Elektromobil s podivným názvem 120-M.P.H. Electric Car má ambice zapsat se do dějin. Podívejme se na něj trochu zblízka...
Je to již delší doba, co jsem poprvé četl o tomto vozítku. Vždycky mne napadalo jenom „to je přece kachna“. Jenže realita vypadá jinak a supersilný elektromobil je realitou. Navíc dostupnou pro široký trh.
Šílená hračka jménem 120-M.P.H. Electric Car pochází od téměř neznámého výrobce. Na internetu jsem ani po usilovném googlení nebyl schopen najít žádný test, žádné video, žádné jiné obrázky než ty oficiální. Celý projekt je vlastně tak trochu záhadou.
Když si však jeden ze zahraničních serverů vzpomněl na existenci tohoto podivuhodného vozítka a já zjistil, že na auto-news se o něm ještě nepsalo, rozhodl jsem se čtenářům tuto srandičku trochu přiblížit. Alespoň dle toho co víme.
Cílem bylo postavit ultrakompaktní, ale také zábavný a rychlý dopravní prostředek. Za pohon byl zvolen elektromotor, o kterém se dočteme jen to, že je odvozen od typů, které najdeme v lokomotivách..
Jeho výkon není znám, ale točivý moment se nachází na hodnotě až 1355 Nm, což je opravdu neskutečná hodnota. Na točivém momentu je hodnota maximálního výkonu závislá, takže i výkon může být zajímavý.
Výkony na silnici jsou ale jiná věc a jsou neméně pozoruhodné. Auto nemá převodovku, elektromotor je přímo propojen s koly, i přesto je zrychlení 0-100 otázkou 4 sekund a maximální rychlost dosahuje, jak jméno auta napovídá, téměř dvou set km/h.
To je na prcka velikosti motorky opravdu hodně, nezapomeňme, že jde o něco, co má 4 kola, 2 místa k sezení, volant a nedokáže se naklánět do zatáček jako motorka.
V olověných bateriích je dost energie k tomu, aby vás vůz odvezl na vzdálenost 65 – 130 km, dle využívání potenciálu motoru, což, přiznejme si, většině z nás k dojetí do práce a z práce bohatě stačí.
Na ocelový a chrommolybdenový skelet jsou nasazeny kevlarové a laminátové panely karoserie, barva je na přání zákazníka.
Minivůz se již rok nabízí jako položka exkluzivního katalogu Hammacher Schlemmer a to za cenu 108 000 dolarů, což jsou přibližně dva miliony korun.
Opravdu zajímavé...
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).