Historické vozy Škoda obohatí závod 46. AvD-OldtimerGrand-Prix na slavném okruhu Nürburgring. Od 10. do 12. srpna se zde představí milníky z různých epoch 117leté historie motorsportu tradiční české automobilky, Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi dodá dvě rarity: závodní vůz F3 z roku 1965 a unikátní roadster 1100 OHC z roku 1957.
Vidět legendární sportovní vozy v akci láká každý rok na AvD-Oldtimer-Grand Prix na slavném závodním okruhu Nürburgring desetitisíce diváků. Letos pro ně značka Škoda připravila ukázku více než 40 vozů, které se zúčastní jak samotných závodů, tak i dvou spanilých jízd. Ty začínají v pátek ve 14:10 hodin a v sobotu v 11:40 hodin.
K magnetům ze sbírek Škoda Muzea bude patřit formule Škoda F3 z roku 1965, se stejným typem český jezdec Miroslav Fousek v roce 1968 vyhrál východoevropské mistrovství Formule 3, stejně jako raritní sportovní vůz Škoda OHC s laminátovou karoserií. Vůz vyrobený v roce 1957 má čtyřválcový motor o výkonu 92 koňských sil s tehdy progresivním ventilovým rozvodem 2x OHC a jedná se o jeden ze dvou vyrobených a dochovaných exemplářů.
Další vozy budou představeny z privátních sbírek: okruhové speciály padesátých let připomene Škoda Sport z roku 1949, účastník 24h Le Mans 1950. Slavnou éru rychlých rallyových i okruhových mladoboleslavských kupé připomene originální vůz Škoda 200 RS. S dvoulitrovým motorem o výkonu 120 kW (163 k) s vačkovým hřídelem v hlavě válců dosahoval maximální rychlosti až 210 km/h.
Po výrazné změně předpisů musel být sice tento zajímavý projekt ukončen, ale dal základ opravdové legendě značky Škoda, kupé 130 RS. U něj stačí připomenout double ve třídě do 1300 cm3 při Rallye Monte Carlo 1977, nebo zisk evropského okruhového titulu v hodnocení značek v roce 1981.
Vedle těchto skutečných klenotů se na start postaví i dalších 40 sportovních vozů značky Škoda z různých epoch závodní a soutěžní historie – například Škoda 120 Rallye, Škoda 130 LR z roku 1984 koncipovaný pro mistrovství světa v rallye skupiny B nebo přímý
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.