Volkswagen Arteon je zdařilým vozem, jehož design si doslova říká o pořádně výkonný motor, jakým by mohl být třeba vidlicový šestiválec. Samotná automobilka se však k tomuto kroku nerozhoupala a tak se k řeči dostala její australská pobočka, která z vrcholného provedení Arteon R-Line vymáčkla naprosté maximum.
Stavbou tohoto speciálu, který dostal označení ART3on, byla pověřena skupinka učňů, které vedli zkušení odborníci. Pro australskou pobočku automobilky se však nejedná o první počin tohoto typu. Již minulý rok totiž učni postavili speciální závodní stroj na platformě Amaroku V6. Ani jeden kousek však na trhu rozhodně neskončí, což je jejich jediná chyba.
Základem pro automobil, který by se měl účastnit World Time Attack Challenge v australském Sydney, byla pochopitelně bezpečnost. Prvním krokem tak byla instalace bezpečnostního rámu a závodních sedaček, které se chopili externí profesionálové.
Další práci už ale odváděli přímo učni a to vždy pod dozorem zkušených profesionálů. Například s laděním motoru pomáhal Guy Harding z Harding Performance, který je v závodech World Time Attack Challenge doslova legendou. Speciální díly, jako turbodmychadlo Stage 3, upravené sání nebo airbox dodala společnost RycingLine UK.
Cílem úpravy bylo dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy, což se nakonec podařilo. Výkon motoru totiž narostl téměř na 500 koní a jeho točivý moment vzrostl z 350 Nm na 600 Nm. Výkon je navíc přenášen automatickou DSG převodovkou na pohon všech kol 4Motion.
Zvýšením výkonu ale úpravy samozřejmě neskončily. Do stavby vozu se zapojila i společnost Bilstein, která dodala upravený podvozek Clubsport. Společnost APR dodala kompletní sadu brzd a na pneumatiky putovaly semi-slick pneumatiky Pirelli P-Zero. Znovu však připomínáme, že všechny úpravy prováděli přímo učni - odborníci jim jen asistovali.
Testování vozu probíhalo na Luddenham Raceway v Sydney, kde upravený ART3on na lehce stoupající rovince předvedl akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.9 sekundy. Oproti standardnímu Arteonu, který akceleruje na stejnou rychlost za 5.6 sekundy, se jedná o výrazné zlepšení. Maximální rychlost sice zmíněna nebyla, ale jistě to bude přes 250 km/h, kterých dosahuje standardní Arteon.
Závěrečnou třešničkou na dortu se pak stala barevná fólie, která zakryla celou karoserii. Za jejím návrhem stál pouliční umělec Simon Murray (aka KADE) ze Sydney, který se při jejím návrhu nechal inspirovat New Yorkem sedmdesátých let.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.