BMW X1 sDrive bude označovat nikoliv pohon zadních kol, jako doposud, ale pohon kol předních. Automobilka sice tvrdí, že si s vývojem dala hodně záležet, a že jeho vlastnosti budou ve výsledku typické „Bavorácké“ , ale všichni víme, že jízdní vlastnosti zadokolky, ničím nenahradíte. Za příplatek budete mít k dispozici pohon všech čtyř kol, tedy xDrive.
Modernizace byla ve znamení zvětšení prostoru. BMW X1 je nyní vyšší o 53 mm. Tím vznikl prostor pro vyšší posez, přední sedadlo je o 36 mm a zadní o 64 výše, než v předchozí generaci. I místa na nohy vzadu přibylo, konkrétně o 66 mm v podélném směru. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 40:20:40. Zavazadlový prostor narostl o 85 litrů a nyní poskytuje objem 505 litrů. Po sklopení zadních sedadel to pak je 1550 litrů.
V nabídce jsou jen čtyřválcové přeplňované dvoulitry. Jak benzinové, tak i naftové. Základní benzinový motor má výkon 141 kW a maximální točivý moment 280 Nm. Ten nejsilnější naopak výkon 170 kW a 350 Nm točivého momentu.
Nejslabší turbodiesel, který je prozatím i nejslabším motorem v nabídce je čtyřválcový dvoulitr s výkonem 110 kW a maximem točivého momentu 330 Nm. Nejsilnější turbodiesel má výkon 170 Nm a točivý moment 450 Nm.
Později se dočkáme i tříválcové 1,5 s přeplňováním, která stane na samotném začátku nabídky a bude představovat verzi sDrive18i.
Základem je vždy šestistupňová přímo řazená převodovka, za příplatek je k dispozici osmistupňový automat. Tříválec bude mít automat se stupni šesti.
Mezi novinkami ve výbavě zmíním asistent jízdy v koloně (do 60 km/h udržuje odstup od vozidla před vámi, udržuje vůz v pruhu a sám se rozjíždí a zastavuje). Adaptivní tlumiče, variabilní řízení nebo head-up displej.