Chystá se další velká fúze v automobilovém průmyslu? Volkswagen by se údajně nebránil spojení s koncernem Fiat Chrysler, ačkoliv ještě v Ženevě o něm nechtěl ani slyšet. Od Italů (s Američany) ale slyšel velice ráznou odpověď.
Alfa Romeo Arteon, Fiat Golf, Škoda Fullback nebo Volkswagen Stelvio. Zní to šíleně, ale mohla to být klidně realita. Ono vlastně ani mluvit v minulém čase není na místě, kdo by totiž ještě v lednu řekl, že se Opel dostane pod křídla PSA. Zpátky ale k modelům v úvodu textu. Pokud pořád tápete, v posledních dnech se média předhánějí v tom, kdo přinese zaručenější zprávu, že se rodí další velká automobilová kooperace. V hlavní roli koncerny Volkswagen a Fiat Chrysler.
Jak k tomuto spojení vlastně došlo? V průběhu tohoto týdne měl koncern Volkswagen tradiční výroční tiskovou konferenci, na níž zaznělo, jak už je po Dieselgate zase všechno v pořádku a Němcům se daří. Prodejně i finančně. Server Automotive News pak citoval šéfa koncernu Volkswagen Matthiase Müllera, který zmínil, že by možnou spolupráci se Sergiem Marchionnem, hlavou koncernu FCA, nevylučoval. Jen by s ním Ital musel mluvit. Ještě v Ženevě přitom po prohlášení Machrionneho, že Volkswagen brzy zaklepe na dveře jeho značky, ten stejný Müller jakoukoliv spolupráci kategoricky odmítal.
Naštěstí možná pro celý automobilový svět, minimálně zatím ze spojení dvou gigantů, kteří by odhadem získali až 30 procent evropského trhu a výrazně by tak ujeli dvojce v podobě PSA, nekoná. Marchionne uvedl, že jeho vyjádření bylo v hypotetické rovině. Pokud by totiž on byl na místě, že dvojka trhu za mnou se zvětšuje, uvažoval by o spojení a Fiat je prý přirozenou možností, kde hledat partnerství. Sám ale Müllera nahánět nehodlá a vlastně ani o spojení s Volkswagenem nemá zájem. Takže jen další novinářská bublina. Abychom se ale za pár měsíců nedivili…
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.