Situace s COVID-19 zásadně ovlivňuje zájem o pořízení vozu. Trh s novými i ojetými auty opět zpomaluje. Zatímco letní zájem prodejcům automobilů dodal trochu optimismu, podzimní omezení směřují poptávku opět k ledu. Úplně jiná situace je ale u flexibilního pronájmu.
„Poptávka v září vzrostla oproti létu na dvojnásobek. Také v říjnu evidujeme její neustálý růst,“ potvrzuje Adam Szabó z Driveta. Důvodem je podle něj potřeba zaměstnanců, kteří musí dojíždět do práce, a přitom chtějí omezit kontakt s ostatními lidmi. Současně se zvedá zájem i mezi firmami, které potřebují více řídit své náklady. „Místo finančně náročného pořízení vozu v podobě financování úvěrem nebo dlouhodobého úvazku v rámci operativního leasingu se v dané době jako nejefektivnější řešení ukazuje flexibilní pronájem aut. Stejně vnímáme situaci i v dalších státech, kdy třeba v Německu dochází k úzké provázanosti mezi koncernem VW a místní obdobou flexibilních pronájmů,“ dodává Szabó.
Proto Driveto zavádí nový produkt pronájmu vozu na šest měsíců. Pro vybrané modely vozů ze všech kategorií je připravena nabídka bez startovacího poplatku. Po uplynutí této doby se zákazník může rozhodnout, zda chce vůz dále používat nebo ho vrátit. „Minimální půl roční doba zhruba odpovídá předpokládané výjimečně době, která panuje v ČR i jinde na světě. Proto jsme nabídku limitovali takto,“ vysvětluje Szabó. Firma reaguje na zkušenosti z jarních měsíců, kdy se poptávka skokově zvýšila. Zájem byl především o levnější vozy vhodné do města. Nyní budou v nabídce vozy ze všech kategorií, tedy od základní Škody Fabia, přes oblíbené Volkswageny Passat až po velká SUV od Alfy Romeo. V ceně pronájmu je veškeré pojištění, povinné ručení, garanční servis. Zákazník platí pouze palivo. Jde tak o zajímavou cestu jak pro rodiny, které potřebují vykrýt aktuální potřebu, tak pro firmy, které se obávají dalšího vývoje situace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.