Za čtyři měsíce se Renaultu povedlo prodat 90 tisíc Kwidů, což je pro tento zvýšený hatchback vynikající číslo. Upozornit na tento úspěch mají dva nové koncepty, z nichž jeden reprezentuje dobrodružství a ten druhý pro změnu sportování.
Oranžový Kwid Climber se pyšní vyšší světlou výškou, širšími nápravami i terénními pneumatikami, což jsou prvky užitečné především při výletech mimo silnice. Oba nárazníky, stejně jako světla a blatníky, mají plastové obložení, které je chrání před poškozením. Čistě vizuální záležitostí je zvýraznění některých detailů modrou barvou. Kabinu determinují především oranžové prvky na volantu, sedadlech, řadící páce, výplních dveří a palubní desce. Digitální přístrojový panel doplňuje obrazovka infotainmentu na středové konzoli.
To Kwid Racer je ze zcela jiného těsta. Jeho hlavním útočištěm totiž budou závodní okruhy, popřípadě hladké okresky plné zatáček. K tomu ho předurčuje nejen snížený podvozek, ale také 18palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami. Blatníky jsou rozšířeny prostřednictvím karbonových nástavců, v přední části nechybí výrazná maska chladiče nebo velký nasávací otvor. Světla se pyšní LED diodami denního svícení ve tvaru písmene C.
Vzadu najdeme difuzor, vzdáleně připomínající monoposty formule 1, chybět nemůže ani výrazný střešní spoiler. Uvnitř nenajdete zadní sedačky, místo nich byla nainstalována bezpečnostní klec. Řidič i spolujezdec sedí v anatomických sedadlech, čalouněných Alcantarou, stejný materiál je použit i na sportovním volantu a palubní desce. Vedle specifické tkaniny nechybí v kabině dekory z hliníku a karbonu, respektive plně digitální přístrojový panel.
Aby ale celý stánek Renaultu na autosalonu v Novém Dillí nebyl jen o (ne)reálných konceptech, připravili si Francouzi také pár změn pro běžně prodávaný Kwid. Podobně jako u evropských Daciích najdeme v jeho útrobách pětistupňovou robotizovanou převodovkou Easy-R. Kromě ní se potom během roku dostane do prodeje také nový litrový motor SCe. Jeho parametry nicméně zveřejněny nebyly.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.