V dnešní době SUV a crossoverů to nemají rodinné kombíky s vyšší průchodností terénu snadné, přesto se na trhu najde několik schopných zástupců. Čeští motoristé si nejspíše vybaví Octavii Scout, případně luxusnější Audi A6 Allroad. Právě druhému jmenovanému zástupci ale od poloviny roku 2016 konkuruje zdrsněný a upravený Mercedes třídy E All-Terain, který se ale dočkal i jedné skutečně extrémní úpravy.
Úprava třídy E kombi na model All-Terain probíhala tradičním způsobem. Automobilka zvýšila a zesílila podvozek, přidala pohon všech kol 4Matic, nějakou tu ochranu podvozku a také pár plastových dílů karoserie, které měly vůz chránit a současně mu měly přidávat na drsnosti. Mnoha lidem by to stačilo, automobilka však zašla ještě dál.
Během minulého roku totiž představila model třídy E All-Terrain 4x4², který všem vyrazil dech.Automobilka se totiž prostřednictvím tohoto vozu pokusila dokázat, že i upravený kombík může zdolávat náročné tratě, na které by si většina z nás vybrala z jejího portfolia spíše off-roady třídy G nebo rovnou Unimog.
Během první prezentace jsme však vůz nemohli vidět v plné akci a tak jsme si mohli jeho schopnosti nanejvýš domýšlet. Tuto chybu však automobilka napravila a před týdnem vydala video, na kterém se E-Class All-Terrain 4x4² projíždí skutečně náročnou off-rodovou tratí, na které zdolává prudká stoupání i klesání, brodění, náklony a pořádně náročné cesty. A vůz přitom vypadá nezastavitelně.
Celá tahle paráda však má jednu zásadní chybu - není na prodej. Chvíli jsme si sice mysleli, že se dočkáme alespoň limitované produkce, ovšem ani k tomu nakonec nedojde. Třída E All-Terrain 4x4² zůstane jediným vozem svého typu, který vyrostl pod rukami vývojového inženýra automobilka Jürgena Eberleho, který na videu sedí za volantem.
A jaká technika se vlastně skrývá pod karoserií tohoto monstra? Pod kapotou je standardní motor z modelu E400, tedy twin-turbo 3.0 litrový motor V6 o výkonu 329 koní a 480 Nm točivého momentu. Podstatně zajímavější jsou však portálové nápravy, které si vůz vypůjčil z modelu G500 4x42. K dalším doplňkům pak patří pořádně vytažené blatníky, zvýšená světlá výška a ochrana podvozku. Uvnitř vozu ale vše zůstalo při starém.
Ačkoliv je vůz de facto Eberleho projektem, na jeho vývoji na konstrukci pracoval menší tým. Tedy samozřejmě až po vyjádření souhlasu ze strany automobilky. Vývoj projektu trval zhruba šest měsíců a samotná stavba cca šest týdnů.
Výsledek pak vypadá naprosto úchvatně a vlastně je docela škoda, že se automobilka nerozhodla alespoň pro omezenou sérii. Vždyť pokud se podíváme na její výtvory z řady G, rozhodně bychom našli i bláznivější monstra, o které však byl enormní zájem. Příkladem můžeme zmínit například model G63 6x6, luxusní G650 Landaulet se zadním kabinou z Mercedesu S, nebo extrémní offroad G500 4x42.
Pokud automobilka dokázala prodat všechny tyto extrémně drahé, luxusní a v podstatě i nesmyslné modely, nepochybujeme, že by nenašla zájemce i pro model E400 All-Terrain 4x4².
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!