KIA Sorento 2,5 CRDi

ar1, 29. července 2003, 13:57 Google+

Jihokorejská automobilka KIA prochází v celosvětovém měřítku výraznou proměnou image a sazí na nové modely.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Jedním z těch opravdu klíčových je model Sorento s dieselovým motorem.

Sorento už se nějakou dobu u nás prodává a má lví podíl na prodejních číslech, které zastoupení Kie u nás ještě nezažilo. Navíc se u nás setkalo s velkým ohlasem také u odborné novinářské obce, a tak jsem byl opravdu zvědavý, zda svou roli štiky v segmentu SUV potvrdí.

Asi jen těžko Sorentu upřeme atraktivní vzhled, který si vzal na mušku velká luxusní SUV typu Mercedes-Benz ML nebo Lexus RX 300 první generace. V eleganci však najdeme i prvky praktičnosti, které představují především extrémně krátké převisy karoserie a z toho vyplývající velmi dobré nájezdové úhly. Naopak jako nepříliš praktické se ukázaly doplňkové stupačky vedle prahů. Jejich umístění bylo totiž tak nešťastné, že se k nastupování příliš použít nedaly a při vystupování jste si o ně umazaly nohavice.

Interiér je dimenzovaný vskutku královsky a místa je na všech sedadlech dostatek. Příjemně tlustý věnec volantu je potažen do kůže a ramena volantu jsou osazena panely v imitaci broušeného hliníku. V té samé kombinaci materiálů je provedena i řadicí páka a madlo ruční parkovací brzdy. To je však na středovém tunelu umístěno asymetricky vlevo a při standardní poloze může tlačit řidiče do pravé nohy. Jako nepříliš povedenou je možné označit imitaci dřevěného obložení interiéru, která působí příliš lacině a kazí tak jinak velmi dobrý dojem z interiéru vozu. Při cestě za lyžováním jsme s kolegou naopak ocenili sklápění zadních sedaček v poměru 40:60 a vzniklý prostor, kam se bez problémů vměstnala lyžařská výbava a spousta dalších propriet.

Pod kapotou testovaného vozu byl šestnáctiventilový vznětový dvouapůllitr se vstřikováním common rail. Jeho zátah se nejvíce projevil od 2000 otáček za minutu, kde je podle tabulkových hodnot také položeno maximum točivého momentu 330 N.m. Ten se přes pětistupňovou manuálně řazenou převodovku přenášel na zadní kola. Teprve při volbě elektronického přiřazení předních kol se z vozu stává čistokrevná čtyřkolka. V testovaném provedení má však přece jen malou vadu na kráse. Pohon všech kol totiž postrádá mezinápravový diferenciál, a tak je vhodné ho použít na opravdu kluzkém povrchu, kde prokluz kol vyrovná absenci diferenciálu. Pokud ovšem pojedete na suché vozovce se zařazeným pohonem 4x4, převodové ústrojí dostává pořádně zabrat. A kdybyste se chtěli například otočit na široké silnici, tak vůz se prostě kvůli velkému „křížení“ mezi nápravami vůbec nerozjede! Naopak redukce v kombinaci se „čtyřkolkou“ funguje naprosto fantasticky a například při dovádění v blátě nebo sněhu vám poskytne vynikající zábavu.

Mimo silnice jsem se Sorentem příliš nevydával, i když jeho konstrukce s rámem k tomu přímo vybízí. Mohu tak posoudit jeho vlastnosti na nezpevněných cestách a silnicích. Tam se chová poslušně a na dálnici není problém cestovat rychlostmi 150 – 160 km/h. Vykoupeno je to spotřebou okolo 10 litrů nafty na 100 km.

KIA Sorento představuje špičku své třídy, přičemž svými rozměry pošilhává i výš. Její devizou je atraktivní design, výkonný, i když trochu hlučnější motor, velmi dobré jízdní vlastnosti, výbava a ve vztahu k před tím řečenému cena.


Fotografie KIA Sorento 2,5 CRDi

Google+ Vytisknout

Diskuze: KIA Sorento 2,5 CRDi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Audi A7 Sportback

Světovým luxusním vozem roku 2019 se stala Audi A7

Škoda Scala

Škoda Scala přichází na český trh, máte zájem o testovací jízdu?

Bezpečnostní kamery zachytily záhadné vznícení Tesly Model S

Tesla řeší záhadný požár Modelu S, jeho samovznícení zaznamenaly bezpečnostní kamery

Aurus Senat v provedení kabriolet (YouTube/Новости на Первом Канале)

Svět je překvapený z nového ruského Aurusu. Tenhle model nikdo nečekal

Toyota a Kenworth představují další krok k budoucnosti vodíkového pohonu automobilů a tahačů

Toyota přestavěla tahač Kenworth. Pro Teslu starosti, pro Ameriku spása?

Suzuki Carry

Jak jezdí do terénu Japonci? S minidodávkou na podvozku Suzuki Jimny

reklama
reklama

Doporučujeme

Tovární tým Porsche i nadále sbírá síly - anotační foto

Tovární tým Porsche i nadále sbírá síly

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Stává se Jawa obětí vlastního úspěchu? Čekací lhůty začínají být problémem

  2. Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

  3. Pick-up GAZon Next je ruskou odpovědí na extrémně populární modely v USA

  4. Jak jezdí do terénu Japonci? S minidodávkou na podvozku Suzuki Jimny

  5. Předpověď vývoje cen benzínu a nafty. Analytici to vidí jasně

  6. V moskevské garáži postavil vlastní Jeep Cherokee. Oleko se povedlo a jezdí dodnes

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud