Španielsky Seat prinesie začiatkom jesene novú pohonnú jednotku pre najmenší model Ibiza v ekologickom vyhotovení Ecomotive. Súčasnú „eko Ibizu“ poháňa dosluhujúci vznetový trojvalec 1,4 TDI s maximálnym výkonom 80 koní.
V septembri ho vystrieda nový koncernový trojvalec 1,2 TDI s maximálnym výkonom 75 konských síl. Agregát bude disponovať filtrom pevných častíc, automobil bude vybavený alternátorom so schopnosťou rekuperácie energie.
Najväčším prínosom novej Ibizy Ecomotive má byť kombinovaná priemerná spotreba na úrovni 3,4 litra nafty na sto kilometrov a hodnoty emisií len 89 g/km. Automobil disponuje systémom štart-stop, ktorý sa postará o vypínanie motora na križovatkách alebo v kolónach pri zastavení vozidla. Tento systém sa však bude dať kedykoľvek deaktivovať tlačidlom na prístrojovom paneli. O vylepšenú aerodynamiku sa postará zaslepená predná maska, zadný spojler a pneumatiky s nízkym valivým odporom s rozmermi 185/60 R15 obuté do oceľových diskov.
O priazeň zákazníkov bude Seat Ibiza bojovať vo všetkých troch karosárskych prevedeniach – klasický päťdverový hatchback, trojdverové SportCoupe a kombi ST.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.