Taliansky Fiat dnes uvoľnil prvé snímky interiéru modelu Viaggio, ktorý sa bude predávať na čínskom trhu.
Taliansky Fiat má s modelom Dodge Dart, alias Fiat Viaggio veľké plány. Ide o dvojicu takmer totožných modelov, ktoré majú namierené proti konkurencii medzi sedanmi v nižšej strednej triede.
Dodge Dart vznikol ako prvý, nie je tajomstvom, že v rámci koncernu Fiat dostal americký Dart podvozkové komponenty z talianskej Alfy Romeo Giulietta. Tento model plánuje automobilka umiestniť aj na čínskom trhu, avšak pod značkou talianskeho Fiatu a odlišným dizajnom prednej a zadnej časti karosérie, rovnako interiér ponúka zopár odlišujúcich prvkov.
Pod kapotou Fiatu Viaggio sa ocitne dvojica preplňovaných benzínových motorov – 1,4 T-Jet (88 kW/120 k) a 1,4 Turbo MultiAir (110 kW/150 k). Slabší motor bude k dispozícii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, silnejší motor ponúkne o jeden prevodový stupeň viac.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?