Alfa Romeo Stelvio zná první českou cenu. Německá konkurence může jen závidět

Alfa Romeo Stelvio First Edition zná českou cenu.
Alfa Romeo Stelvio First Edition zná českou cenu., foto: Alfa Romeo
ar6 5. února 2017 15:37
Sdílej:

Giulia začala na českém trhu poněkud rozpačitě, na čemž může mít podíl i relativně vyšší cena. O to více překvapivě může vypadat první částka, jíž dovozce Alfy požaduje na výborně vybavené Stelvio se silným zážehovým agregátem.

Alfa Romeo Stelivo se teprve v Ženevě ukáže jinak než ve sportovním kabátku verze Quadrifoglio. Tato varianta ponese označení First Edition, což jasně ukazuje na význam modelu. A také to mimo jiné prozrazuje, že půjde o limitovanou a mimořádně dobře vybavenou verzi vozu. Při pohledu do ceníku se tato domněnka jen potvrzuje, v základní výbavě totiž nechybí autonomní nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, přední i zadní parkovací senzory, couvací kamera, automatická dvouzónová klimatizace, infotainment s osmipalcovou obrazovkou s 3D navigací, audiosystém s 11 reproduktory, sedmipalcový TFT displej palubního počítače, kožené čalounění, elektrická přední sedadla s vyhříváním, vyhřívaný volant nebo bezklíčkový vstup a startování.

Vnější design je charakteristický bi-xenonovými světlomety, zatmavenými zadními skly a 20palcovými litými koly, ten vnitřní pro změnu černým koženým čalouněním, hliníkovými pedály a dřevěným obložením. Volit lze mezi dubem nebo ořechem. Další volba čeká na zájemce ohledně barvy – bez příplatku je jen červená Alfa. Pastelová bílá Alfa stojí 27 tisíc, černá, šedá nebo modrá metalíza přijdou také na 27 tisíc a speciální červená Competizione stojí 70 tisíc korun! Dalšími dostupnými příplatky už jsou jen panoramatické střešní okno s elektrickým ovládáním za 40 tisíc korun, alarm za 13 tisíc korun a lakované třmeny brzd v červené nebo žluté za 9500 korun. V ceně je dokonce i záruka na pět let nebo 100 000 kilometrů.

Pod kapotou Steliva First Edition je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z Giulie Veloce o výkonu 206 kW (280 k) s točivým momentem 400 Nm. Osmistupňový automat přenáší sílu v tomto případě na všechna čtyři kola (systém Q4 za normálních podmínek favorizuje zadní nápravu), což umožňuje SUV akceleraci z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a maximální rychlost 230 km/h. Průměrná spotřeba je papírově 7,0 l/100 km. Tím se konečně dostáváme k tomu nejzajímavějšímu, totiž základní cena vozu, která činí 1 460 000 korun! Za takto rychlé a výborně vybavené SUV je to skoro pakatel. Však se zkuste podívat, na jakou cifru by přišla podobně silná a vybavená konkurence od Audi, BMW, Jaguaru nebo Mercedesu. Zároveň to také otevírá prostor spekulacím, kam až se povede stlačit cenu opravdu základního provedení s naftovým turbodieselem. Že by se povedlo prolomit milionovou hranici?

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?