Za čtyři měsíce se Renaultu povedlo prodat 90 tisíc Kwidů, což je pro tento zvýšený hatchback vynikající číslo. Upozornit na tento úspěch mají dva nové koncepty, z nichž jeden reprezentuje dobrodružství a ten druhý pro změnu sportování.
Oranžový Kwid Climber se pyšní vyšší světlou výškou, širšími nápravami i terénními pneumatikami, což jsou prvky užitečné především při výletech mimo silnice. Oba nárazníky, stejně jako světla a blatníky, mají plastové obložení, které je chrání před poškozením. Čistě vizuální záležitostí je zvýraznění některých detailů modrou barvou. Kabinu determinují především oranžové prvky na volantu, sedadlech, řadící páce, výplních dveří a palubní desce. Digitální přístrojový panel doplňuje obrazovka infotainmentu na středové konzoli.
To Kwid Racer je ze zcela jiného těsta. Jeho hlavním útočištěm totiž budou závodní okruhy, popřípadě hladké okresky plné zatáček. K tomu ho předurčuje nejen snížený podvozek, ale také 18palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Blatníky jsou rozšířeny prostřednictvím karbonových nástavců, v přední části nechybí výrazná maska chladiče nebo velký nasávací otvor. Světla se pyšní LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C.
Vzadu najdeme difuzor, vzdáleně připomínající monoposty formule 1, chybět nemůže ani výrazný střešní spoiler. Uvnitř nenajdete zadní sedačky, místo nich byla nainstalována bezpečnostní klec. Řidič i spolujezdec sedí v anatomických sedadlech, čalouněných Alcantarou, stejný materiál je použit i na sportovním volantu a palubní desce. Vedle specifické tkaniny nechybí v kabině dekory z hliníku a karbonu, respektive plně digitální přístrojový panel.
Aby ale celý stánek Renaultu na autosalonu v Novém Dillí nebyl jen o (ne)reálných konceptech, připravili si Francouzi také pár změn pro běžně prodávaný Kwid. Podobně jako u evropských Daciích najdeme v jeho útrobách pětistupňovou robotizovanou převodovkou Easy-R. Kromě ní se potom během roku dostane do prodeje také nový litrový motor SCe. Jeho parametry nicméně zveřejněny nebyly.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?