Přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním benzinu dává ze svého objemu 2,0 l výkon 147 kW/200 k, Golf GTI se tak stává nejvýkonnějším představitelem celé své řady. Čtyřválcový turbomotor disponuje i mohutným točivým momentem, jehož hodnota neklesá v širokém rozmezí otáček 1800 min-1 až 5000 min-1 pod 280 Nm. To je samozřejmě základem výborných dynamických vlastností: Z 0 na 100 km/h dokáže nový Golf GTI, standardně vybavený manuální šestistupňovou převodovkou, zrychlit během 7,2 s. V praxi však řidiče ještě více osloví schopnost vozu zrychlovat prakticky z jakýchkoli otáček - například z rychlosti 60 km/h na 100 km/h dokáže Golf GTI při pátém rychlostním stupni zrychlit během pouhých 7,5 s. Maximální rychlost nejsilnější verze řady Golf činí 235 km/h.
I přes zcela mimořádné dynamické parametry není nový Golf nijak přehnaně žíznivý - v průměru si řekne jen o rozumných 8,0 l benzinu na 100 km jízdy. Výkonný přeplňovaný čtyřválec vyniká i čistotou spalin, motor plní emisní limity normy Euro 4.
Za příplatek se do vozů Golf GTI montuje inovativní dvouspojková převodovka DSG, která je charakteristická extrémně rychlým řazením. To se projevuje i na zrychlení: Z 0 na 100 km/h Golf GTI s převodovkou DSG zasprintuje za 6,9 s, tedy ještě rychleji, než to dokáže model s manuální šestistupňovou převodovkou.
Nový Golf GTI se od svých "běžných" sourozenců odlišuje řadou originálních a stylistických prvků karoserie: Osobitě řešená maska chladiče, která svým tvarem připomíná štít, má černou mřížku a červený rámeček, dynamický vzhled vozu umocňují masivní přední a zadní nárazník a aerodynamické kryty dveřních prahů, skrz paprsky sedmnáctipalcových litých kol s pneumatikami šíře 225 mm prosvítají rudé třmeny kotoučových brzd u všech kol.
V interiéru nového Golfu GTI okamžitě zaujmou zcela nová sedadla, která nabízejí maximální komfort a zároveň zaručují dokonalé příčné držení těla. Vysoká opěradla předních sedadel, zakončená nastavitelnými opěrkami hlav, doplňují funkční a zřetelně sportovně laděný interiér. Efektním detailem je logo "GTI" všité do opěrek hlav.
Nastupující Golf GTI má tříramenný sportovní volant s dekorem z leštěného hliníku. Jeho věnec je obšitý perforovanou kůží. Leštěný hliník lze najít také v hlavici řadicí páky, na přístrojové desce a jsou z něj vyrobeny i sportovní pedály.
Na český trh bude Golf GTI uveden začátkem roku 2005, cena zatím nebyly stanoveny.
Zdroj a foto: Volkswagen CR