Situace s COVID-19 zásadně ovlivňuje zájem o pořízení vozu. Trh s novými i ojetými auty opět zpomaluje. Zatímco letní zájem prodejcům automobilů dodal trochu optimismu, podzimní omezení směřují poptávku opět k ledu. Úplně jiná situace je ale u flexibilního pronájmu.
„Poptávka v září vzrostla oproti létu na dvojnásobek. Také v říjnu evidujeme její neustálý růst,“ potvrzuje Adam Szabó z Driveta. Důvodem je podle něj potřeba zaměstnanců, kteří musí dojíždět do práce, a přitom chtějí omezit kontakt s ostatními lidmi. Současně se zvedá zájem i mezi firmami, které potřebují více řídit své náklady. „Místo finančně náročného pořízení vozu v podobě financování úvěrem nebo dlouhodobého úvazku v rámci operativního leasingu se v dané době jako nejefektivnější řešení ukazuje flexibilní pronájem aut. Stejně vnímáme situaci i v dalších státech, kdy třeba v Německu dochází k úzké provázanosti mezi koncernem VW a místní obdobou flexibilních pronájmů,“ dodává Szabó.
Proto Driveto zavádí nový produkt pronájmu vozu na šest měsíců. Pro vybrané modely vozů ze všech kategorií je připravena nabídka bez startovacího poplatku. Po uplynutí této doby se zákazník může rozhodnout, zda chce vůz dále používat nebo ho vrátit. „Minimální půl roční doba zhruba odpovídá předpokládané výjimečně době, která panuje v ČR i jinde na světě. Proto jsme nabídku limitovali takto,“ vysvětluje Szabó. Firma reaguje na zkušenosti z jarních měsíců, kdy se poptávka skokově zvýšila. Zájem byl především o levnější vozy vhodné do města. Nyní budou v nabídce vozy ze všech kategorií, tedy od základní Škody Fabia, přes oblíbené Volkswageny Passat až po velká SUV od Alfy Romeo. V ceně pronájmu je veškeré pojištění, povinné ručení, garanční servis. Zákazník platí pouze palivo. Jde tak o zajímavou cestu jak pro rodiny, které potřebují vykrýt aktuální potřebu, tak pro firmy, které se obávají dalšího vývoje situace.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?