Zatímco Bugatti trvalo dodání prvních kusů Chironu téměř přesně rok, švédský Koenigsegg si v případě Regery dal pořádně na čas. Dva roky zpátky ukázal v Ženevě v podstatě sériový koncept, loni na stejném místě stál předprodukční kousek a letos konečně uvidíme dvě sériové auta. A je to pastva pro oči.
Regera je bez přehánění jedním z nejunikátnějších aut dneška. Tak například už jen tím, že díky přímému spojení mezi spalovacím motorem a poháněnou zadní nápravou nepotřebuje konvenční převodovku. Švédové tomuto řešení říkají Direct Drive. Jak navíc v kontextu dnešní doby správně tušíte, spalovací agregát, v tomto případě pětilitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a výkonem 809 kW (1100 k), je doplněn elektromotorem. A ne jedním, ale hned třemi! Dva pohání zadní kola, jeden vpředu je pak integrován do klikové hřídele.
Celkový výkon je 1103 kW (1500 k) a točivý moment dosahuje těžko uvěřitelných 2000 Nm. Elektromotor navíc poskytuje vysoký točivý moment již od nulových otáček, což se projevuje na dynamických parametrech Regery. Z 0 na 400 km/h se tak hypersport s odnímatelným střešním panelem, který je možné převážet pod přední kapotou, dostane pod 20 sekund a ze 150 na 250 km/h zrychluje za něco málo přes 3 sekundy! Vedle motoru zaujme i podvozek s aktivním zavěšením, ve třech režimech nastavitelnou stabilizací nebo karbon-keramickými brzdami.
V Palexpu budou letos stát první dva produkční kousky, které již mají své majitele. První je vyveden ve slavném zeleném odstínu British Racing Green (ano, to je to pojítko s Mini), přes nějž ovšem prosvítají uhlíková vlákna. Ta připomínají, jakým to autem Regera vlastně je. Specialitou jsou karbonová kola Tresek, snižující váhu, v porovnání s odlehčenými litými koly, o 40 procent. Interiér tohoto kousku je potažen hnědou kůží. Druhá Regera má karosérii v černém odstínu Candy apple, středem vozu se ale táhne široký čistě karbonový pruh. Jen na přední kapotě ho v jeho středu narušuje maličký červený pásek. Kabina kombinuje kůži v černém a červeném odstínu, na rozdíl od zeleného vozu pak má tento také karbonový volant.
Kromě Regery bude na stánku Konigseggu zářit také Agera RS Gryphon, unikátní provedení již tak unikátního hypersportu. Jméno vozu poskytl gryf, což je mytologické stvoření s tělem a zadníma nohama lva a křídly, krkem a hlavou orla. Jeho hlavní specialitou je karbonová karosérie s prvky ze 24karátového zlata. Ty nakonec najdeme také v interiéru, a to vedle karbonových přileb s (opět) zlatými detaily. Vedle něj pak jsou uvnitř také Alcantara, uhlíková vlákna nebo anodizovaný hliník.
Tento konkrétní vůz má již v osobě Američana Mannyho Khoshbina svého majitele, který si pak kromě zlata objednal také vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, jehož výkon je 1 MW (1360 k). Pohotovostní hmotnost 1395 kilogramů pak znamená, že poměr výkon váha je 1:1. Podobně jako u Regery nechybí odnímatelná pevná střecha, dále bezdrátová konektivita s cloudovými službami Koenigseggu pro aktualizace vozu, karbon-keramické brzdy, systém na přizvednutí přední i zadní nápravy, senzor přetížení a samozřejmě komfortní výbava. Ta zahrnuje klimatizaci, infotainment s Apple CarPlay nebo Bluetooth.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.