I přes četná varování v médiích stále přibývá řidičů kamionů, kterým Britové udělí vysoké pokuty za údajné pašování migrantů. Předně řidiči z malých dopravných firem i firmy samotné pak neví, jak situaci řešit, a jestli existuje naděje na snížení. Obracejí se proto i na europoslance Tomáše Zdechovského, který tak už více než 50 řidičům pomohl s vyjednáním splátkových kalendářů či přímo snížením pokut.
„Někdy se podaří domluvit jen splátkový kalendář, jindy drobné snížení, ale třeba predminulý týden se nám opět povedlo vyjednat redukci pokuty o více než 92 % z 4 200 na 350 liber, tedy ze zhruba 125 000 na 10 000 Kč,“ popisuje europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který řidičům dlouhodobě pomáhá. Každý týden se jich na něj obrátí několik.
„S mým týmem řidičům vysvětlujeme celý proces odvolání, pomáháme s překlady, argumentací, někdy i posíláme přímluvu, pokud řidiči splnili všechna předepsaná bezpečnostní doporučení, a přesto jim byla udělena pokuta od 600 do 2 000 liber za jednoho běžence, který se do vozu násilně vloupal,“ vysvětluje dále Zdechovský.
Mezi zmiňovaná opatření patří mít řádně vyplněné kontrolní listy, vůz mít zabezpečený zámkem, lankem i plombou, komunikovat s dispečerem apod. Firmy musí i posílat potvrzení o zajištění adekvátních školení. Vše se dá dohledat přes stránky ministerstva zahraničí, nikoliv na stránkách ministerstva dopravy, kde je řidiči hledají nejčastěji.
Snaha o systémovou změnu
Kromě pomoci konkrétním řidičům a firmám se Zdechovský snaží i o systémovou změnu v přístupu britských a francouzských úřadů k řešení migrace. Opakovaně situaci diskutuje s velvyslanci, europolem a poslal i podklady o případech českým vládním představitelům. Vše řeší také na půdě EU.
„V aktuální interpelaci Komise uznala, že řidiči skutečně nemají lehkou situaci. Připomněla akční plán EU proti pašování migrantů, kde je počítáno s různými podpůrnými opatřeními. Celkově mě ale jejich odpověď neuspokojila a budu proto dál hledat cesty, jak situaci řešit,“ uzavírá Zdechovský.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.