K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Co mají společného Mini a Koenigsegg za miliony? Uvidíte v Ženevě

ar6, 4. března 2017, 17:45 Google+ Geneva International Motor Show 2017

Zatímco Bugatti trvalo dodání prvních kusů Chironu téměř přesně rok, švédský Koenigsegg si v případě Regery dal pořádně na čas. Dva roky zpátky ukázal v Ženevě v podstatě sériový koncept, loni na stejném místě stál předprodukční kousek a letos konečně uvidíme dvě sériové auta. A je to pastva pro oči.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koenigsegg ukazuje první dvě produkční Regery.

Koenigsegg ukazuje první dvě produkční Regery. | foto: Koenigsegg

Sdílejte článek

Regera je bez přehánění jedním z nejunikátnějších aut dneška. Tak například už jen tím, že díky přímému spojení mezi spalovacím motorem a poháněnou zadní nápravou nepotřebuje konvenční převodovku. Švédové tomuto řešení říkají Direct Drive. Jak navíc v kontextu dnešní doby správně tušíte, spalovací agregát, v tomto případě pětilitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a výkonem 809 kW (1100 k), je doplněn elektromotorem. A ne jedním, ale hned třemi! Dva pohání zadní kola, jeden vpředu je pak integrován do klikové hřídele.

Celkový výkon je 1103 kW (1500 k) a točivý moment dosahuje těžko uvěřitelných 2000 Nm. Elektromotor navíc poskytuje vysoký točivý moment již od nulových otáček, což se projevuje na dynamických parametrech Regery. Z 0 na 400 km/h se tak hypersport s odnímatelným střešním panelem, který je možné převážet pod přední kapotou, dostane pod 20 sekund a ze 150 na 250 km/h zrychluje za něco málo přes 3 sekundy! Vedle motoru zaujme i podvozek s aktivním zavěšením, ve třech režimech nastavitelnou stabilizací nebo karbon-keramickými brzdami.

img-responsive

Jeden ze dvou produkčních Koenigseggů Regera. | foto: Koenigsegg

V Palexpu budou letos stát první dva produkční kousky, které již mají své majitele. První je vyveden ve slavném zeleném odstínu British Racing Green (ano, to je to pojítko s Mini), přes nějž ovšem prosvítají uhlíková vlákna. Ta připomínají, jakým to autem Regera vlastně je. Specialitou jsou karbonová kola Tresek, snižující váhu, v porovnání s odlehčenými litými koly, o 40 procent. Interiér tohoto kousku je potažen hnědou kůží. Druhá Regera má karosérii v černém odstínu Candy apple, středem vozu se ale táhne široký čistě karbonový pruh. Jen na přední kapotě ho v jeho středu narušuje maličký červený pásek. Kabina kombinuje kůži v černém a červeném odstínu, na rozdíl od zeleného vozu pak má tento také karbonový volant.

Kromě Regery bude na stánku Konigseggu zářit také Agera RS Gryphon, unikátní provedení již tak unikátního hypersportu. Jméno vozu poskytl gryf, což je mytologické stvoření s tělem a zadníma nohama lva a křídly, krkem a hlavou orla. Jeho hlavní specialitou je karbonová karosérie s prvky ze 24karátového zlata. Ty nakonec najdeme také v interiéru, a to vedle karbonových přileb s (opět) zlatými detaily. Vedle něj pak jsou uvnitř také Alcantara, uhlíková vlákna nebo anodizovaný hliník.

Tento konkrétní vůz má již v osobě Američana Mannyho Khoshbina svého majitele, který si pak kromě zlata objednal také vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, jehož výkon je 1 MW (1360 k). Pohotovostní hmotnost 1395 kilogramů pak znamená, že poměr výkon váha je 1:1. Podobně jako u Regery nechybí odnímatelná pevná střecha, dále bezdrátová konektivita s cloudovými službami Koenigseggu pro aktualizace vozu, karbon-keramické brzdy, systém na přizvednutí přední i zadní nápravy, senzor přetížení a samozřejmě komfortní výbava. Ta zahrnuje klimatizaci, infotainment s Apple CarPlay nebo Bluetooth.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Co mají společného Mini a Koenigsegg za miliony? Uvidíte v Ženevě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Věrná replika vyhlídkového autobusu Škoda 706 RTO, foto: ČSAP Nymburk

Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

Terry Grant předvedl v Goodwoodu další neuvěřitelnou jízdu po dvou kolech a stanovil další světový rekord

Dvě tuny železa na dvou kolech? Tato jízda se zapíše do Guinessovy knihy rekordů

Kamera umístěná za čelním sklem automobilu

Budeme se navzájem na silnicích udávat? Novinka má perfektní zdůvodnění

Ilustrační foto

Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

Porsche Macan podstupuje náročné testy

VIDEO: Porsche vyslalo nový Macan do Afriky, tohle testování prověří každou slabinu

Extrémně upravená Toyota Celica

Jak vypadá tuning v Africe? Tohle absurdní monstrum postavili v Ugandě

Škoda Octavia TDI druhé generace

Svět fascinuje další škodovka. Tipnete si, kolik kilometrů ujela tato Octavia?

Absenci volantu a sedaček vyřešil řidič stříbrného Peugeotu 206 skutečně originálně

Kleště místo volantu a kýbl místo sedaček? Policisté nevěřili svým očím

Značka MINI ukázala exkluzivně náčrty prvního elektrického MINI.

První elektrické Mini odhaluje svůj design, toto jsou první náčrty

Porsche se před lety podílelo na lámání velmi neobvyklého rychlostního rekordu

Cyklistický rekord, který by se bez auta neobešel? Podívejte se, jakou roli v něm hrálo Porsche

reklama
reklama

Doporučujeme

Nissan testuje autonomní vozy

Auta bez řidiče? Potkat je můžete i v Evropě!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Československý autobus kabriolet? S vyhlídkovým RTO jsme zase předběhli dobu

  2. Škoda, kterou dnes skoro nikdo nezná? Československé hranice bránila Želva

  3. Češi jezdí špatně? EU to nevyhovuje, ministerstvo je všechny přeškolí

  4. Kempinkový vůz z říše snů? California XXL nabídne nadstandardní komfort kdekoliv

  5. Krádež benzínu za 40 000 Kč? Zloději ji zvládli z pohodlí domova

  6. Nejzbytečnější věc na světě? Úprava auta, kterou asi nic nepřekoná

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud