I přes četná varování v médiích stále přibývá řidičů kamionů, kterým Britové udělí vysoké pokuty za údajné pašování migrantů. Předně řidiči z malých dopravných firem i firmy samotné pak neví, jak situaci řešit, a jestli existuje naděje na snížení. Obracejí se proto i na europoslance Tomáše Zdechovského, který tak už více než 50 řidičům pomohl s vyjednáním splátkových kalendářů či přímo snížením pokut.
„Někdy se podaří domluvit jen splátkový kalendář, jindy drobné snížení, ale třeba predminulý týden se nám opět povedlo vyjednat redukci pokuty o více než 92 % z 4 200 na 350 liber, tedy ze zhruba 125 000 na 10 000 Kč,“ popisuje europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který řidičům dlouhodobě pomáhá. Každý týden se jich na něj obrátí několik.
„S mým týmem řidičům vysvětlujeme celý proces odvolání, pomáháme s překlady, argumentací, někdy i posíláme přímluvu, pokud řidiči splnili všechna předepsaná bezpečnostní doporučení, a přesto jim byla udělena pokuta od 600 do 2 000 liber za jednoho běžence, který se do vozu násilně vloupal,“ vysvětluje dále Zdechovský.
Mezi zmiňovaná opatření patří mít řádně vyplněné kontrolní listy, vůz mít zabezpečený zámkem, lankem i plombou, komunikovat s dispečerem apod. Firmy musí i posílat potvrzení o zajištění adekvátních školení. Vše se dá dohledat přes stránky ministerstva zahraničí, nikoliv na stránkách ministerstva dopravy, kde je řidiči hledají nejčastěji.
Snaha o systémovou změnu
Kromě pomoci konkrétním řidičům a firmám se Zdechovský snaží i o systémovou změnu v přístupu britských a francouzských úřadů k řešení migrace. Opakovaně situaci diskutuje s velvyslanci, europolem a poslal i podklady o případech českým vládním představitelům. Vše řeší také na půdě EU.
„V aktuální interpelaci Komise uznala, že řidiči skutečně nemají lehkou situaci. Připomněla akční plán EU proti pašování migrantů, kde je počítáno s různými podpůrnými opatřeními. Celkově mě ale jejich odpověď neuspokojila a budu proto dál hledat cesty, jak situaci řešit,“ uzavírá Zdechovský.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.