Představovat Alfu Stelvio už začíná být pomalu nošením dříví do lesa. Viděli jsme verzi Quadrifoglio, viděli jsme také klasiku, i když ve vyšperkované výbavě First Edition. Tu lze dokonce objednat i u nás, za přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 206 kW (280 k) s pohonem všech kol Q4 a osmistupňovým automatem ZF dáte jen 1 460 000 korun! U této cifry se nabízí už jen otázka, kam se povede dostat cenu základního provedení. To nakonec přijede na ženevský autosalon a pod kapotou má nepřekvapivě naftový čtyřválec.
Jedná se o známý turbodiesel s objemem 2.2 litru o výkonu 154 kW (210 k) a točivém momentu 470 Nm. Stejně jako v případě zážehového agregátu jsou všechna čtyři kola poháněna osmistupňovým automatem ZF. Pohotovostní hmotnost 1659 kilogramů není nejnižší, přesto nafťák s autem solidně cvičí. I klasika nabídne výše zmíněný dvoulitrový čtyřválec, ba co víc. Postupem času přijede i jeho slabší varianta s výkonem 147 kW (200 k), stejně jako slabší varianta dieselu o výkonu 132 kW (180 k). Automat ZF bude jedinou volbou i u nich, naftový motor ale dostane vedle čtyřkolky v základu i pohon zadních kol. Benzín ale bude vozit jen znáček Q4.
Technické údaje
2.0 Turbo AWD | 2.2 MultiJet AWD | |
Výkon: | 206 kW | 154 kW |
Toč. moment: | 400 Nm | 470 Nm |
Převodovka: | 8 AT | 8 AT |
Zrychlení: | 5,7 s | 6,6 s |
Max. rychlost: | 230 km/h | 215 km/h |
Spotřeba: | 7,0 l/100 km | 4,8 l/100 km |
Pohot. hmotnost: | 1660 kg | 1659 kg |
Rozměry: | 4687 x 1903 x 1671 mm | |
Rozvor: | 2818 mm | |
Kufr: | 525 l | |
Brzděný přívěs: | 2300 kg |
V ceníku se objeví varianty Stelvio, Super a Business (samozřejmě nebude chybět ostrý čtyřlístek). Ty bude možné konfigurovat až s třinácti laky karosérie a třinácti designy litých kol o průměru 17 až 20 palců. V základu nabídne italské SUV třeba upozornění při opuštění jízdního pruhu, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, přednárazový systém, 6,5palcovou obrazovku infotainmentu Alfa Connect (dostupný je i 8,8palcový displej, případně 3D navigace) nebo audio s osmi reproduktory. Stelvio Super otevře cestu k několika paketům a luxusnějším prvkům výbavy, naopak linie Business je určena především flotilám. K dispozici bude jen s turbodiesely a nabídne i „flotilové“ výbavové prvky jako bi-xenony nebo 2D navigaci.