Taliansky Fiat dnes uvoľnil prvé snímky interiéru modelu Viaggio, ktorý sa bude predávať na čínskom trhu.
Taliansky Fiat má s modelom Dodge Dart, alias Fiat Viaggio veľké plány. Ide o dvojicu takmer totožných modelov, ktoré majú namierené proti konkurencii medzi sedanmi v nižšej strednej triede.
Dodge Dart vznikol ako prvý, nie je tajomstvom, že v rámci koncernu Fiat dostal americký Dart podvozkové komponenty z talianskej Alfy Romeo Giulietta. Tento model plánuje automobilka umiestniť aj na čínskom trhu, avšak pod značkou talianskeho Fiatu a odlišným dizajnom prednej a zadnej časti karosérie, rovnako interiér ponúka zopár odlišujúcich prvkov.
Pod kapotou Fiatu Viaggio sa ocitne dvojica preplňovaných benzínových motorov – 1,4 T-Jet (88 kW/120 k) a 1,4 Turbo MultiAir (110 kW/150 k). Slabší motor bude k dispozícii s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, silnejší motor ponúkne o jeden prevodový stupeň viac.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.