Ford Mustang je prostě legendární auto. To je fakt, který platí již několik desetiletí. Jenže ty „obyčejné verze“ Mustangu Ford občas doplní verzemi ještě zajímavějšími. Verzemi doplněné o trochu agrese, výbavy a výkonu. A právě jednu takovou tu dnes máme.
Tahle verze Mustangu nese označení Roush P-51, a krom pořádné dávky faceliftu přináší hlavně momentálně nejsilnější model automobilky – 727 koní na kolech. Musíme uznat, že nový agresivní předek tomuhle Mustangu více než sluší.
Ovšem Roush P-51 není jen o jednom nárazníku. Změny automobil postihly, kam se jen podíváme. Výrazní přední spoiler volně navazuje přes 19ti palcová kola se sportovními pneumatikami Continental Extreme Contact na výrazné boční aerodynamické tvarování. Z uhlíkových vláken není jen matně zelená kapota, ale i výrazný zadní spoiler, a výfuk? Jeho zvuk jde prý upravit pomocí mobilní aplikace. To nás trochu mrzí, přeci jen 727 koní by si snad zasloužilo trochu více „syrovosti“, nebo ne?
Interiéru dominují zejména kožená sportovní sedadla, která byla inspirována bundami pilotů bombardérů z druhé světové války. A pohonná jednotka? O výkon Mustangu Roush P-51 se stará osmiválec o objemu 5.0 litru doplněný kompresorem, což umožňuje motoru dosáhnout velmi příjemných hodnot – 727 koní a 826 Nm točivého momentu. To vše se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.
Produkce bude omezena na 51 kusů a cena ve Spojených státech je stanovena na více než $ 70.000 (přibližně 1 642 000 korun). Cena je včetně záruky na tři roky nebo 36.000 mil (57 936 km).
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?