Vedení francouzské značky Citroën v tomto týdnu vydalo nové prohlášení, které některé z vás asi moc nepotěší. Nová generace sedanu C5 se totiž možná vůbec nebude prodávat v Evropě.
Nová C5ka je sice ve vývoji ale zatím se počítá jen s prodejem na trhu v Číně. Evropská budoucnost sedanu střední velikosti je však hodně nejistá, protože Citroën neví jistě, jestli by se jej zde ještě vyplatilo prodávat. Nová C5 musí představovat životaschopný obchodní produkt, zejména s přihlédnutím k vozům v D-segmentu, protože dnes frčí hlavně vozy kategorie crossover a SUV.
Už dříve také Citroën prohlásil, že přestane nabízet hydropneumatické odpružení podvozku Hydractive, které i dnes nabízí současná generace modelu C5. Koncern PSA proto začal pracovat na novém " sofistikovaném"odpružení, ale další podrobnosti si zatím výrobce nechává pro sebe.
Termín, kdy se objeví nová generace C5, výrobce ještě oficiálně neřekl, ale s největší pravděpodobností se tak stane během příštích dvou let. Přihlédnout se totiž musí k tomu, že současná generace je v prodeji už od roku 2008.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.