Existují prostě automobily, které jsou výjimečné. A tím výjimečné nemyslíme něco jako Laurin & Klement, ale opravdu výjimečné. Právě to vznikne, když se legendární pohon všech kol od Subaru spojí s plochým atmosférickým šestiválcem, podvozkem a manuální převodovkou z Imprezy STi. Dokonalý sleeper.
V celé České republice se prodává pouze pár kusů. Všechny při svých vyjížďkách zřejmě dostávají pořádně zabrat, ovšem Legacy Spec. B není automobil pro každého, ale pouze pro věrné fandy se srdcem na správném místě, kteří ví, že je správné auto odměnit pravidelným a poctivým servisem.
Jak tato edice modelu Legacy vlastně vznikla? Subaru se totiž do Evropy nechtělo dovážet přeplňované Legacy STi, místo toho ho tedy "vytvořila". Základem byl již existující motor 3,0 R s již dostatečným výkonem 245 koní. Největším problémem však byla "mdlá" automatická převodovka. Auto tedy dostalo šestistupňový manuál z STi, který přenáší výkon na všechna kola přes středový diferenciál s viskózní spojkou.
Spec. B má navíc zadní diferenciál, tužší převrácené přední vzpěry z STi a tlumiče Bilstein. Na rozdíl od "ostrých" Imprez je však Spec. B mnohem "anonymnější". Nápadné je pouze lemování světlometů, 18" kola, rozměrné nárazníky a dvě koncovky výfuku převzaté z 3,0 R.
A co že dokáže tato perlička vlastně nabídnout? 245 koní při 6600 ot./min., zrychlení z 0 na 100 za 6,5 vteřiny, ostré brzdy a neuvěřitelně zábavný podvozek, kombinující bezpečnost předokolek s obratností zadokolek.
Při pořízení tohoto skvostu je však potřeba počítat s vyššími provozními náklady, což dokazuje už jen průměrná spotřeba, která se pohybuje v rozmezí 11 - 14 litrů. Spec. B je vůz především pro zákazníky, kteří stavějí potěšení z jízdy nade vše. Je to prostě staré dobré Subaru, a je zatraceně dobré.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.