začal pracovat na novém " sofistikovaném"odpružení, ale další podrobnosti si zatím výrobce nechává pro sebe.
Termín, kdy se objeví nová generace C5, výrobce ještě oficiálně neřekl, ale s největší pravděpodobností se tak stane během příštích dvou let. Přihlédnout se totiž musí k tomu, že současná generace je v prodeji už od roku 2008.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.