Chystá se další velká fúze v automobilovém průmyslu? Volkswagen by se údajně nebránil spojení s koncernem Fiat Chrysler, ačkoliv ještě v Ženevě o něm nechtěl ani slyšet. Od Italů (s Američany) ale slyšel velice ráznou odpověď.
Alfa Romeo Arteon, Fiat Golf, Škoda Fullback nebo Volkswagen Stelvio. Zní to šíleně, ale mohla to být klidně realita. Ono vlastně ani mluvit v minulém čase není na místě, kdo by totiž ještě v lednu řekl, že se Opel dostane pod křídla PSA. Zpátky ale k modelům v úvodu textu. Pokud pořád tápete, v posledních dnech se média předhánějí v tom, kdo přinese zaručenější zprávu, že se rodí další velká automobilová kooperace. V hlavní roli koncerny Volkswagen a Fiat Chrysler.
Jak k tomuto spojení vlastně došlo? V průběhu tohoto týdne měl koncern Volkswagen tradiční výroční tiskovou konferenci, na níž zaznělo, jak už je po Dieselgate zase všechno v pořádku a Němcům se daří. Prodejně i finančně. Server Automotive News pak citoval šéfa koncernu Volkswagen Matthiase Müllera, který zmínil, že by možnou spolupráci se Sergiem Marchionnem, hlavou koncernu FCA, nevylučoval. Jen by s ním Ital musel mluvit. Ještě v Ženevě přitom po prohlášení Machrionneho, že Volkswagen brzy zaklepe na dveře jeho značky, ten stejný Müller jakoukoliv spolupráci kategoricky odmítal.
Naštěstí možná pro celý automobilový svět, minimálně zatím ze spojení dvou gigantů, kteří by odhadem získali až 30 procent evropského trhu a výrazně by tak ujeli dvojce v podobě PSA, nekoná. Marchionne uvedl, že jeho vyjádření bylo v hypotetické rovině. Pokud by totiž on byl na místě, že dvojka trhu za mnou se zvětšuje, uvažoval by o spojení a Fiat je prý přirozenou možností, kde hledat partnerství. Sám ale Müllera nahánět nehodlá a vlastně ani o spojení s Volkswagenem nemá zájem. Takže jen další novinářská bublina. Abychom se ale za pár měsíců nedivili…
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.