Titul Auto roku 2023 v ČR získala nová Honda Civic. V hlasování odborné poroty složené z dvacítky motoristických novinářů Civic porazil BMW X1 a elektrický ID.Buzz od Volkswagenu. Výsledky ankety včera oznámil podle ČTK pořádající Svaz dovozců automobilů.
Vítěz vzešel ze šestice nominovaných finalistů, mezi kterými byly ještě vozy Ford Ranger, Renault Megane E-Tech Electric a Peugeot 408. Celkově automobilky do soutěže přihlásily 26 letošních automobilových novinek.
Honda Civic je na trhu již 50 let a za tu dobu si ji pořídilo více než 27 milionů zákazníků. Nová generace, která přišla na trh na sklonku minulého roku, má v Evropě výhradně hybridní pohon e:HEV. Jeho součástí je trojice motorů. Jeden je spalovací, jeden elektrický sloužící jako generátor a další elektromotor auto pohání. Dvoulitrový atmosférický čtyřválec přitom slouží většinu času pouze pro generování elektřiny. Kvůli velkému zájmu zákazníků a dlouhým čekacím lhůtám v současnosti české zastoupení Hondy nové objednávky dočasně nepřijímá.
Loni titul v české republice získal elektromobil BMW i4, který patří do střední třídy.
Letošní evropskou anketu Auto roku ovládl elektrický Jeep Avenger. Civic se do finálové skupiny na evropské úrovni vůbec nedostal, na rozdíl od ID.Buzz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?