Chystá se další velká fúze v automobilovém průmyslu? Volkswagen by se údajně nebránil spojení s koncernem Fiat Chrysler, ačkoliv ještě v Ženevě o něm nechtěl ani slyšet. Od Italů (s Američany) ale slyšel velice ráznou odpověď.
Alfa Romeo Arteon, Fiat Golf, Škoda Fullback nebo Volkswagen Stelvio. Zní to šíleně, ale mohla to být klidně realita. Ono vlastně ani mluvit v minulém čase není na místě, kdo by totiž ještě v lednu řekl, že se Opel dostane pod křídla PSA. Zpátky ale k modelům v úvodu textu. Pokud pořád tápete, v posledních dnech se média předhánějí v tom, kdo přinese zaručenější zprávu, že se rodí další velká automobilová kooperace. V hlavní roli koncerny Volkswagen a Fiat Chrysler.
Jak k tomuto spojení vlastně došlo? V průběhu tohoto týdne měl koncern Volkswagen tradiční výroční tiskovou konferenci, na níž zaznělo, jak už je po Dieselgate zase všechno v pořádku a Němcům se daří. Prodejně i finančně. Server Automotive News pak citoval šéfa koncernu Volkswagen Matthiase Müllera, který zmínil, že by možnou spolupráci se Sergiem Marchionnem, hlavou koncernu FCA, nevylučoval. Jen by s ním Ital musel mluvit. Ještě v Ženevě přitom po prohlášení Machrionneho, že Volkswagen brzy zaklepe na dveře jeho značky, ten stejný Müller jakoukoliv spolupráci kategoricky odmítal.
Naštěstí možná pro celý automobilový svět, minimálně zatím ze spojení dvou gigantů, kteří by odhadem získali až 30 procent evropského trhu a výrazně by tak ujeli dvojce v podobě PSA, nekoná. Marchionne uvedl, že jeho vyjádření bylo v hypotetické rovině. Pokud by totiž on byl na místě, že dvojka trhu za mnou se zvětšuje, uvažoval by o spojení a Fiat je prý přirozenou možností, kde hledat partnerství. Sám ale Müllera nahánět nehodlá a vlastně ani o spojení s Volkswagenem nemá zájem. Takže jen další novinářská bublina. Abychom se ale za pár měsíců nedivili…
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?