Historické vozy Škoda obohatí závod 46. AvD-OldtimerGrand-Prix na slavném okruhu Nürburgring. Od 10. do 12. srpna se zde představí milníky z různých epoch 117leté historie motorsportu tradiční české automobilky, Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi dodá dvě rarity: závodní vůz F3 z roku 1965 a unikátní roadster 1100 OHC z roku 1957.
Vidět legendární sportovní vozy v akci láká každý rok na AvD-Oldtimer-Grand Prix na slavném závodním okruhu Nürburgring desetitisíce diváků. Letos pro ně značka Škoda připravila ukázku více než 40 vozů, které se zúčastní jak samotných závodů, tak i dvou spanilých jízd. Ty začínají v pátek ve 14:10 hodin a v sobotu v 11:40 hodin.
K magnetům ze sbírek Škoda Muzea bude patřit formule Škoda F3 z roku 1965, se stejným typem český jezdec Miroslav Fousek v roce 1968 vyhrál východoevropské mistrovství Formule 3, stejně jako raritní sportovní vůz Škoda OHC s laminátovou karoserií. Vůz vyrobený v roce 1957 má čtyřválcový motor o výkonu 92 koňských sil s tehdy progresivním ventilovým rozvodem 2x OHC a jedná se o jeden ze dvou vyrobených a dochovaných exemplářů.
Další vozy budou představeny z privátních sbírek: okruhové speciály padesátých let připomene Škoda Sport z roku 1949, účastník 24h Le Mans 1950. Slavnou éru rychlých rallyových i okruhových mladoboleslavských kupé připomene originální vůz Škoda 200 RS. S dvoulitrovým motorem o výkonu 120 kW (163 k) s vačkovým hřídelem v hlavě válců dosahoval maximální rychlosti až 210 km/h.
Po výrazné změně předpisů musel být sice tento zajímavý projekt ukončen, ale dal základ opravdové legendě značky Škoda, kupé 130 RS. U něj stačí připomenout double ve třídě do 1300 cm3 při Rallye Monte Carlo 1977, nebo zisk evropského okruhového titulu v hodnocení značek v roce 1981.
Vedle těchto skutečných klenotů se na start postaví i dalších 40 sportovních vozů značky Škoda z různých epoch závodní a soutěžní historie – například Škoda 120 Rallye, Škoda 130 LR z roku 1984 koncipovaný pro mistrovství světa v rallye skupiny B nebo přímý
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?