Exkluzivní rarity značky Škoda na startu 'Schloss Bensberg Classics'

ar5, 18. července 2014, 10:44 Google+

Škoda Auto představí na letošním‚ Schloss Bensberg Classics’ (18. až 20. července) tři exkluzivní rarity.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Každoročně pořádaného setkání sběratelů a přátel automobilových veteránů se účastní aerodynamické vozy Škoda Auto představí na letošním‚ Schloss Bensberg Classics’ (18. až 20. července) tři exkluzivní rarity. 

Rapid OHV, Škoda Popular Sport Coupé ‚Malá dohoda’ a Škoda představí na letošním‚ Schloss Bensberg Classics’ (18. až 20. července) tři exkluzivní rarity. Popular Monte Carlo Coupé. ‚Schloss Bensberg Classics’ se v německém Bergisch Gladbachu nedaleko Kolína nad Rýnem o tomto víkendu koná již pošesté. 

Škoda Auto představí na letošním‚ Schloss Bensberg Classics’ (18. až 20. července) tři exkluzivní rarity. Už od prvního ročníku na toto setkání vysílá zajímavé veterány. V letošním roce se účastní tři klasické vozy značky Škoda představí na letošním‚ Schloss Bensberg Classics’ (18. až 20. července) tři exkluzivní rarity.  „Výběr našich vozů odpovídá mottu‚ Schloss Bensberg Classics’, které zní: ‚Very important cars only’. Představíme tu absolutní vrcholy z naší sbírky,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti Škoda za oblast technického vývoje. Všechny tři veterány značky Škoda se postaví na start ‚Rallye Historique’, Škoda Popular Monte Carlo Coupé se navíc představí hvězdně obsazené porotě soutěže ‚Concours d’Elegance’. 

Škoda Rapid OHV je mimořádně vzácný aerodynamický vůz z roku 1940. Rapid OHV, představený v rámci ‚Schloss Bensberg Classics’ jeho majitel Miroslav Strouhal zhruba 30 let láskyplně restauroval a poté jej zapůjčil do sbírek mladoboleslavského Škoda Muzea. Rapid OHV byl v letech 1938 až 1941 vyroben v počtu pouhých 110 vozů. Vůz pohání čtyřválcový motor o výkonu 46 koňských sil a objemu 1.558 cm3. Zkratka OHV odkazuje na ventily umístěné v hlavě válců. 

Skutečnou raritou je také Škoda Popular Sport Coupé ‚Malá dohoda’. Označení ‚Malá Dohoda’ se odvolává na speciální určení tohoto soutěžního vozu z roku 1937. V tomtéž roce se vůz účastnil soutěže, vedoucí po území Československa, Jugoslávie a Rumunska, které v té době tvořili alianci zvanou ‚Malá dohoda’. Po závodu přešel vůz do soukromých rukou a několikrát změnil majitele. Od roku 1968 je kupé majetkem ŠKODA Muzea. Pod kapotou měl řadový čtyřválcový motor s rozvodem OHV o objemu 995 cm3 a výkonu 27 koňských sil. 

Trojici vozů Škoda na zámku Bensberg uzavírá špičkově zrestaurovaný vůz Škoda Popular Monte Carlo Coupé z roku 1937. V letech 1936 až 1938 bylo vyrobenou pouze 72 vozů Škoda Popular Monte Carlo – ve verzích kabriolet a kupé. Jednalo se omimořádnou edici modelu Škoda Popular. Důvodem pro její zavedení byl úspěch vozů značky ŠKODA na Rallye Monte Carlo v roce 1936. Vůz je poháněn čtyřválcovým čtyřdobým motorem o objemu 1.386 cm3 a výkonu 30 koňských sil, se kterým vůz dosahoval maximální rychlosti 110 km/h. Vedle ‚Rallye Historique’ se toto elegantní kupé účastní také soutěže ‚Concours d’Elegance’. 

Sraz ‚Schloss Bensberg Classics’ se v roce 2014 koná již pošesté. Zámek Bensberg a malebný kraj Bergisches Land před branami Kolína nad Rýnem tvoří krásné prostředí pro jednu z nejrenomovanějších veteránských akcí, zaměřenou na exkluzivitu a vysokou hodnotu předváděných vozů. V duchu motta ‚Very important cars only’ se tu představí mimořádné a extrémně vzácné automobily. Hlavními body programu jsou hvězdně obsazená ‚Rallye Historique’ a FIVA-A ‚Concours d’Elegance’, které se účastní nejkrásnější a nejvzácnější automobily na světě. ‚Schloss Bensberg Classics’ je součástí série ‚Louis Vuitton Classic Concours Award’ a řadí se tak po bok renomovaných akcí, jako jsou Pebble Beach v Kalifornii nebo Villa d’Este v Itálii. 

Vytisknout

Diskuze: Exkluzivní rarity značky Škoda na startu 'Schloss Bensberg Classics'

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nissan Qashqai a Pulsar Nismo dostanou pořádně velkou porci koní - anotační foto

Nissan Qashqai a Pulsar Nismo dostanou pořádně velkou porci koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud