Titul Auto roku 2023 v ČR získala nová Honda Civic. V hlasování odborné poroty složené z dvacítky motoristických novinářů Civic porazil BMW X1 a elektrický ID.Buzz od Volkswagenu. Výsledky ankety včera oznámil podle ČTK pořádající Svaz dovozců automobilů.
Vítěz vzešel ze šestice nominovaných finalistů, mezi kterými byly ještě vozy Ford Ranger, Renault Megane E-Tech Electric a Peugeot 408. Celkově automobilky do soutěže přihlásily 26 letošních automobilových novinek.
Honda Civic je na trhu již 50 let a za tu dobu si ji pořídilo více než 27 milionů zákazníků. Nová generace, která přišla na trh na sklonku minulého roku, má v Evropě výhradně hybridní pohon e:HEV. Jeho součástí je trojice motorů. Jeden je spalovací, jeden elektrický sloužící jako generátor a další elektromotor auto pohání. Dvoulitrový atmosférický čtyřválec přitom slouží většinu času pouze pro generování elektřiny. Kvůli velkému zájmu zákazníků a dlouhým čekacím lhůtám v současnosti české zastoupení Hondy nové objednávky dočasně nepřijímá.
Loni titul v české republice získal elektromobil BMW i4, který patří do střední třídy.
Letošní evropskou anketu Auto roku ovládl elektrický Jeep Avenger. Civic se do finálové skupiny na evropské úrovni vůbec nedostal, na rozdíl od ID.Buzz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.