Bazarové perličky: Subaru Legacy 3,0 R Spec. B

Subaru Legacy 3,0 spec. B
Subaru Legacy 3,0 spec. B, foto: sauto.cz
-jka , AutoRoad.cz 26. listopadu 2017 17:25
Sdílej:

Existují prostě automobily, které jsou výjimečné. A tím výjimečné nemyslíme něco jako Laurin & Klement, ale opravdu výjimečné. Právě to vznikne, když se legendární pohon všech kol od Subaru spojí s plochým atmosférickým šestiválcem, podvozkem a manuální převodovkou z Imprezy STi. Dokonalý sleeper.

V celé České republice se prodává pouze pár kusů. Všechny při svých vyjížďkách zřejmě dostávají pořádně zabrat, ovšem Legacy Spec. B není automobil pro každého, ale pouze pro věrné fandy se srdcem na správném místě, kteří ví, že je správné auto odměnit pravidelným a poctivým servisem.

Jak tato edice modelu Legacy vlastně vznikla? Subaru se totiž do Evropy nechtělo dovážet přeplňované Legacy STi, místo toho ho tedy "vytvořila". Základem byl již existující motor 3,0 R s již dostatečným výkonem 245 koní. Největším problémem však byla "mdlá" automatická převodovka. Auto tedy dostalo šestistupňový manuál z STi, který přenáší výkon na všechna kola přes středový diferenciál s viskózní spojkou.

Spec. B má navíc zadní diferenciál, tužší převrácené přední vzpěry z STi a tlumiče Bilstein. Na rozdíl od "ostrých" Imprez je však Spec. B mnohem "anonymnější". Nápadné je pouze lemování světlometů, 18" kola, rozměrné nárazníky a dvě koncovky výfuku převzaté z 3,0 R. 

A co že dokáže tato perlička vlastně nabídnout? 245 koní při 6600 ot./min., zrychlení z 0 na 100 za 6,5  vteřiny, ostré brzdy a neuvěřitelně zábavný podvozek, kombinující bezpečnost předokolek s obratností zadokolek. 

Při pořízení tohoto skvostu je však potřeba počítat s vyššími provozními náklady, což dokazuje už jen průměrná spotřeba, která se pohybuje v rozmezí 11 - 14 litrů. Spec. B je vůz především pro zákazníky, kteří stavějí potěšení z jízdy nade vše. Je to prostě staré dobré Subaru, a je zatraceně dobré. 

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.