Elektromobil s podivným názvem 120-M.P.H. Electric Car má ambice zapsat se do dějin. Podívejme se na něj trochu zblízka...
Je to již delší doba, co jsem poprvé četl o tomto vozítku. Vždycky mne napadalo jenom „to je přece kachna“. Jenže realita vypadá jinak a supersilný elektromobil je realitou. Navíc dostupnou pro široký trh.
Šílená hračka jménem 120-M.P.H. Electric Car pochází od téměř neznámého výrobce. Na internetu jsem ani po usilovném googlení nebyl schopen najít žádný test, žádné video, žádné jiné obrázky než ty oficiální. Celý projekt je vlastně tak trochu záhadou.
Když si však jeden ze zahraničních serverů vzpomněl na existenci tohoto podivuhodného vozítka a já zjistil, že na auto-news se o něm ještě nepsalo, rozhodl jsem se čtenářům tuto srandičku trochu přiblížit. Alespoň dle toho co víme.
Cílem bylo postavit ultrakompaktní, ale také zábavný a rychlý dopravní prostředek. Za pohon byl zvolen elektromotor, o kterém se dočteme jen to, že je odvozen od typů, které najdeme v lokomotivách..
Jeho výkon není znám, ale točivý moment se nachází na hodnotě až 1355 Nm, což je opravdu neskutečná hodnota. Na točivém momentu je hodnota maximálního výkonu závislá, takže i výkon může být zajímavý.
Výkony na silnici jsou ale jiná věc a jsou neméně pozoruhodné. Auto nemá převodovku, elektromotor je přímo propojen s koly, i přesto je zrychlení 0-100 otázkou 4 sekund a maximální rychlost dosahuje, jak jméno auta napovídá, téměř dvou set km/h.
To je na prcka velikosti motorky opravdu hodně, nezapomeňme, že jde o něco, co má 4 kola, 2 místa k sezení, volant a nedokáže se naklánět do zatáček jako motorka.
V olověných bateriích je dost energie k tomu, aby vás vůz odvezl na vzdálenost 65 – 130 km, dle využívání potenciálu motoru, což, přiznejme si, většině z nás k dojetí do práce a z práce bohatě stačí.
Na ocelový a chrommolybdenový skelet jsou nasazeny kevlarové a laminátové panely karoserie, barva je na přání zákazníka.
Minivůz se již rok nabízí jako položka exkluzivního katalogu Hammacher Schlemmer a to za cenu 108 000 dolarů, což jsou přibližně dva miliony korun.
Opravdu zajímavé...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.