Elektromobil s podivným názvem 120-M.P.H. Electric Car má ambice zapsat se do dějin. Podívejme se na něj trochu zblízka...
Je to již delší doba, co jsem poprvé četl o tomto vozítku. Vždycky mne napadalo jenom „to je přece kachna“. Jenže realita vypadá jinak a supersilný elektromobil je realitou. Navíc dostupnou pro široký trh.
Šílená hračka jménem 120-M.P.H. Electric Car pochází od téměř neznámého výrobce. Na internetu jsem ani po usilovném googlení nebyl schopen najít žádný test, žádné video, žádné jiné obrázky než ty oficiální. Celý projekt je vlastně tak trochu záhadou.
Když si však jeden ze zahraničních serverů vzpomněl na existenci tohoto podivuhodného vozítka a já zjistil, že na auto-news se o něm ještě nepsalo, rozhodl jsem se čtenářům tuto srandičku trochu přiblížit. Alespoň dle toho co víme.
Cílem bylo postavit ultrakompaktní, ale také zábavný a rychlý dopravní prostředek. Za pohon byl zvolen elektromotor, o kterém se dočteme jen to, že je odvozen od typů, které najdeme v lokomotivách..
Jeho výkon není znám, ale točivý moment se nachází na hodnotě až 1355 Nm, což je opravdu neskutečná hodnota. Na točivém momentu je hodnota maximálního výkonu závislá, takže i výkon může být zajímavý.
Výkony na silnici jsou ale jiná věc a jsou neméně pozoruhodné. Auto nemá převodovku, elektromotor je přímo propojen s koly, i přesto je zrychlení 0-100 otázkou 4 sekund a maximální rychlost dosahuje, jak jméno auta napovídá, téměř dvou set km/h.
To je na prcka velikosti motorky opravdu hodně, nezapomeňme, že jde o něco, co má 4 kola, 2 místa k sezení, volant a nedokáže se naklánět do zatáček jako motorka.
V olověných bateriích je dost energie k tomu, aby vás vůz odvezl na vzdálenost 65 – 130 km, dle využívání potenciálu motoru, což, přiznejme si, většině z nás k dojetí do práce a z práce bohatě stačí.
Na ocelový a chrommolybdenový skelet jsou nasazeny kevlarové a laminátové panely karoserie, barva je na přání zákazníka.
Minivůz se již rok nabízí jako položka exkluzivního katalogu Hammacher Schlemmer a to za cenu 108 000 dolarů, což jsou přibližně dva miliony korun.
Opravdu zajímavé...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.