Ford Mustang je prostě legendární auto. To je fakt, který platí již několik desetiletí. Jenže ty „obyčejné verze“ Mustangu Ford občas doplní verzemi ještě zajímavějšími. Verzemi doplněné o trochu agrese, výbavy a výkonu. A právě jednu takovou tu dnes máme.
Tahle verze Mustangu nese označení Roush P-51, a krom pořádné dávky faceliftu přináší hlavně momentálně nejsilnější model automobilky – 727 koní na kolech. Musíme uznat, že nový agresivní předek tomuhle Mustangu více než sluší.
Ovšem Roush P-51 není jen o jednom nárazníku. Změny automobil postihly, kam se jen podíváme. Výrazní přední spoiler volně navazuje přes 19ti palcová kola se sportovními pneumatikami Continental Extreme Contact na výrazné boční aerodynamické tvarování. Z uhlíkových vláken není jen matně zelená kapota, ale i výrazný zadní spoiler, a výfuk? Jeho zvuk jde prý upravit pomocí mobilní aplikace. To nás trochu mrzí, přeci jen 727 koní by si snad zasloužilo trochu více „syrovosti“, nebo ne?
Interiéru dominují zejména kožená sportovní sedadla, která byla inspirována bundami pilotů bombardérů z druhé světové války. A pohonná jednotka? O výkon Mustangu Roush P-51 se stará osmiválec o objemu 5.0 litru doplněný kompresorem, což umožňuje motoru dosáhnout velmi příjemných hodnot – 727 koní a 826 Nm točivého momentu. To vše se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.
Produkce bude omezena na 51 kusů a cena ve Spojených státech je stanovena na více než $ 70.000 (přibližně 1 642 000 korun). Cena je včetně záruky na tři roky nebo 36.000 mil (57 936 km).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?