Segment výkonných SUV byl dlouhou dobu hřištěm pouze prémiových automobilek, to se však s příchodem Volkswagenu T-Roc R mění. Pod kapotou kompaktního crossoveru se totiž nachází osvědčená technika Golfu R, který mezi hot-hatchy patří k tomu nejlepšími. A T-Rock R nemá o nic menší ambice.
Jak už jsme výše naznačili, nový T-Roc R je vlastně jakýmsi Golfem R na steroidech, který se ze segmentu hothatchů přesunul mezi kompaktní crossovery. Pod kapotou tak najdeme dobře známý 2.0 litrový benzínový přeplňovaný motor TSI o výkonu 200 koní s točivým momentem 400 Nm.
Ten spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která posílá výkon skrze systém 4Motion na všechna čtyři kola. Výsledkem jsou tak na kompaktní SUV více než příjemná čísla: akcelerace z 0 na 100 km/h za 4.9 sekundy a maximální rychlost 250 km/h.
S ovladatelností pomohou brzdy pocházející z Golfu R Performance Package, standardně snížený podvozek a progresivní řízení. A pokud si řidiči troufnou na ostrou jízdu bez elektronických pomocníků, umožní jim Volkswagen údajně zcela vypnout systém kontroly trakce a užívat si tak potenciál vozu naplno.
Po stránce vzhledu nečekejme žádná velká překvapení. T-Roc R by měl působit agresivněji a dominantněji, k čemuž mu má dopomoci nový body-kit. Ten přináší například unikátní masku chladiče, výraznější nárazníky, větší přívody vzduchu vpředu a vzadu výraznou čtveřici koncovek výfukového systému Akrapovic. K dalším designovým drobnostem by měly patřit třeba chromované kryty zrcátek, chromované střešní nosiče nebo tmavá střecha.
V podbězích budou standardně ukryta 18-palcová kola Spielberg, komu by to však nestačilo, ten si bude moci připlatit za 19-palcová kola Pretoria obutá do pneumatik o rozměru 235/40 R19. V nabídce bude také možnost připlatit za nižší a tužší podvozek, který by měl ještě zlepšit ovladatelnost vozu.
V kabině nebude chybět sportovně střižený sportovní volant se zploštěnou spodní stranou a pádly řazení, tmavá stropnice nebo nerezové pedály. T-Roc R by měl také nabídnout unikátní ambientní osvětlení, sportovně střižené sedačky a prémiové čalounění. Vyloučené nejsou ani doplňky z karbonu nebo čalounění kůží Nappa.
Vůz na obrázcích je sice zatím označován pouze jako „před-produkční" model, už na první pohled je však jasné, že finální podoba se příliš lišit nebude. Každopádně pokud byste první ostré SUV Volkswagen chtěli vidět naživo, nezbývá než vyrazit začátkem příštího měsíce na Autosalon v Ženevě, kde bude mít svou oficiální premiéru.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.