Europoslanec pomohl už více než 50 řidičům kamionů, jenž měli problém s migranty

bohy / AutoRoad.cz, 15. února 2020, 23:34 Google+

I přes četná varování v médiích stále přibývá řidičů kamionů, kterým Britové udělí vysoké pokuty za údajné pašování migrantů. Předně řidiči z malých dopravných firem i firmy samotné pak neví, jak situaci řešit, a jestli existuje naděje na snížení. Obracejí se proto i na europoslance Tomáše Zdechovského, který tak už více než 50 řidičům pomohl s vyjednáním splátkových kalendářů či přímo snížením pokut.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda-LIAZ 400 Xena

Škoda-LIAZ 400 Xena | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

„Někdy se podaří domluvit jen splátkový kalendář, jindy drobné snížení, ale třeba predminulý týden se nám opět povedlo vyjednat redukci pokuty o více než 92 % z 4 200 na 350 liber, tedy ze zhruba 125 000 na 10 000 Kč,“ popisuje europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který řidičům dlouhodobě pomáhá. Každý týden se jich na něj obrátí několik.

„S mým týmem řidičům vysvětlujeme celý proces odvolání, pomáháme s překlady, argumentací, někdy i posíláme přímluvu, pokud řidiči splnili všechna předepsaná bezpečnostní doporučení, a přesto jim byla udělena pokuta od 600 do 2 000 liber za jednoho běžence, který se do vozu násilně vloupal,“ vysvětluje dále Zdechovský.

Mezi zmiňovaná opatření patří mít řádně vyplněné kontrolní listy, vůz mít zabezpečený zámkem, lankem i plombou, komunikovat s dispečerem apod. Firmy musí i posílat potvrzení o zajištění adekvátních školení. Vše se dá dohledat přes stránky ministerstva zahraničí, nikoliv na stránkách ministerstva dopravy, kde je řidiči hledají nejčastěji.

Snaha o systémovou změnu

Kromě pomoci konkrétním řidičům a firmám se Zdechovský snaží i o systémovou změnu v přístupu britských a francouzských úřadů k řešení migrace. Opakovaně situaci diskutuje s velvyslanci, europolem a poslal i podklady o případech českým vládním představitelům. Vše řeší také na půdě EU.

„V aktuální interpelaci Komise uznala, že řidiči skutečně nemají lehkou situaci. Připomněla akční plán EU proti pašování migrantů, kde je počítáno s různými podpůrnými opatřeními. Celkově mě ale jejich odpověď neuspokojila a budu proto dál hledat cesty, jak situaci řešit,“ uzavírá Zdechovský.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Europoslanec pomohl už více než 50 řidičům kamionů, jenž měli problém s migranty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Kodiaq

Pohon Škoda 4x4. Výhody, funkce, zájem zákazníků

Ilustrační foto

Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

Hyundai Kona Electric

Hyundai přispěje České republice v boji proti nemoci COVID-19

Toyota

CO JE BLOCKCHAIN a proč začala Toyota testovat využití této technologie?

Škoda Octavia Combi RS TDI

Čtyřleté Octavie, i30 a Cee´dy zlevnily. Jak dopadly SUV a luxusní vozy?

e-Bulli

Nový e-BULLI, znovuzrození legendy s nejmodernější technikou

PSA Groupe

Skupina PSA a její fungování v současném výjimečném stavu

Toyota H2 Truck

Toyota vyvíjí vodíkové nákladní auto

Toyota C-HR Hybrid

Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

Ferrari

Dokonalá kombinace: Klasické Ferrari, nádherná modelka a pláž v Miami

reklama

Doporučujeme

toyota mirai

Berlínská policie sedlá vodíkovou Toyotu Mirai, za jízdy dokonce čistí vzduch

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čtyřleté Octavie, i30 a Cee´dy zlevnily. Jak dopadly SUV a luxusní vozy?

  2. Test: Toyota C-HR s hybridním ústrojím 4. generace a úžasnou spotřebou pro čistou radost z jízdy

  3. Koupit si nyní auto je extrémně výhodné. Podívejte se proč

  4. Nový e-BULLI, znovuzrození legendy s nejmodernější technikou

  5. CO JE BLOCKCHAIN a proč začala Toyota testovat využití této technologie?

  6. CO JE TO SLEEPER a proč je tenhle Moskvič Aleko s výkonem 300 koní tím pravým?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud