BMW představilo plug-in hybridní X1. Zaujme výkonem i spotřebou. Bez emisí jen průměr

AutoRoad.cz, 25. září 2019, 23:59 Google+

BMW neustále rozšiřuje svoji strategii elektrifikace a představuje další plug-in hybridní model spadající do obzvláště populární a dynamicky rostoucí kategorie vozidel. Inteligentně řízenou spolupráci mezi spalovacím motorem a elektromotorem a lokálně bezemisní jízdu lze nyní zažít také v novém BMW X1 xDrive25e řadícím se do prémiového segmentu Sports Activity Vehicle (SAV).

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW X1 xDrive25e má díky benzínovému motoru 1500 ccm s turbem a elektromotoru výkon 220 koní a točivý moment 385 Nm

BMW X1 xDrive25e má díky benzínovému motoru 1500 ccm s turbem a elektromotoru výkon 220 koní a točivý moment 385 Nm | foto: BMW

Sdílejte článek

Vysoce účinný elektrický pohon a lithium-iontová baterie nejnovější generace umožňují dojezd čistě na elektřinu až 57 kilometrů*. Nový model BMW X1 xDrive25e s kombinovanou spotřebou paliva od 2,0 litru na 100 kilometrů* a emisemi CO243 gramů na kilometr* stanovuje v této velmi konkurenční kategorii zcela nová měřítka. Kombinovaná spotřeba energie se pohybuje od 13,5 kWh na 100 kilometrů*. Pro tento model specifický pohon všech kol s rychlým a přesným rozdělováním síly mezi přední a zadní kola poskytuje vysokou úroveň radosti z jízdy a vzrušující agilitu.

Plug-in hybridní systém pohonu nového BMW X1 xDrive 25e tvoří zážehový motor s objemem 1,5 litru a technologií BMW TwinPower Turbo a pro tento model speciálně vyvinutý elektrický pohon, který vychází z technologického modulárního systému eDrive BMW Group. Zážehový motor produkuje maximální výkon 92 kW/125 k a nejvyšší točivý moment 220 Nm. Jeho výkon přenáší šestistupňová převodovka Steptronic na přední kola. Elektrický motor generuje výkon 70 kW/95 k a točivý moment 165 Nm, který je na zadní kola posílán prostřednictvím jednorychlostní převodovky. Společně tak tvoří hybridní pohon všech kol, který v konkurencí nabitém segmentu modelu BMW X1 xDrive25e propůjčuje jedinečnou úroveň agility a poskytuje charakteristickou SAV radost z jízdy. Okamžitý nástup točivého momentu elektromotoru, jehož maximum je k dispozici již při rozjezdu, řidiči umožňuje extrémně rychle reagovat na měnící se jízdní podmínky. Kromě toho umístění elektromotoru nad zadní nápravou přispívá k harmonicky vyváženému rozložení hmotnosti nového BMW X1 xDrive25e. Ve spojení s inteligentně řízenou spoluprací mezi oběma pohonnými jednotkami nabízí maximální jízdní stabilitu, jízdní komfort a dynamické reakce.

img-responsive

BMW X1 xDrive25e má díky benzínovému motoru 1500 ccm s turbem a elektromotoru výkon 220 koní a točivý moment 385 Nm | foto: BMW

Spalovací motor a elektromotor společně produkují celkový výkon 162 kW/220 k a maximální točivý moment 385 Nm. Nové BMW X1 xDrive25e zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,0 sekundy. Navíc elektrifikace pohonného systému zaručuje dostatečné výkonové rezervy a intenzivní sportovní styl například při předjíždění na okresních silnicích. Maximální rychlost plug-in hybridního modelu je 192 km/h.

Zásluhou nejnovější technologie bateriových článků nové BMW X1 xDrive25e disponuje velkorysými rezervami elektrické energie, které řidiči umožňují absolvovat většinovou část každodenních jízd s lokálně nulovými emisemi, pouze na elektrickou energii. Lithium-iontová baterie nejnovější generace má kapacitu 9,7 kWh, což umožňuje elektrický dojezd až na vzdálenost 57 km*. Vysokonapěťovou baterii lze nabíjet z běžných domácích zásuvek pomocí standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Tímto způsobem je možné baterii plně nabít přibližně za pět hodin, při použití nabíjecí stanice BMW i Wallbox zabere odpovídající nabíjení méně než 3,6 hodiny. Nabíjecí zásuvka je umístěna pod samostatným víčkem v levém předním blatníku.

img-responsive

BMW X1 xDrive25e má díky benzínovému motoru 1500 ccm s turbem a elektromotoru výkon 220 koní a točivý moment 385 Nm | foto: BMW

Řidič může navíc kromě jízdních režimů použít také tlačítko eDrive na středové konzole, a ovlivnit tak spolupráci mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Ve standardním nastavení AUTO eDRIVE systém zajišťuje ve všech jízdních situacích optimální interakci mezi oběma pohonnými jednotkami. Ve snaze zvýšit účinnost a také radost z jízdy jsou k řízení plug-in hybridního systému využívány také navigační údaje. Je-li aktivována navigace, může předvídavý systém řízení toků energií zohlednit rovněž profil trasy. Režim MAX eDrive lze aktivovat pro maximální využití elektrického pohonu. V tomto nastavení dosahuje nové BMW X1 xDrive25e maximální rychlosti 135 km/h. Kromě toho je vůz vybaven režimem SAVE BATTERY, který řidiči v průběhu jízdy umožňuje udržovat nebo rekuperací zvyšovat úroveň nabití vysokonapěťové baterie během jízdy, aby byla její kapacita k dispozici pro pozdější jízdu čistě na elektrický proud, například při pohybu po městě. Volič jízdních režimů lze použít nezávisle na režimu jízdy. V novém BMW X1 xDrive25e ho řidič může použít k aktivaci režimů COMFORT, SPORT a ECO PRO, a ovlivnit tak funkce pohonu a podvozku a také některých elektrických komfortních systémů.

Zásluhou dlouhého dojezdu čistě na elektřinu a nízkým emisím CO2model BMW X1 xDrive25e (v závislosti na úrovni výbavy) splňuje kritéria, která byla v Německu stanovena pro zařazení vozu do kategorie „elektrických vozidel“, s čímž souvisejí některé výhody ve veřejném silničním provozu. Kromě toho BMW X1 xDrive25e v Německu plní podmínky pro snížené zdanění firemních automobilů. Jako základ pro určení zvýhodnění pro soukromé účely se bere pouze polovina hrubé ceny.

img-responsive

BMW X1 xDrive25e má díky benzínovému motoru 1500 ccm s turbem a elektromotoru výkon 220 koní a točivý moment 385 Nm | foto: BMW

BMW X1 xDrive25e je standardně vybaveno akustickým varováním chodců. Při jízdě čistě na elektřinu v rychlostech do 30 km/h vytváří systém vnějších reproduktorů nezaměnitelný zvuk, navržený speciálně pro elektrifikované modely BMW. Systém pohonu v nízkých rychlostech vydává zvláštní zvuk, aniž by jakkoliv obtěžoval posádku vozu. Kromě toho standardní výbava kompaktního SAV s plug-in hybridním pohonem zahrnuje kromě jiného 17“ kola z lehké slitiny, dvouzónovou automatickou klimatizaci a nezávislý systém klimatizace/topení. Interiér vozu lze vychladit na dálku prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace BMW Connected.

Kromě základního modelu se nové BMW X1 xDrive25e nabízí také v provedení Sport Line, xLine a M Sport. Navíc pro hybridní model je k dispozici téměř celá nabídka volitelné výbavy jako pro BMW X1.

Umístění vysokonapěťové baterie pod zadní sedadla vede nejen k velmi nízkému těžišti, které tak optimalizuje obratnost BMW X1 xDrive25e, ale ve srovnání s konvenčně poháněnými kompaktními modely SAV také k mírně omezenému objemu zavazadlového prostoru. Pro náklad je k dispozici 450 litrů. Sklopná opěradla zadních sedadel, standardně dělená v poměru 40:20:40, umožňují zvětšit objem zavazadlového prostoru na 1470 litrů. Pro nové BMW X1 xDrive25e je volitelně v nabídce tažné zařízení s elektricky výklopnou hlavicí. Maximální hmotnost přívěsu činí 750 kilogramů.

BMW X1 xDrive25e
Spotřeba elektřiny (kWh/100 km): od 15,0 (WLTP)
Spotřeba paliva (l/100 km): od 1,8 (WLTP)
Emise CO 2 (g/km): od 40 (WLTP)

Vytisknout

Diskuze: BMW představilo plug-in hybridní X1. Zaujme výkonem i spotřebou. Bez emisí jen průměr

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen slibuje, že ID.4 se snadno řídí ve městě, na okresních silnicích i na dálnici

Jak chce Volkswagen zařídit, aby těžké a vysoké ID.4 skvěle jezdilo? Kdekoliv...

Peugeot 2008 GT Line

Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

Sbarro Super Eight

Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

Peugeot 4008 a 5008

S čím se Peugeot pochlubí na autosalonu v Číně? My už to vime

Ford u nás nabídne špičkový Mustang Mach 1 s osmiválcem 5,0 l a manuální převodovkou za 1 649 900 Kč

Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

Výroba modelu ŠKODA OCTAVIA v Mladé Boleslavi

VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Může nám být na silnici mnohem příjemněji?

Toyota 2000 GT

Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

Přepracované Subaru BRZ dostalo opět atmosférický boxer s větším objemem a nižší těžiště

Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Hyundai Tucson ADVENTURE

Test Hyundai Tucson ADVENTURE 1,6 CRDI DTC7, pro výlety jako stvořený

Honda e

Německým autem roku nečekaně cizinec. Čím přesvědčil porotu proti domácím premiantům?

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým plně funkčním žákovským vozem automobilky

Škoda Slavia nečekaně v Británii. Za volant usedli novináři. A výsledek?

Největší hybridní SUV Toyota Highlander přichází na český trh

V sedmimístném SUV Toyota Highlander králem. Navíc se terénu nebojí a spotřebou nešokuje

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz při cyklistickém závodě La Vuelta kolem Španělska

Škoda Enyaq iV se osvědčila jako ředitelský vůz

Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag

Honda Jazz e:HEV zářila při zpřísněných testech Euro NCAP

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Hledáte ojeté auto na internetu? 68% inzerátů může skrývat havárii nebo stočený…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford Mustang Mach 1 s V8 a 460 koňmi bude i v Česku. A za atraktivní peníz

  2. VIDEO: Montáž Škody Octavia v Mladé Boleslavi. Tohle zůstává kupujícímu skryté

  3. Test Peugeot 2008 GT-line 1,5 BlueHDi 130 EAT8, naftový lvíček boduje vzhledem jak zvenčí, tak zevnitř

  4. Nejšílenější Hot Hatch osmdesátek? Zřejmě Sbarro Super Eight s motorem V8 od Ferrari

  5. Toyota 2000GT se prodala za pořádný balík. Proč by verze pro Bonda Coneryho změnila historii?

  6. Světová premiéra dlouho očekávaného Subaru BRZ

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud