Dokonalý Volkswagen Arteon vznikl v Austrálii. Jedna věc nás na něm ale bohužel zamrzí

Volkswagen ART3on
Volkswagen ART3on, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 11. října 2018 12:38 | akt. 11. října 2018 15:49
Sdílej:

Volkswagen Arteon je zdařilým vozem, jehož design si doslova říká o pořádně výkonný motor, jakým by mohl být třeba vidlicový šestiválec. Samotná automobilka se však k tomuto kroku nerozhoupala a tak se k řeči dostala její australská pobočka, která z vrcholného provedení Arteon R-Line vymáčkla naprosté maximum.

Stavbou tohoto speciálu, který dostal označení ART3on, byla pověřena skupinka učňů, které vedli zkušení odborníci. Pro australskou pobočku automobilky se však nejedná o první počin tohoto typu. Již minulý rok totiž učni postavili speciální závodní stroj na platformě Amaroku V6. Ani jeden kousek však na trhu rozhodně neskončí, což je jejich jediná chyba.

Základem pro automobil, který by se měl účastnit  World Time Attack Challenge v australském Sydney, byla pochopitelně bezpečnost. Prvním krokem tak byla instalace bezpečnostního rámu a závodních sedaček, které se chopili externí profesionálové.

Další práci už ale odváděli přímo učni a to vždy pod dozorem zkušených profesionálů. Například s laděním motoru pomáhal Guy Harding z Harding Performance, který je v závodech World Time Attack Challenge doslova legendou. Speciální díly, jako turbodmychadlo Stage 3, upravené sání nebo airbox dodala společnost RycingLine UK.

Cílem úpravy bylo dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy, což se nakonec podařilo. Výkon motoru totiž narostl téměř na 500 koní a jeho točivý moment vzrostl z 350 Nm na 600 Nm. Výkon je navíc přenášen automatickou DSG převodovkou na pohon všech kol 4Motion.

Zvýšením výkonu ale úpravy samozřejmě neskončily. Do stavby vozu se zapojila i společnost Bilstein, která dodala upravený podvozek Clubsport. Společnost APR dodala kompletní sadu brzd a na pneumatiky putovaly semi-slick pneumatiky Pirelli P-Zero. Znovu však připomínáme, že všechny úpravy prováděli přímo učni - odborníci jim jen asistovali.

Testování vozu probíhalo na Luddenham Raceway v Sydney, kde upravený ART3on na lehce stoupající rovince předvedl akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.9 sekundy. Oproti standardnímu Arteonu, který akceleruje na stejnou rychlost za 5.6 sekundy, se jedná o výrazné zlepšení. Maximální rychlost sice zmíněna nebyla, ale jistě to bude přes 250 km/h, kterých dosahuje standardní Arteon.

Závěrečnou třešničkou na dortu se pak stala barevná fólie, která zakryla celou karoserii. Za jejím návrhem stál pouliční umělec Simon Murray (aka KADE) ze Sydney, který se při jejím návrhu nechal inspirovat New Yorkem sedmdesátých let.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.