Ford Mustang je prostě legendární auto. To je fakt, který platí již několik desetiletí. Jenže ty „obyčejné verze“ Mustangu Ford občas doplní verzemi ještě zajímavějšími. Verzemi doplněné o trochu agrese, výbavy a výkonu. A právě jednu takovou tu dnes máme.
Tahle verze Mustangu nese označení Roush P-51, a krom pořádné dávky faceliftu přináší hlavně momentálně nejsilnější model automobilky – 727 koní na kolech. Musíme uznat, že nový agresivní předek tomuhle Mustangu více než sluší.
Ovšem Roush P-51 není jen o jednom nárazníku. Změny automobil postihly, kam se jen podíváme. Výrazní přední spoiler volně navazuje přes 19ti palcová kola se sportovními pneumatikami Continental Extreme Contact na výrazné boční aerodynamické tvarování. Z uhlíkových vláken není jen matně zelená kapota, ale i výrazný zadní spoiler, a výfuk? Jeho zvuk jde prý upravit pomocí mobilní aplikace. To nás trochu mrzí, přeci jen 727 koní by si snad zasloužilo trochu více „syrovosti“, nebo ne?
Interiéru dominují zejména kožená sportovní sedadla, která byla inspirována bundami pilotů bombardérů z druhé světové války. A pohonná jednotka? O výkon Mustangu Roush P-51 se stará osmiválec o objemu 5.0 litru doplněný kompresorem, což umožňuje motoru dosáhnout velmi příjemných hodnot – 727 koní a 826 Nm točivého momentu. To vše se šestistupňovou manuální či automatickou převodovkou.
Produkce bude omezena na 51 kusů a cena ve Spojených státech je stanovena na více než $ 70.000 (přibližně 1 642 000 korun). Cena je včetně záruky na tři roky nebo 36.000 mil (57 936 km).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?