Vedení francouzské značky Citroën v tomto týdnu vydalo nové prohlášení, které některé z vás asi moc nepotěší. Nová generace sedanu C5 se totiž možná vůbec nebude prodávat v Evropě.
Nová C5ka je sice ve vývoji ale zatím se počítá jen s prodejem na trhu v Číně. Evropská budoucnost sedanu střední velikosti je však hodně nejistá, protože Citroën neví jistě, jestli by se jej zde ještě vyplatilo prodávat. Nová C5 musí představovat životaschopný obchodní produkt, zejména s přihlédnutím k vozům v D-segmentu, protože dnes frčí hlavně vozy kategorie crossover a SUV.
Už dříve také Citroën prohlásil, že přestane nabízet hydropneumatické odpružení podvozku Hydractive, které i dnes nabízí současná generace modelu C5. Koncern PSA proto začal pracovat na novém " sofistikovaném"odpružení, ale další podrobnosti si zatím výrobce nechává pro sebe.
Termín, kdy se objeví nová generace C5, výrobce ještě oficiálně neřekl, ale s největší pravděpodobností se tak stane během příštích dvou let. Přihlédnout se totiž musí k tomu, že současná generace je v prodeji už od roku 2008.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.