BMW X1 prošlo stylovou modernizací, příští rok nabídne i extrémně úsporný hybrid

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. května 2019, 08:56 Google+

Výrazné, sportovní, vizuálně nápadné. Modernizace BMW X1 je další kapitolou pokračujícího úspěšného příběhu vozu kategorie Sports Activity Vehicle. Stávající generace BMW X1, která byla představena v roce 2015, prokazuje, že má vše potřebné k tomu, aby byla vítězem. V roce 2018 se BMW X1 nestalo pouze celosvětově nejprodávanějším modelem BMW X, ale za stejné období získalo prvenství také ve své kategorii, když se ho prodalo 286 827 kusů. Přibližně 40 procent prodaných vozů zůstalo v Evropě, zatímco každý desátý, který opustil výrobní linku, byl exportován do USA, jež se tak staly jeho třetím největším odbytištěm.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modernizované BMW X1

Modernizované BMW X1 | foto: BMW

Sdílejte článek

Design

Design nového BMW X1 každým coulem vykazuje prvky pravého, výkonného a dynamického vozu kategorie Sports Activity Vehicle (SAV). Zejména přední část vypadá svalnatěji, dominantněji a impozantněji, o čemž svědčí nová větší BMW maska chladiče, jejíž ledvinky se nyní uprostřed spojují, a ostřejší světelné ztvárnění předních LED světlometů. Kromě toho ještě dynamičtějšími tvary nyní oplývá také přední nárazník. Vyznačuje se LED mlhovými světy a většími nasávacími otvory nabízenými pro všechny modelové varianty, které podtrhují sportovní geny BMW X1.

Vnější zpětná zrcátka s projekcí X.

Další unikátní prvek lze najít na vnějším zpětném zrcátku řidiče, které při odemčení vozu promítá na zem dvoubarevný obrazec X1. Avšak toto „uvítání“, které zároveň zahrnuje podsvícené kliky dveří, není pouhým vizuálním trikem, ale také výrazně usnadňuje nastupování a vystupování z BMW X1, protože osvětluje překážky na zemi, jako jsou hrboly nebo louže. Tato funkce je součástí volitelného světelného paketu.

Stylistickými změnami prošla také zadní část BMW X1, přičemž zejména spodní část zadního nárazníku působí obzvláště svěžím dojmem. Přepracované vsazené prvky jsou standardní výbavou a jsou lakovány v barvě karoserie, což zadní části propůjčuje ještě více stylu a propracovanosti. U modelů Sport Line je spodní část zadního nárazníku lakována leskle černou barvou.

img-responsive

Modernizované BMW X1 | foto: BMW

Nápadná LED zadní světla a koncovky výfuku.

Také volitelně dostupná LED zadní světla mají nový tvar s jednolitou světelnou trubicí ve tvaru písmene L. Horizontální tvary LED zadních světel podtrhují šířku zadní části a muskulaturní postoj BMW X1 na silnici.
Dalším vizuálně působivým prvkem BMW X1 jsou nové koncovky výfuku.
Jejich průměr se zvětšil ze 70 mm na 90 mm, čímž upozorňují na výkon
tříválcových a čtyřválcových motorů BMW TwinPower Turbo a na radost
z jízdy, kterou zajišťují. Čtyřválcové motory mají koncovky dvojité.

Tři nové barvy karoserie, čtyři nové designy kol.

Nově jsou pro BMW X1 k dispozici také metalické barvy karoserie Jucaro Beige, Misano Blue (pro Model M Sport) a ultra-exkluzivní lak BMW Individual Storm Bay. BMW X1 je standardně vybaveno 17“ koly, zatímco modernizace modelu přináší na seznam volitelné výbavy další čtyři provedení kol: 18“ kola z lehké slitiny Style 578 v černém provedení a Style 579 (pro Model xLine), nová 19“ kola z lehké slitiny Style 580 (exkluzivně pro Model M Sport) a 19“ kola z lehké slitiny Style 816 M. Tato kola mohou být objednána také s M sportovními brzdami, které odkazují na závodní rodokmen BMW M GmbH a nabízejí špičkové brzdné výkony. M sportovní brzdy mají ve srovnání se standardními brzdami pevné lakované třmeny na přední nápravě a větší brzdové kotouče. Tento vysoce výkonný brzdový systém zajišťuje výborný brzdný účinek za všech podmínek, zvýšenou tepelnou stabilitu a vysokou odolnost proti vadnutí.

Nový vzhled Modelu M Sport.

Design BMW X1 M Sport vyzařuje dobře známou sportovnost díky M sportovnímu podvozku (je o 10 mm nižší než standardní podvozek), leskle černým okenním lištám BMW Individual High-gloss Shadow Line s rozšířeným obsahem (očekávaná dostupnost od listopadu 2019) a M aerodynamickému paketu. Spodní část předního nárazníku, nástavce prahů, lemy blatníků a difuzor v provedení BMW X1 M Sport jsou lakovány v barvě karoserie.

Nově navržená přední část ještě více zdůrazňuje dynamické tvary vozu. Obzvláště působivé jsou takové prvky, jako například nasávací otvory nově
tvarovaného nárazníku (se vzduchovými clonami), které jsou větší než u ostatních modelových variant, a také výrazná BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek. Tyto prvky jsou kombinovány se standardně dodávanými 18“ nebo volitelnými 19“ koly z lehké slitiny a společně vytvářejí nepopiratelně dynamický vzhled BMW X1 M Sport, které dokonalým způsobem ztělesňuje M geny.



Jízdní dynamika.

Své kvality BMW X1 nejlépe demonstruje za jízdy. Pohyb novému modelu
udělují tří- a čtyřválcové motory. Jsou jak sportovní, tak hospodárné a jejich výkon se prostřednictvím inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive nebo špičkové technologie pohonu předních kol (v závislosti na zvoleném modelu) mění v dynamické jízdní vlastnosti na zpevněném povrchu a maximální radost z jízdy na nezpevněných cestách.

Všechny motory plní emisní normu EU6d/EU6d-temp.

Po modernizaci BMW X1 plní všechny zážehové i vznětové motory emisní
normu EU6d-temp (BMW X1 sDrive16d a BMW X1 xDrive25d plní již normu EU6d). Model SAV tak splňuje nové standardy ještě dříve, než je to nutné. Například norma EU6d nezačne pro vznětové motory platit dřív než v roce 2021.

V oblasti hospodárnosti hraje prim BMW X1 sDrive16d, které bude k dispozici s šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou dvouspojkovou
převodovkou. Kombinovaná spotřeba paliva s manuální převodovkou je pouze 4,4–4,1 l/100 km a kombinované emise CO2 dosahují 116–107 g/km*. Je-li součástí výbavy sedmistupňová dvouspojková převodovka, dosahuje kombinovaná spotřeba paliva 4,4–4,2 l/100 km a emise CO2 odpovídají 116–109 g/km*. Základní model sDrive16d využívá svých 85 kW (116 k) ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy. Klíčovým faktorem je u něj pozoruhodný točivý moment 270 Nm, který je k dispozici již při 1750 1/min. Důraz na sportovní výkony klade BMW X1 xDrive25d (kombinovaná spotřeba paliva: 5,2–4,9 l/100 km; kombinované emise CO2: 136–128 g/km*), které dosahuje maximálního výkonu 170 kW (231 k) a točivého momentu 450 Nm, využitelného v rozmezí 1500 až 3000 1/min. Bez ohledu na situaci, xDrive25d poskytuje typickou BMW radost z jízdy. Z 0 na 100 km/h akceleruje za bryskních 6,6 sekundy.

BMW X1 xDrive25i s výkonem 170 kW (231 k).

BMW X1 xDrive25i (kombinovaná spotřeba paliva: 6,8–6,3 l/100 km; kombinované emise CO2: 155–144 g/km*) je jedním z nejvýkonnějších provedení této modelové řady. Jeho čtyřválec s výkonem 170 kW (231 k) je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic a pohání vůz z místa A do místa B s nespoutanou vervou. Ztělesňuje mnohostranné
sportovní schopnosti, které jsou charakteristické pro všechny modely BMW
X1, a jeho výkonové hodnoty mluví samy za sebe. BMW X1 xDrive25i zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy a dosahuje maximálního točivého momentu 350 Nm v rozmezí 1450–4500 1/min, takže si řidič může užít výrazného zátahu motoru už v nízkých otáčkách motoru. To vše znamená ještě větší radost z jízdy v kombinaci s lepší hospodárností. S příchodem modernizovaného modelu lze BMW X1 objednat až se 16 kombinacemi motoru a převodovky, což zaručuje, že všichni zákazníci mají
k dispozici mnoho možností, z nichž mohou vybírat.

Optimální vyváženost mezi dynamikou a komfortem.

Technologie podvozku BMW X1 poskytuje všem modelům příkladnou obratnost, kterou dobře znají všichni stávající majitelé BMW X1 a která umožňuje precizní ovladatelnost a vozu propůjčuje úžasnou celkovou dynamiku. Společně s nízko umístěným těžištěm vozu, téměř rovnoměrným rozložením hmotnosti mezi nápravami, širokým rozchodem, krátkými převisy a vysokou úrovní tuhosti karoserie je podvozek základem pro dobře známé BMW zážitky z jízdy – takové, jakým se žádný jiný vůz této kategorie nemůže rovnat.

Inteligentní systém pohonu všech kol xDrive neustále přesouvá hnací sílu mezi přední a zadní nápravou podle dané jízdní situace. Systém xDrive je účinně propojen se stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control) a s předstihem omezuje tendence k přetáčivosti nebo nedotáčivosti. Svojí činností dokáže poslat hnací sílu ke kolům s největší trakcí, které ji dokáží nejúčinněji přenést na silnice. Výsledkem je kombinace prvotřídní trakce, excelentní směrová stabilita a dynamický elán za každého počasí a na každém povrchu.

BMW X1 xDrive25e.

Působivá hospodárnost zážehových a vznětových motorů nabízených pro
nové BMW X1 zvedla zájem o první plug-in hybridní BMW X1 nabízené mimo čínský trh. Představením nového modelu plánovaného na příští rok se opět zvětší nabídka elektrifikovaných modelů BMW. BMW je od roku 2015 celosvětově nejúspěšnějším výrobcem prémiových plug-in hybridních modelů. A na konci roku 2019 bude BMW Group mít ve svém produktovém portfoliu dvanáct elektrifikovaných modelů.

BMW i3 a BMW i8  jsou již v nabídce společně s novým BMW řady 7, MINI Cooper S E Countryman ALL4 a v Číně prodávaným BMW X1 xDrive25Le. V průběhu roku 2019 se nabídka BMW modelů s elektrifikovaným pohonným ústrojím rozšíří o nové BMW 330e Sedan, nové BMW X5 xDrive45e a nové BMW X3 xDrive30e. Nejnovější technologie akumulátorových článků zvětšily dojezd a hospodárnost BMW 530e a BMW 225xe Active Tourer. Svou premiéru zažije také plně elektrické MINI. Do konce roku 2020 uvede BMW na trh více než deset elektrifikovaných modelů, které budou buď nové, nebo vybavené plug-in hybridní technologií čtvrté generace. A do roku 2025 bude mít BMW Group ve svém portfoliu minimálně 25 elektrifikovaných vozidel.

Nejnovější technologie PHEV.

BMW X1 xDrive25e, které se do výroby dostane v březnu 2020, bude vybaveno nejnovější, čtvrtou generací plug-in hybridní technologie, která se osvědčila už v BMW i8. Je to vynikající příklad přenosu technologií mezi
modely BMW i a modely hlavní značky BMW. Vysokonapěťové baterie používané v těchto modelech jsou nezávisle vyvíjeny a vyráběny společností BMW Group, jejich lithium-iontové články vznikají výhradně na základech požadavků společnosti. Čtvrtá generace baterií má kapacitu 9,7 kWh a mezí její přednosti patří delší dojezd. BMW X1 xDrive25e bude schopné ujet čistě na elektřinu až 50 km**. Motor BMW TwinPower Turbo, který produkuje výkon 92 kW (125 k) a maximální točivý moment 220 Nm, bude pohánět přední kola, zatímco elektromotor s jmenovitým výkonem 70 kW (95 k) a točivým momentem 165 Nm bude pohánět kola zadní nápravy**. Souhra obou zdrojů energie vytváří částečně elektrickou verzi inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive.

img-responsive

Modernizované BMW X1 | foto: BMW

Řidiči mohou v závislosti na dané jízdní situaci volit ze tří režimů pohonu. Přednastavený pohon AUTO eDRIVE představuje efektivní rovnováhu mezi elektrickým a neelektrickým provozem, zatímco režim MAX eDRIVE maximalizuje pohon čistě na elektrický proud a režim SAVE BATTERY udrží stálou úroveň nabití vysokonapěťové baterie. Plug-in hybridní systém lze snadno nabíjet z běžné domácí elektrické zásuvky nebo velmi pohodlně a rychle pomocí dobíjecí stanice BMW Wallbox. Kryt elektrické zásuvky BMW X1 xDrive25e se nachází na levém předním blatníku.

Interiér, výbava a ConnectedDrive. 

Jak již bylo řečeno, BMW X1 přenáší typickou BMW radost z jízdy na silnici naprosto přesvědčivým způsobem. Ovšem stejně přesvědčivá je praktičnost a propracovanost interiéru. Vnitřní prostor X1 kombinuje skutečně špičkové technologie s velkorysým vnitřním prostorem a řadou inteligentních a funkčních řešení. Pomáhají řidiči, dále zvyšují úroveň komfortu a starají se o to, že BMW X1 je tak flexibilní, jak to jeho posádka potřebuje.

Rozsáhlá nabídka standardní specifikace a řada atraktivních volitelných prvků výbavy podtrhují prémiový charakter kompaktního modelu BMW X. Jako alternativy k základnímu provedení jsou v nabídce varianty Sport Line, xLine a M Sport a každou z nich odlišuje vlastní jedinečný vzhled a jemu odpovídající vybavení.

Zaměření na funkčnost a pohodlí.

BMW X1 se vyznačuje rovnováhou mezi kompaktními proporcemi exteriéru a velkorysým prostorem, komfortem a pocitem vzdušnosti uvnitř vozu, dále inteligentní konstrukcí a chytře koncipovaným členěním interiéru. Řidič a spolujezdec vpředu si dopřávají volnosti pohybu, stejně jako cestující na zadních sedadlech. Ta jsou standardně dělená v poměru 40:20:40, což umožňuje značnou variabilitu, například pokud jde o skladování a přepravu sportovního vybavení.

Zadní sedadla lze posouvat, přičemž na dvě části rozdělené sedáky v poměru 60:40 jsou na sobě nezávisle posuvné až o 13 centimetrů. Opěradla zadních sedadel lze také polohovat, a to až v šesti úrovních sklonu. Pokud jde o využití přepravních schopností BMW X1, další komfort a pohodlí nabízí automatické ovládání víka zavazadlového prostoru, které umožňuje elektrické otevírání a zavírání. Na přání dodávaný komfortní přístupový systém přináší také bezkontaktní otevírání a zavírání víka zavazadlového prostoru, umožňující například naložit nákupní tašky do 505- až 1550litrového zavazadlového prostoru bez nutnosti použít při otevírání víka zavazadlového prostoru klíče nebo jeho madlo.

Kvalita v detailech.

Bližší pozornost bezesporu zasluhují nové detaily interiéru, jimiž nové BMW X1 podtrhuje svou působivou kvalitu. Mezi ně patří nové kontrastní prošívání přístrojové desky, které je v horní části černé a směrem dolů přejímá barvu zvoleného čalounění. Toto kontrastní prošívání je dostupné pro varianty xLine, BMW

Sport Line a M Sport a zahrnuje rovněž barevné obšití lemů podlahových
koberců. BMW X1 je nabízeno se třemi novými variantami čalounění. Novinkou pro základní model jsou volitelně nabízená sportovní sedadla v kombinaci látka/Sensatec v antracitovém provedení a s šedým prošíváním. U provedení Sport Line jsou tato sedadla s šedými ozdobnými prvky nebo volitelně s oranžovými akcenty součástí standardní výbavy. BMW X1 M Sport je nyní standardně dodáváno s černým čalounění Micro Hexagon v kombinaci látka/Sensatec a M trikolorou v lemování. Interiér BMW X1 je k dispozici v ne méně než 13 kombinacích barev a materiálů.

Pro model M Sport jsou volitelně nabízeny M bezpečnostní pásy v obvyklém M designu a v této kombinaci jsou obzvláště stylovým detailem. M specifickým a vyloženě sportovním vzorem prošívání vynikají také přední a zadní sedadla. Volitelně dodávaný světelný paket řidičům umožňuje prosvětlit interiér jejich BMW X1 stylovým osvětlením volitelnými barevnými odstíny (oranžová, fialová, zelená, modrá a bílá).

Volně stojící kontrolní displej s hlasovým a dotykovým ovládáním.

Přelétněte očima nabídku digitálních služeb a infotainmentu BMW X1 a technické renomé BMW X1 je okamžitě patrné. Středobodem všeho je volně stojící kontrolní displej. BMW X1 je standardně vybaveno 6,5palcovým, centrálně umístěným displejem. Pokud je ve výbavě navigační systém, je součástí vozu buď 8,8palcový, nebo nový 10,25palcový dotykový displej. Tento koncept zobrazení poskytuje řidiči rychlý přehled o nejdůležitějších informacích v daný okamžik, například pomocí dlaždic uspořádaných v hlavním menu displeje. Tyto klíčové informace jsou proto vždy viditelné a snadno přístupné.

S displejem se velmi snadno pracuje. Tato šestá generace konceptu ovládání iDrive přidává k ovládacím prvkům v podobě ovladače iDrive a volitelného hlasového ovládání také dotykové rozhraní kontrolního displeje. Tímto krokem BMW X1 přejímá důvěrně známou a intuitivní logiku ovládání chytrého telefonu.

Dalším poutavým prvkem interiéru je moderní technologie Black Panel přístrojového panelu, která je standardní výbavou všech BMW X1. V základním provedení je vybaven 2,7“ barevným displejem, případně 5,7“ barevným displejem, pokud je součástí výbavy navigační systém. Další specialitou je volitelně dodávaný plně barevný Head-Up Displej, který ve vysokém rozlišení promítá všechny důležité informace o jízdě a také informace navigačního systému a asistenčních systémů na čelní sklo přímo do zorného pole řidiče. BMW X1 je jediným vozem ve svém segmentu, který tuto výbavu nabízí.

Vytisknout

Diskuze: BMW X1 prošlo stylovou modernizací, příští rok nabídne i extrémně úsporný hybrid

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Dvojnásobný debut na Setkání GTI: Studenti z Wolfsburgu a Cvikova představují své koncepční vozy Aurora a FighteR na základě Golfu

Volkswagen Golf s výkonem 380 nebo 400 koní? Automobilka představila koncepty…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud