V dnešní době SUV a crossoverů to nemají rodinné kombíky s vyšší průchodností terénu snadné, přesto se na trhu najde několik schopných zástupců. Čeští motoristé si nejspíše vybaví Octavii Scout, případně luxusnější Audi A6 Allroad. Právě druhému jmenovanému zástupci ale od poloviny roku 2016 konkuruje zdrsněný a upravený Mercedes třídy E All-Terain, který se ale dočkal i jedné skutečně extrémní úpravy.
Úprava třídy E kombi na model All-Terain probíhala tradičním způsobem. Automobilka zvýšila a zesílila podvozek, přidala pohon všech kol 4Matic, nějakou tu ochranu podvozku a také pár plastových dílů karoserie, které měly vůz chránit a současně mu měly přidávat na drsnosti. Mnoha lidem by to stačilo, automobilka však zašla ještě dál.
Během minulého roku totiž představila model třídy E All-Terrain 4x4², který všem vyrazil dech.Automobilka se totiž prostřednictvím tohoto vozu pokusila dokázat, že i upravený kombík může zdolávat náročné tratě, na které by si většina z nás vybrala z jejího portfolia spíše off-roady třídy G nebo rovnou Unimog.
Během první prezentace jsme však vůz nemohli vidět v plné akci a tak jsme si mohli jeho schopnosti nanejvýš domýšlet. Tuto chybu však automobilka napravila a před týdnem vydala video, na kterém se E-Class All-Terrain 4x4² projíždí skutečně náročnou off-rodovou tratí, na které zdolává prudká stoupání i klesání, brodění, náklony a pořádně náročné cesty. A vůz přitom vypadá nezastavitelně.
Celá tahle paráda však má jednu zásadní chybu - není na prodej. Chvíli jsme si sice mysleli, že se dočkáme alespoň limitované produkce, ovšem ani k tomu nakonec nedojde. Třída E All-Terrain 4x4² zůstane jediným vozem svého typu, který vyrostl pod rukami vývojového inženýra automobilka Jürgena Eberleho, který na videu sedí za volantem.
A jaká technika se vlastně skrývá pod karoserií tohoto monstra? Pod kapotou je standardní motor z modelu E400, tedy twin-turbo 3.0 litrový motor V6 o výkonu 329 koní a 480 Nm točivého momentu. Podstatně zajímavější jsou však portálové nápravy, které si vůz vypůjčil z modelu G500 4x42. K dalším doplňkům pak patří pořádně vytažené blatníky, zvýšená světlá výška a ochrana podvozku. Uvnitř vozu ale vše zůstalo při starém.
Ačkoliv je vůz de facto Eberleho projektem, na jeho vývoji na konstrukci pracoval menší tým. Tedy samozřejmě až po vyjádření souhlasu ze strany automobilky. Vývoj projektu trval zhruba šest měsíců a samotná stavba cca šest týdnů.
Výsledek pak vypadá naprosto úchvatně a vlastně je docela škoda, že se automobilka nerozhodla alespoň pro omezenou sérii. Vždyť pokud se podíváme na její výtvory z řady G, rozhodně bychom našli i bláznivější monstra, o které však byl enormní zájem. Příkladem můžeme zmínit například model G63 6x6, luxusní G650 Landaulet se zadním kabinou z Mercedesu S, nebo extrémní offroad G500 4x42.
Pokud automobilka dokázala prodat všechny tyto extrémně drahé, luxusní a v podstatě i nesmyslné modely, nepochybujeme, že by nenašla zájemce i pro model E400 All-Terrain 4x4².
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.