Situace s COVID-19 zásadně ovlivňuje zájem o pořízení vozu. Trh s novými i ojetými auty opět zpomaluje. Zatímco letní zájem prodejcům automobilů dodal trochu optimismu, podzimní omezení směřují poptávku opět k ledu. Úplně jiná situace je ale u flexibilního pronájmu.
„Poptávka v září vzrostla oproti létu na dvojnásobek. Také v říjnu evidujeme její neustálý růst,“ potvrzuje Adam Szabó z Driveta. Důvodem je podle něj potřeba zaměstnanců, kteří musí dojíždět do práce, a přitom chtějí omezit kontakt s ostatními lidmi. Současně se zvedá zájem i mezi firmami, které potřebují více řídit své náklady. „Místo finančně náročného pořízení vozu v podobě financování úvěrem nebo dlouhodobého úvazku v rámci operativního leasingu se v dané době jako nejefektivnější řešení ukazuje flexibilní pronájem aut. Stejně vnímáme situaci i v dalších státech, kdy třeba v Německu dochází k úzké provázanosti mezi koncernem VW a místní obdobou flexibilních pronájmů,“ dodává Szabó.
Proto Driveto zavádí nový produkt pronájmu vozu na šest měsíců. Pro vybrané modely vozů ze všech kategorií je připravena nabídka bez startovacího poplatku. Po uplynutí této doby se zákazník může rozhodnout, zda chce vůz dále používat nebo ho vrátit. „Minimální půl roční doba zhruba odpovídá předpokládané výjimečně době, která panuje v ČR i jinde na světě. Proto jsme nabídku limitovali takto,“ vysvětluje Szabó. Firma reaguje na zkušenosti z jarních měsíců, kdy se poptávka skokově zvýšila. Zájem byl především o levnější vozy vhodné do města. Nyní budou v nabídce vozy ze všech kategorií, tedy od základní Škody Fabia, přes oblíbené Volkswageny Passat až po velká SUV od Alfy Romeo. V ceně pronájmu je veškeré pojištění, povinné ručení, garanční servis. Zákazník platí pouze palivo. Jde tak o zajímavou cestu jak pro rodiny, které potřebují vykrýt aktuální potřebu, tak pro firmy, které se obávají dalšího vývoje situace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.