Automobilka VW zveřejnila nové informace k chystanému palubnímu systému ovládanému gesty. Vůbec poprvé ve své kategorii jej má nabídnout omlazený sedmičkový Golf.
Celý systém se představil na loňské výstavě Consumer Electronics Show (CES), kde byl vystaven ostrý Golf R s palubním systémem s podporou ovládání gesty. Nyní technologie učinila další krok blíž k výrobě a s největší pravděpodobností máme její příchod očekávat do konce tohoto roku s příchodem faceliftovaného Golfa.
Ten dostane dotykový displej o rozměru 9,2-palce, který má rozlišení 1280 x 640 pixelů. Displej je navíc plně konfigurovatelný což znamená, že řidič si jej bude moci nastavit podle svých preferencí a tím mít rychlejší přístup k funkcím, které používá nejčastěji. Jak byste asi očekávali, chybět nebude podpora systému MirrorLink, Android Auto anebo Apple CarPlay.
Kromě toho nejnovější vývoj systému zahrnuje i zdokolané hlasové ovládání a vylepšené ovládací prvky. Hlasové příkazy jsou zobrazeny na obrazovce, aby doprovázeli žádosti řidiče a VW říká, že vše bude v Evropě k dispozici již počátkem letošního léta. Celé palubní sítí pak nebude chybět bezdrátové nabíjení mobilu, díky indukčnímu nabíjecímu systému. Nově se do nabídky dostane i zábavní systém pro zadní sedadla, který zajišťuje přístup k mnoha funkcím vozu prostřednictvím tabletu a v případě potřeby si tam lze přehrát i svůj oblíbený film.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.