Renault představuje Kwid dvakrát jinak, stal se závodníkem i dobrodruhem

Renault Kwid Racer se oděl do závodnického overalu.
Renault Kwid Racer se oděl do závodnického overalu., foto: Renault
ar6 3. února 2016 15:12
Sdílej:

Za čtyři měsíce se Renaultu povedlo prodat 90 tisíc Kwidů, což je pro tento zvýšený hatchback vynikající číslo. Upozornit na tento úspěch mají dva nové koncepty, z nichž jeden reprezentuje dobrodružství a ten druhý pro změnu sportování.

Oranžový Kwid Climber se pyšní vyšší světlou výškou, širšími nápravami i terénními pneumatikami, což jsou prvky užitečné především při výletech mimo silnice. Oba nárazníky, stejně jako světla a blatníky, mají plastové obložení, které je chrání před poškozením. Čistě vizuální záležitostí je zvýraznění některých detailů modrou barvou. Kabinu determinují především oranžové prvky na volantu, sedadlech, řadící páce, výplních dveří a palubní desce. Digitální přístrojový panel doplňuje obrazovka infotainmentu na středové konzoli.

To Kwid Racer je ze zcela jiného těsta. Jeho hlavním útočištěm totiž budou závodní okruhy, popřípadě hladké okresky plné zatáček. K tomu ho předurčuje nejen snížený podvozek, ale také 18palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Blatníky jsou rozšířeny prostřednictvím karbonových nástavců, v přední části nechybí výrazná maska chladiče nebo velký nasávací otvor. Světla se pyšní LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C.

Vzadu najdeme difuzor, vzdáleně připomínající monoposty formule 1, chybět nemůže ani výrazný střešní spoiler. Uvnitř nenajdete zadní sedačky, místo nich byla nainstalována bezpečnostní klec. Řidič i spolujezdec sedí v anatomických sedadlech, čalouněných Alcantarou, stejný materiál je použit i na sportovním volantu a palubní desce. Vedle specifické tkaniny nechybí v kabině dekory z hliníku a karbonu, respektive plně digitální přístrojový panel.

Aby ale celý stánek Renaultu na autosalonu v Novém Dillí nebyl jen o (ne)reálných konceptech, připravili si Francouzi také pár změn pro běžně prodávaný Kwid. Podobně jako u evropských Daciích najdeme v jeho útrobách pětistupňovou robotizovanou převodovkou Easy-R. Kromě ní se potom během roku dostane do prodeje také nový litrový motor SCe. Jeho parametry nicméně zveřejněny nebyly.

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.