Alfa Romeo Stelvio zná první českou cenu. Německá konkurence může jen závidět

Alfa Romeo Stelvio First Edition zná českou cenu.
Alfa Romeo Stelvio First Edition zná českou cenu., foto: Alfa Romeo
ar6 5. února 2017 15:37
Sdílej:

Giulia začala na českém trhu poněkud rozpačitě, na čemž může mít podíl i relativně vyšší cena. O to více překvapivě může vypadat první částka, jíž dovozce Alfy požaduje na výborně vybavené Stelvio se silným zážehovým agregátem.

Alfa Romeo Stelivo se teprve v Ženevě ukáže jinak než ve sportovním kabátku verze Quadrifoglio. Tato varianta ponese označení First Edition, což jasně ukazuje na význam modelu. A také to mimo jiné prozrazuje, že půjde o limitovanou a mimořádně dobře vybavenou verzi vozu. Při pohledu do ceníku se tato domněnka jen potvrzuje, v základní výbavě totiž nechybí autonomní nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, přední i zadní parkovací senzory, couvací kamera, automatická dvouzónová klimatizace, infotainment s osmipalcovou obrazovkou s 3D navigací, audiosystém s 11 reproduktory, sedmipalcový TFT displej palubního počítače, kožené čalounění, elektrická přední sedadla s vyhříváním, vyhřívaný volant nebo bezklíčkový vstup a startování.

Vnější design je charakteristický bi-xenonovými světlomety, zatmavenými zadními skly a 20palcovými litými koly, ten vnitřní pro změnu černým koženým čalouněním, hliníkovými pedály a dřevěným obložením. Volit lze mezi dubem nebo ořechem. Další volba čeká na zájemce ohledně barvy – bez příplatku je jen červená Alfa. Pastelová bílá Alfa stojí 27 tisíc, černá, šedá nebo modrá metalíza přijdou také na 27 tisíc a speciální červená Competizione stojí 70 tisíc korun! Dalšími dostupnými příplatky už jsou jen panoramatické střešní okno s elektrickým ovládáním za 40 tisíc korun, alarm za 13 tisíc korun a lakované třmeny brzd v červené nebo žluté za 9500 korun. V ceně je dokonce i záruka na pět let nebo 100 000 kilometrů.

Pod kapotou Steliva First Edition je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z Giulie Veloce o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. Osmistupňový automat přenáší sílu v tomto případě na všechna čtyři kola (systém Q4 za normálních podmínek favorizuje zadní nápravu), což umožňuje SUV akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximální rychlost 230 km/h. Průměrná spotřeba je papírově 7,0 l/100 km. Tím se konečně dostáváme k tomu nejzajímavějšímu, totiž základní cena vozu, která činí 1 460 000 korun! Za takto rychlé a výborně vybavené SUV je to skoro pakatel. Však se zkuste podívat, na jakou cifru by přišla podobně silná a vybavená konkurence od Audi, BMW, Jaguaru nebo Mercedesu. Zároveň to také otevírá prostor spekulacím, kam až se povede stlačit cenu opravdu základního provedení s naftovým turbodieselem. Že by se povedlo prolomit milionovou hranici?

Stalo se
Testy aut
DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI

DLOUHODOBÝ TEST: DS 7 Pallas 1,5 BlueHDI – prémiové SUV s dieselem za 950 tisíc

Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?

Novinky
Tesla Cybertrack

Musk pod palbou: Tesla Cybertruck má "svolávačku" kvůli konstrukční vadě a čelí vlně útoků na auta i prodejny

Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.

Novinky ze světa EV
Elektrický Renault 5 Turbo 3E

ODHALEN Renault 5 Turbo 3E: Legenda se vrací, nyní jako "nejbrutálnější" elektromobil + VIDEO

Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.

Zajímavosti
Jeremy Clarkson, James May a Richard Hammond v Grand Tour.

Parta z Top Gearu se vrací! Trio Clarkson, Hammond a May bude v novém pořadu

Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.