Chystá se další velká fúze v automobilovém průmyslu? Volkswagen by se údajně nebránil spojení s koncernem Fiat Chrysler, ačkoliv ještě v Ženevě o něm nechtěl ani slyšet. Od Italů (s Američany) ale slyšel velice ráznou odpověď.
Alfa Romeo Arteon, Fiat Golf, Škoda Fullback nebo Volkswagen Stelvio. Zní to šíleně, ale mohla to být klidně realita. Ono vlastně ani mluvit v minulém čase není na místě, kdo by totiž ještě v lednu řekl, že se Opel dostane pod křídla PSA. Zpátky ale k modelům v úvodu textu. Pokud pořád tápete, v posledních dnech se média předhánějí v tom, kdo přinese zaručenější zprávu, že se rodí další velká automobilová kooperace. V hlavní roli koncerny Volkswagen a Fiat Chrysler.
Jak k tomuto spojení vlastně došlo? V průběhu tohoto týdne měl koncern Volkswagen tradiční výroční tiskovou konferenci, na níž zaznělo, jak už je po Dieselgate zase všechno v pořádku a Němcům se daří. Prodejně i finančně. Server Automotive News pak citoval šéfa koncernu Volkswagen Matthiase Müllera, který zmínil, že by možnou spolupráci se Sergiem Marchionnem, hlavou koncernu FCA, nevylučoval. Jen by s ním Ital musel mluvit. Ještě v Ženevě přitom po prohlášení Machrionneho, že Volkswagen brzy zaklepe na dveře jeho značky, ten stejný Müller jakoukoliv spolupráci kategoricky odmítal.
Naštěstí možná pro celý automobilový svět, minimálně zatím ze spojení dvou gigantů, kteří by odhadem získali až 30 procent evropského trhu a výrazně by tak ujeli dvojce v podobě PSA, nekoná. Marchionne uvedl, že jeho vyjádření bylo v hypotetické rovině. Pokud by totiž on byl na místě, že dvojka trhu za mnou se zvětšuje, uvažoval by o spojení a Fiat je prý přirozenou možností, kde hledat partnerství. Sám ale Müllera nahánět nehodlá a vlastně ani o spojení s Volkswagenem nemá zájem. Takže jen další novinářská bublina. Abychom se ale za pár měsíců nedivili…
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?