Z BMW X1 se stal jezevčík, pro Čínu měří přes 4,5 metru

BMW X1 dostalo v Číně prodlouženou karosérii.
BMW X1 dostalo v Číně prodlouženou karosérii., foto: BMW
ar6 7. května 2016 03:40
Sdílej:

Prodloužený rozvor je čínský fenomén, který se dotýká především sedanů. Už to ale není jen jejich výsada, což konec konců dokazuje například Škoda Yeti. Té chce nyní konkurovat BMW s nataženou X1.

BMW X1 je v Číně mimořádně úspěšné, první generace se tam prodalo na 200 tisíc kusů, přičemž hned 140 tisíc bylo vyrobeno v lokální továrně, postavené ve spolupráci s Brilliance. Druhá generace proto přijíždí také ve verzi s prodlouženým rozvorem, speciálně vyvinutým pro nejlidnatější zem světa.

Na délku má natažená novinka 4,56 metru, na šířku 1,82 metru a na výšku 1,62 metru. To znamená mezigenerační nárůst 8 centimetrů do délky, 2 centimetrů do šířky a 4 centimetrů do výšky. Nejvíce se to logicky projevuje v interiéru, kde lze zadní sedadla posouvat v rozsahu 13 centimetrů (před koleny je o 5 až 18 centimetrů více místa než u předchůdce), přizpůsobit lze také sklon opěradel. Zavazadlový prostor pojme, v závislosti na poloze sedadel, 465 až 675 litrů, po sklopení sedadle vznikne 1650 litrů prostoru.

Vizuálně kromě protažené střechy a rozvoru čínskou X1 nepoznáte od té evropské. To samé se dá říct také o interiéru, který může být vybaven třeba panoramatickým střešním oknem, dvouzónovou automatickou klimatizací se zadními výdechy, až 8,8palcovým displejem navigace, audiem Harman Kardon nebo head up displejem. Zájemci o další individualizaci mohou volit z verzí xLine a Sport Line.

Motorová paleta obsahuje verze sDrive18Li a sDrive20Li s pohonem předních kol, respektive xDrive20Li a xDrive25Li s pohonem všech kol xDrive. Základní provedení s číslovkou 18 má přeplňovaný tříválec o výkonu 136 koní v kombinaci se šestistupňovou převodovkou Steptronic, další dvě verze mají čtyřválec o výkonu 192 a 231 koní s osmistupňovou převodovkou Steptronic. Nastavení pohonných komponent bude mít mimo jiné na starosti volič s režimy Comfort, Sport a Eco Pro, chybět nebudou ani elektronicky ovládané tlumiče a posilovač řízení s citlivostí na aktuální rychlost.  

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.