Ve zkratce se dá říci, že Dacia se během navrhování nového Dusteru řídila heslem "Proč měnit něco, co funguje" a zaměřila se zejména na to, s čím zákazníci nebyli tak docela spokojení.
Jak v rozhovoru pro AutoCar řekl současný šéf značky Jean-Christophe Kugler, Dacia využila během vývoje nového Dusteru sociální sítě, odkud čerpala inspiraci pro konkrétní kroky. Vzhledem k tomu, že v současnosti má Dacia na Facebooku více než 4 miliony Fanoušků, o návrhy na vylepšení nouze rozhodně nebyla.
Podle slov Kuglera prodala Dacia od roku 2004 více než 4.5 milionu kusů modelu Duster a od komunity majitelů se jí dostala poměrně silná zpětná vazba. Ta zdůrazňovala jak silné stránky, tak ty slabé. A protože Dacia se stále snaží držet svého původního cíle, tedy vyrábět dostupné vozy, zaměřila se právě na nápravu nedostatků.
A zatímco design exteriéru sklízel u majitelů spíše chválu, v interiéru už to tak slavné nebylo. Nový Duster proto dostal přepracovaný posilovač řízení, který umožní citlivější a přesnější manévrování, sedadla by nově měla být komfortnější, kabina by neměla propustit tolik hluku a dotyková obrazovka infotainmentu se přesunulo do vyšší pozice, což by mělo markantně usnadnit její ovládání.
Jak už bylo patrné z mnoha snímků, Duster zkrátka prošel zejména inovací interiéru, zatímco exteriér, kterému nebylo příliš co vytknout, si zachoval své výrazné původní rysy. Nově ale Dusteru přibylo i pár zajímavých a rozhodně užitečných funkcí, mezi které patří kamery kolem celého vozu, digitální kompas, asistent rozjezdu do kopce nebo asistent pro sjíždění svahů.
I přes to všechno by si ale Duster měl zachovat svůj titul laciného ale spolehlivého vozu, který nespoléhá na kompromisy, ale plní přesně to, co zákazníkům při koupi výrobce slíbil.