Nejextrémnější rodinné kombi? Mercedes All-Terrain 4x4² konečně předvedl své dovednosti

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. srpna 2018, 08:51 Google+

V dnešní době SUV a crossoverů to nemají rodinné kombíky s vyšší průchodností terénu snadné, přesto se na trhu najde několik schopných zástupců. Čeští motoristé si nejspíše vybaví Octavii Scout, případně luxusnější Audi A6 Allroad. Právě druhému jmenovanému zástupci ale od poloviny roku 2016 konkuruje zdrsněný a upravený Mercedes třídy E All-Terain, který se ale dočkal i jedné skutečně extrémní úpravy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz E-Class All-Terrain 4x4²

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain 4x4² | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Úprava třídy E kombi na model All-Terain probíhala tradičním způsobem. Automobilka zvýšila a zesílila podvozek, přidala pohon všech kol 4Matic, nějakou tu ochranu podvozku a také pár plastových dílů karoserie, které měly vůz chránit a současně mu měly přidávat na drsnosti. Mnoha lidem by to stačilo, automobilka však zašla ještě dál.

Během minulého roku totiž představila model třídy E All-Terrain 4x4², který všem vyrazil dech.Automobilka se totiž prostřednictvím tohoto vozu pokusila dokázat, že i upravený kombík může zdolávat náročné tratě, na které by si většina z nás vybrala z jejího portfolia spíše off-roady třídy G nebo rovnou Unimog.

Během první prezentace jsme však vůz nemohli vidět v plné akci a tak jsme si mohli jeho schopnosti nanejvýš domýšlet. Tuto chybu však automobilka napravila a před týdnem vydala video, na kterém se E-Class All-Terrain 4x4² projíždí skutečně náročnou off-rodovou tratí, na které zdolává prudká stoupání i klesání, brodění, náklony a pořádně náročné cesty. A vůz přitom vypadá nezastavitelně.

Celá tahle paráda však má jednu zásadní chybu - není na prodej. Chvíli jsme si sice mysleli, že se dočkáme alespoň limitované produkce, ovšem ani k tomu nakonec nedojde. Třída E All-Terrain 4x4² zůstane jediným vozem svého typu, který vyrostl pod rukami vývojového inženýra automobilka Jürgena Eberleho, který na videu sedí za volantem.

A jaká technika se vlastně skrývá pod karoserií tohoto monstra? Pod kapotou je standardní motor z modelu E400, tedy twin-turbo 3.0 litrový motor V6 o výkonu 329 koní a 480 Nm točivého momentu. Podstatně zajímavější jsou však portálové nápravy, které si vůz vypůjčil z modelu G500 4x42. K dalším doplňkům pak patří pořádně vytažené blatníky, zvýšená světlá výška a ochrana podvozku. Uvnitř vozu ale vše zůstalo při starém.

Mercedes E400 All-Terrain 4x4² dokazuje, že se v terénu neztratí | zdroj: youtube.com

Ačkoliv je vůz de facto Eberleho projektem, na jeho vývoji na konstrukci pracoval menší tým. Tedy samozřejmě až po vyjádření souhlasu ze strany automobilky. Vývoj projektu trval zhruba šest měsíců a samotná stavba cca šest týdnů.

Výsledek pak vypadá naprosto úchvatně a vlastně je docela škoda, že se automobilka nerozhodla alespoň pro omezenou sérii. Vždyť pokud se podíváme na její výtvory z řady G, rozhodně bychom našli i bláznivější monstra, o které však byl enormní zájem. Příkladem můžeme zmínit například model G63 6x6, luxusní G650 Landaulet se zadním kabinou z Mercedesu S, nebo extrémní offroad G500 4x42.

img-responsive

Mercedes-AMG G63 6x6 | foto: Mercedes-Benz

Pokud automobilka dokázala prodat všechny tyto extrémně drahé, luxusní a v podstatě i nesmyslné modely, nepochybujeme, že by nenašla zájemce i pro model E400 All-Terrain 4x4².

Vytisknout

Diskuze: Nejextrémnější rodinné kombi? Mercedes All-Terrain 4x4² konečně předvedl své dovednosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

Volkswagen Tiguan

Velké slevy u sedmi nových VW - levnější už to nebude!

Dacia Duster 2024, nejhezčí Dacia všech dob?

Dacia změní image. Bude levnější alternativou k Jeepu. A příjde nový model

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda dělá z Čechů hlupáky! Enyaq v Německu koupíte o 190 tisíc levněji, než v Česku, zjistil Hofy

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Průlom ve vodíkové technologii? Japonci tvrdí, že ano

reklama

Doporučujeme

Lada Niva, speciál upravený pro Rally Paříž - Dakar

Rezavá a zašlá Lada Niva z roku 1981. Díky své historii je unikátní a pěkně…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

  2. Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud