Bazarové perličky: Subaru Legacy 3,0 R Spec. B

-jka / AutoRoad.cz, 26. listopadu 2017, 17:25 Google+

Existují prostě automobily, které jsou výjimečné. A tím výjimečné nemyslíme něco jako Laurin & Klement, ale opravdu výjimečné. Právě to vznikne, když se legendární pohon všech kol od Subaru spojí s plochým atmosférickým šestiválcem, podvozkem a manuální převodovkou z Imprezy STi. Dokonalý sleeper.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Subaru Legacy 3,0 spec. B

Subaru Legacy 3,0 spec. B | foto: sauto.cz

Sdílejte článek

V celé České republice se prodává pouze pár kusů. Všechny při svých vyjížďkách zřejmě dostávají pořádně zabrat, ovšem Legacy Spec. B není automobil pro každého, ale pouze pro věrné fandy se srdcem na správném místě, kteří ví, že je správné auto odměnit pravidelným a poctivým servisem.

Jak tato edice modelu Legacy vlastně vznikla? Subaru se totiž do Evropy nechtělo dovážet přeplňované Legacy STi, místo toho ho tedy "vytvořila". Základem byl již existující motor 3,0 R s již dostatečným výkonem 245 koní. Největším problémem však byla "mdlá" automatická převodovka. Auto tedy dostalo šestistupňový manuál z STi, který přenáší výkon na všechna kola přes středový diferenciál s viskózní spojkou.

Spec. B má navíc zadní diferenciál, tužší převrácené přední vzpěry z STi a tlumiče Bilstein. Na rozdíl od "ostrých" Imprez je však Spec. B mnohem "anonymnější". Nápadné je pouze lemování světlometů, 18" kola, rozměrné nárazníky a dvě koncovky výfuku převzaté z 3,0 R. 

A co že dokáže tato perlička vlastně nabídnout? 245 koní při 6600 ot./min., zrychlení z 0 na 100 za 6,5  vteřiny, ostré brzdy a neuvěřitelně zábavný podvozek, kombinující bezpečnost předokolek s obratností zadokolek. 

Při pořízení tohoto skvostu je však potřeba počítat s vyššími provozními náklady, což dokazuje už jen průměrná spotřeba, která se pohybuje v rozmezí 11 - 14 litrů. Spec. B je vůz především pro zákazníky, kteří stavějí potěšení z jízdy nade vše. Je to prostě staré dobré Subaru, a je zatraceně dobré. 

Vytisknout

Diskuze: Bazarové perličky: Subaru Legacy 3,0 R Spec. B

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Renault Kwid

Renault Kwid zaútočí na čínský trh. Hlavní zbraní už nebude jen cena

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud