Volkswagen Arteon je zdařilým vozem, jehož design si doslova říká o pořádně výkonný motor, jakým by mohl být třeba vidlicový šestiválec. Samotná automobilka se však k tomuto kroku nerozhoupala a tak se k řeči dostala její australská pobočka, která z vrcholného provedení Arteon R-Line vymáčkla naprosté maximum.
Stavbou tohoto speciálu, který dostal označení ART3on, byla pověřena skupinka učňů, které vedli zkušení odborníci. Pro australskou pobočku automobilky se však nejedná o první počin tohoto typu. Již minulý rok totiž učni postavili speciální závodní stroj na platformě Amaroku V6. Ani jeden kousek však na trhu rozhodně neskončí, což je jejich jediná chyba.
Základem pro automobil, který by se měl účastnit World Time Attack Challenge v australském Sydney, byla pochopitelně bezpečnost. Prvním krokem tak byla instalace bezpečnostního rámu a závodních sedaček, které se chopili externí profesionálové.
Další práci už ale odváděli přímo učni a to vždy pod dozorem zkušených profesionálů. Například s laděním motoru pomáhal Guy Harding z Harding Performance, který je v závodech World Time Attack Challenge doslova legendou. Speciální díly, jako turbodmychadlo Stage 3, upravené sání nebo airbox dodala společnost RycingLine UK.
Cílem úpravy bylo dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy, což se nakonec podařilo. Výkon motoru totiž narostl téměř na 500 koní a jeho točivý moment vzrostl z 350 Nm na 600 Nm. Výkon je navíc přenášen automatickou DSG převodovkou na pohon všech kol 4Motion.
Zvýšením výkonu ale úpravy samozřejmě neskončily. Do stavby vozu se zapojila i společnost Bilstein, která dodala upravený podvozek Clubsport. Společnost APR dodala kompletní sadu brzd a na pneumatiky putovaly semi-slick pneumatiky Pirelli P-Zero. Znovu však připomínáme, že všechny úpravy prováděli přímo učni - odborníci jim jen asistovali.
Testování vozu probíhalo na Luddenham Raceway v Sydney, kde upravený ART3on na lehce stoupající rovince předvedl akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.9 sekundy. Oproti standardnímu Arteonu, který akceleruje na stejnou rychlost za 5.6 sekundy, se jedná o výrazné zlepšení. Maximální rychlost sice zmíněna nebyla, ale jistě to bude přes 250 km/h, kterých dosahuje standardní Arteon.
Závěrečnou třešničkou na dortu se pak stala barevná fólie, která zakryla celou karoserii. Za jejím návrhem stál pouliční umělec Simon Murray (aka KADE) ze Sydney, který se při jejím návrhu nechal inspirovat New Yorkem sedmdesátých let.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?