Situace s COVID-19 zásadně ovlivňuje zájem o pořízení vozu. Trh s novými i ojetými auty opět zpomaluje. Zatímco letní zájem prodejcům automobilů dodal trochu optimismu, podzimní omezení směřují poptávku opět k ledu. Úplně jiná situace je ale u flexibilního pronájmu.
„Poptávka v září vzrostla oproti létu na dvojnásobek. Také v říjnu evidujeme její neustálý růst,“ potvrzuje Adam Szabó z Driveta. Důvodem je podle něj potřeba zaměstnanců, kteří musí dojíždět do práce, a přitom chtějí omezit kontakt s ostatními lidmi. Současně se zvedá zájem i mezi firmami, které potřebují více řídit své náklady. „Místo finančně náročného pořízení vozu v podobě financování úvěrem nebo dlouhodobého úvazku v rámci operativního leasingu se v dané době jako nejefektivnější řešení ukazuje flexibilní pronájem aut. Stejně vnímáme situaci i v dalších státech, kdy třeba v Německu dochází k úzké provázanosti mezi koncernem VW a místní obdobou flexibilních pronájmů,“ dodává Szabó.
Proto Driveto zavádí nový produkt pronájmu vozu na šest měsíců. Pro vybrané modely vozů ze všech kategorií je připravena nabídka bez startovacího poplatku. Po uplynutí této doby se zákazník může rozhodnout, zda chce vůz dále používat nebo ho vrátit. „Minimální půl roční doba zhruba odpovídá předpokládané výjimečně době, která panuje v ČR i jinde na světě. Proto jsme nabídku limitovali takto,“ vysvětluje Szabó. Firma reaguje na zkušenosti z jarních měsíců, kdy se poptávka skokově zvýšila. Zájem byl především o levnější vozy vhodné do města. Nyní budou v nabídce vozy ze všech kategorií, tedy od základní Škody Fabia, přes oblíbené Volkswageny Passat až po velká SUV od Alfy Romeo. V ceně pronájmu je veškeré pojištění, povinné ručení, garanční servis. Zákazník platí pouze palivo. Jde tak o zajímavou cestu jak pro rodiny, které potřebují vykrýt aktuální potřebu, tak pro firmy, které se obávají dalšího vývoje situace.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.