Volkswagen Arteon je zdařilým vozem, jehož design si doslova říká o pořádně výkonný motor, jakým by mohl být třeba vidlicový šestiválec. Samotná automobilka se však k tomuto kroku nerozhoupala a tak se k řeči dostala její australská pobočka, která z vrcholného provedení Arteon R-Line vymáčkla naprosté maximum.
Stavbou tohoto speciálu, který dostal označení ART3on, byla pověřena skupinka učňů, které vedli zkušení odborníci. Pro australskou pobočku automobilky se však nejedná o první počin tohoto typu. Již minulý rok totiž učni postavili speciální závodní stroj na platformě Amaroku V6. Ani jeden kousek však na trhu rozhodně neskončí, což je jejich jediná chyba.
Základem pro automobil, který by se měl účastnit World Time Attack Challenge v australském Sydney, byla pochopitelně bezpečnost. Prvním krokem tak byla instalace bezpečnostního rámu a závodních sedaček, které se chopili externí profesionálové.
Další práci už ale odváděli přímo učni a to vždy pod dozorem zkušených profesionálů. Například s laděním motoru pomáhal Guy Harding z Harding Performance, který je v závodech World Time Attack Challenge doslova legendou. Speciální díly, jako turbodmychadlo Stage 3, upravené sání nebo airbox dodala společnost RycingLine UK.
Cílem úpravy bylo dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy, což se nakonec podařilo. Výkon motoru totiž narostl téměř na 500 koní a jeho točivý moment vzrostl z 350 Nm na 600 Nm. Výkon je navíc přenášen automatickou DSG převodovkou na pohon všech kol 4Motion.
Zvýšením výkonu ale úpravy samozřejmě neskončily. Do stavby vozu se zapojila i společnost Bilstein, která dodala upravený podvozek Clubsport. Společnost APR dodala kompletní sadu brzd a na pneumatiky putovaly semi-slick pneumatiky Pirelli P-Zero. Znovu však připomínáme, že všechny úpravy prováděli přímo učni - odborníci jim jen asistovali.
Testování vozu probíhalo na Luddenham Raceway v Sydney, kde upravený ART3on na lehce stoupající rovince předvedl akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.9 sekundy. Oproti standardnímu Arteonu, který akceleruje na stejnou rychlost za 5.6 sekundy, se jedná o výrazné zlepšení. Maximální rychlost sice zmíněna nebyla, ale jistě to bude přes 250 km/h, kterých dosahuje standardní Arteon.
Závěrečnou třešničkou na dortu se pak stala barevná fólie, která zakryla celou karoserii. Za jejím návrhem stál pouliční umělec Simon Murray (aka KADE) ze Sydney, který se při jejím návrhu nechal inspirovat New Yorkem sedmdesátých let.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.