Ford Mustang je prostě legendární auto. To je fakt, který platí již několik desetiletí. Jenže ty „obyčejné verze“ Mustangu Ford občas doplní verzemi ještě zajímavějšími. Verzemi doplněné o trochu agrese, výbavy a výkonu. A právě jednu takovou tu dnes máme.
Tahle verze Mustangu nese označení Roush P-51, a krom pořádné dávky faceliftu přináší hlavně momentálně nejsilnější model automobilky – 727 koní na kolech. Musíme uznat, že nový agresivní předek tomuhle Mustangu více než sluší.
Ovšem Roush P-51 není jen o jednom nárazníku. Změny automobil postihly, kam se jen podíváme. Výrazní přední spoiler volně navazuje přes 19ti palcová kola se sportovními pneumatikami Continental Extreme Contact na výrazné boční aerodynamické tvarování. Z uhlíkových vláken není jen matně zelená kapota, ale i výrazný zadní spoiler, a výfuk? Jeho zvuk jde prý upravit pomocí mobilní aplikace. To nás trochu mrzí, přeci jen 727 koní by si snad zasloužilo trochu více „syrovosti“, nebo ne?
Interiéru dominují zejména kožená sportovní sedadla, která byla inspirována bundami pilotů bombardérů z druhé světové války. A pohonná jednotka? O výkon Mustangu Roush P-51 se stará osmiválec o objemu 5.0 litru doplněný kompresorem, což umožňuje motoru dosáhnout velmi příjemných hodnot – 727 koní a 826 Nm točivého momentu. To vše se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.
Produkce bude omezena na 51 kusů a cena ve Spojených státech je stanovena na více než $ 70.000 (přibližně 1 642 000 korun). Cena je včetně záruky na tři roky nebo 36.000 mil (57 936 km).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.