Nejextrémnější rodinné kombi? Mercedes All-Terrain 4x4² konečně předvedl své dovednosti

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain 4x4²
Mercedes-Benz E-Class All-Terrain 4x4², foto: Mercedes-Benz
Antonín Marek , AutoRoad.cz 28. srpna 2018 08:51
Sdílej:

V dnešní době SUV a crossoverů to nemají rodinné kombíky s vyšší průchodností terénu snadné, přesto se na trhu najde několik schopných zástupců. Čeští motoristé si nejspíše vybaví Octavii Scout, případně luxusnější Audi A6 Allroad. Právě druhému jmenovanému zástupci ale od poloviny roku 2016 konkuruje zdrsněný a upravený Mercedes třídy E All-Terain, který se ale dočkal i jedné skutečně extrémní úpravy.

Úprava třídy E kombi na model All-Terain probíhala tradičním způsobem. Automobilka zvýšila a zesílila podvozek, přidala pohon všech kol 4Matic, nějakou tu ochranu podvozku a také pár plastových dílů karoserie, které měly vůz chránit a současně mu měly přidávat na drsnosti. Mnoha lidem by to stačilo, automobilka však zašla ještě dál.

Během minulého roku totiž představila model třídy E All-Terrain 4x4², který všem vyrazil dech.Automobilka se totiž prostřednictvím tohoto vozu pokusila dokázat, že i upravený kombík může zdolávat náročné tratě, na které by si většina z nás vybrala z jejího portfolia spíše off-roady třídy G nebo rovnou Unimog.

Během první prezentace jsme však vůz nemohli vidět v plné akci a tak jsme si mohli jeho schopnosti nanejvýš domýšlet. Tuto chybu však automobilka napravila a před týdnem vydala video, na kterém se E-Class All-Terrain 4x4² projíždí skutečně náročnou off-rodovou tratí, na které zdolává prudká stoupání i klesání, brodění, náklony a pořádně náročné cesty. A vůz přitom vypadá nezastavitelně.

Celá tahle paráda však má jednu zásadní chybu - není na prodej. Chvíli jsme si sice mysleli, že se dočkáme alespoň limitované produkce, ovšem ani k tomu nakonec nedojde. Třída E All-Terrain 4x4² zůstane jediným vozem svého typu, který vyrostl pod rukami vývojového inženýra automobilka Jürgena Eberleho, který na videu sedí za volantem.

A jaká technika se vlastně skrývá pod karoserií tohoto monstra? Pod kapotou je standardní motor z modelu E400, tedy twin-turbo 3.0 litrový motor V6 o výkonu 329 koní a 480 Nm točivého momentu. Podstatně zajímavější jsou však portálové nápravy, které si vůz vypůjčil z modelu G500 4x42. K dalším doplňkům pak patří pořádně vytažené blatníky, zvýšená světlá výška a ochrana podvozku. Uvnitř vozu ale vše zůstalo při starém.

Ačkoliv je vůz de facto Eberleho projektem, na jeho vývoji na konstrukci pracoval menší tým. Tedy samozřejmě až po vyjádření souhlasu ze strany automobilky. Vývoj projektu trval zhruba šest měsíců a samotná stavba cca šest týdnů.

Výsledek pak vypadá naprosto úchvatně a vlastně je docela škoda, že se automobilka nerozhodla alespoň pro omezenou sérii. Vždyť pokud se podíváme na její výtvory z řady G, rozhodně bychom našli i bláznivější monstra, o které však byl enormní zájem. Příkladem můžeme zmínit například model G63 6x6, luxusní G650 Landaulet se zadním kabinou z Mercedesu S, nebo extrémní offroad G500 4x42.

Pokud automobilka dokázala prodat všechny tyto extrémně drahé, luxusní a v podstatě i nesmyslné modely, nepochybujeme, že by nenašla zájemce i pro model E400 All-Terrain 4x4².

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.