Nejextrémnější rodinné kombi? Mercedes All-Terrain 4x4² konečně předvedl své dovednosti

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 28. srpna 2018, 08:51 Google+

V dnešní době SUV a crossoverů to nemají rodinné kombíky s vyšší průchodností terénu snadné, přesto se na trhu najde několik schopných zástupců. Čeští motoristé si nejspíše vybaví Octavii Scout, případně luxusnější Audi A6 Allroad. Právě druhému jmenovanému zástupci ale od poloviny roku 2016 konkuruje zdrsněný a upravený Mercedes třídy E All-Terain, který se ale dočkal i jedné skutečně extrémní úpravy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz E-Class All-Terrain 4x4²

Mercedes-Benz E-Class All-Terrain 4x4² | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Úprava třídy E kombi na model All-Terain probíhala tradičním způsobem. Automobilka zvýšila a zesílila podvozek, přidala pohon všech kol 4Matic, nějakou tu ochranu podvozku a také pár plastových dílů karoserie, které měly vůz chránit a současně mu měly přidávat na drsnosti. Mnoha lidem by to stačilo, automobilka však zašla ještě dál.

Během minulého roku totiž představila model třídy E All-Terrain 4x4², který všem vyrazil dech.Automobilka se totiž prostřednictvím tohoto vozu pokusila dokázat, že i upravený kombík může zdolávat náročné tratě, na které by si většina z nás vybrala z jejího portfolia spíše off-roady třídy G nebo rovnou Unimog.

Během první prezentace jsme však vůz nemohli vidět v plné akci a tak jsme si mohli jeho schopnosti nanejvýš domýšlet. Tuto chybu však automobilka napravila a před týdnem vydala video, na kterém se E-Class All-Terrain 4x4² projíždí skutečně náročnou off-rodovou tratí, na které zdolává prudká stoupání i klesání, brodění, náklony a pořádně náročné cesty. A vůz přitom vypadá nezastavitelně.

Celá tahle paráda však má jednu zásadní chybu - není na prodej. Chvíli jsme si sice mysleli, že se dočkáme alespoň limitované produkce, ovšem ani k tomu nakonec nedojde. Třída E All-Terrain 4x4² zůstane jediným vozem svého typu, který vyrostl pod rukami vývojového inženýra automobilka Jürgena Eberleho, který na videu sedí za volantem.

A jaká technika se vlastně skrývá pod karoserií tohoto monstra? Pod kapotou je standardní motor z modelu E400, tedy twin-turbo 3.0 litrový motor V6 o výkonu 329 koní a 480 Nm točivého momentu. Podstatně zajímavější jsou však portálové nápravy, které si vůz vypůjčil z modelu G500 4x42. K dalším doplňkům pak patří pořádně vytažené blatníky, zvýšená světlá výška a ochrana podvozku. Uvnitř vozu ale vše zůstalo při starém.

Mercedes E400 All-Terrain 4x4² dokazuje, že se v terénu neztratí | zdroj: youtube.com

Ačkoliv je vůz de facto Eberleho projektem, na jeho vývoji na konstrukci pracoval menší tým. Tedy samozřejmě až po vyjádření souhlasu ze strany automobilky. Vývoj projektu trval zhruba šest měsíců a samotná stavba cca šest týdnů.

Výsledek pak vypadá naprosto úchvatně a vlastně je docela škoda, že se automobilka nerozhodla alespoň pro omezenou sérii. Vždyť pokud se podíváme na její výtvory z řady G, rozhodně bychom našli i bláznivější monstra, o které však byl enormní zájem. Příkladem můžeme zmínit například model G63 6x6, luxusní G650 Landaulet se zadním kabinou z Mercedesu S, nebo extrémní offroad G500 4x42.

img-responsive

Mercedes-AMG G63 6x6 | foto: Mercedes-Benz

Pokud automobilka dokázala prodat všechny tyto extrémně drahé, luxusní a v podstatě i nesmyslné modely, nepochybujeme, že by nenašla zájemce i pro model E400 All-Terrain 4x4².

Vytisknout

Diskuze: Nejextrémnější rodinné kombi? Mercedes All-Terrain 4x4² konečně předvedl své dovednosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ový Volkswagen ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, to je legendární T1 pro buducnost

Rozumné ceny? Zapomeňte, Volkswagen prozradil ceny ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Citroën ë-C4

Test: Citroën ë-C4, nejkrásnější hřebec ve stáji

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Vše, co potřebujete vědět o operativním leasingu. Jeho výhody i nevýhody

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

reklama

Doporučujeme

Lada Niva, speciál upravený pro Rally Paříž - Dakar

Rezavá a zašlá Lada Niva z roku 1981. Díky své historii je unikátní a pěkně…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  2. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  3. Úpravy Gumbal kára, část první

  4. Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

  5. ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

  6. Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud