Volkswagen T-Roc R: Kombinace 300 koní, DSG a 4Motion zvládá z 0-100 km/h za 4.9 s.

Volkswagen T-Roc R
Volkswagen T-Roc R, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. února 2019 16:38
Sdílej:

Segment výkonných SUV byl dlouhou dobu hřištěm pouze prémiových automobilek, to se však s příchodem Volkswagenu T-Roc R mění. Pod kapotou kompaktního crossoveru se totiž nachází osvědčená technika Golfu R, který mezi hot-hatchy patří k tomu nejlepšími. A T-Rock R nemá o nic menší ambice.

Jak už jsme výše naznačili, nový T-Roc R je vlastně jakýmsi Golfem R na steroidech, který se ze segmentu hothatchů přesunul mezi kompaktní crossovery. Pod kapotou tak najdeme dobře známý 2.0 litrový benzínový přeplňovaný motor TSI o výkonu 200 koní s točivým momentem 400 Nm.

Ten spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která posílá výkon skrze systém 4Motion na všechna čtyři kola. Výsledkem jsou tak na kompaktní SUV více než příjemná čísla: akcelerace z 0 na 100 km/h za 4.9 sekundy a maximální rychlost 250 km/h.

S ovladatelností pomohou brzdy pocházející z Golfu R Performance Package, standardně snížený podvozek a progresivní řízení. A pokud si řidiči troufnou na ostrou jízdu bez elektronických pomocníků, umožní jim Volkswagen údajně zcela vypnout systém kontroly trakce a užívat si tak potenciál vozu naplno.

Po stránce vzhledu nečekejme žádná velká překvapení. T-Roc R by měl působit agresivněji a dominantněji, k čemuž mu má dopomoci nový body-kit. Ten přináší například unikátní masku chladiče, výraznější nárazníky, větší přívody vzduchu vpředu a vzadu výraznou čtveřici koncovek výfukového systému Akrapovic.  K dalším designovým drobnostem by měly patřit třeba chromované kryty zrcátek, chromované střešní nosiče nebo tmavá střecha.

V podbězích budou standardně ukryta 18-palcová kola Spielberg, komu by to však nestačilo, ten si bude moci připlatit za 19-palcová kola Pretoria obutá do pneumatik o rozměru 235/40 R19. V nabídce bude také možnost připlatit za nižší a tužší podvozek, který by měl ještě zlepšit ovladatelnost vozu.

V kabině nebude chybět sportovně střižený sportovní volant se zploštěnou spodní stranou a pádly řazení, tmavá stropnice nebo nerezové pedály. T-Roc R by měl také nabídnout unikátní ambientní osvětlení, sportovně střižené sedačky a prémiové čalounění. Vyloučené nejsou ani doplňky z karbonu nebo čalounění kůží Nappa.

Vůz na obrázcích je sice zatím označován pouze jako „před-produkční" model, už na první pohled je však jasné, že finální podoba se příliš lišit nebude. Každopádně pokud byste první ostré SUV Volkswagen chtěli vidět naživo, nezbývá než vyrazit začátkem příštího měsíce na Autosalon v Ženevě, kde bude mít svou oficiální premiéru.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.