Dacia poodhalila vývoj nového Dusteru. Nepodíleli jste se na něm i vy?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. září 2017, 15:45 Aktualizováno 19.9.2017, 17:28 Google+

Po představení nové Dacie Duster se řada z nás poněkud zarazila a začala zoufale volat po vysvětlení, proč zcela nová generace připomíná spíše odvážnější facelift. Pádné důvody se nabízely již dříve, ovšem až nyní se nám dostalo vysvětlení přímo z nejvyšších míst automobilky Dacia.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nová Dacia Duster nabídne působivější exteriér a hodnotnější interiér - praktičnost a nízkou cenu si ovšem zachovává

Nová Dacia Duster nabídne působivější exteriér a hodnotnější interiér - praktičnost a nízkou cenu si ovšem zachovává | foto: Dacia

Sdílejte článek

Ve zkratce se dá říci, že Dacia se během navrhování nového Dusteru řídila heslem "Proč měnit něco, co funguje" a zaměřila se zejména na to, s čím zákazníci nebyli tak docela spokojení.

Jak v rozhovoru pro AutoCar řekl současný šéf značky Jean-Christophe Kugler, Dacia využila během vývoje nového Dusteru sociální sítě, odkud čerpala inspiraci pro konkrétní kroky. Vzhledem k tomu, že v současnosti má Dacia na Facebooku více než 4 miliony Fanoušků, o návrhy na vylepšení nouze rozhodně nebyla.

Podle slov Kuglera prodala Dacia od roku 2004 více než 4.5 milionu kusů modelu Duster a od komunity majitelů se jí dostala poměrně silná zpětná vazba. Ta zdůrazňovala jak silné stránky, tak ty slabé. A protože Dacia se stále snaží držet svého původního cíle, tedy vyrábět dostupné vozy, zaměřila se právě na nápravu nedostatků.

A zatímco design exteriéru sklízel u majitelů spíše chválu, v interiéru už to tak slavné nebylo. Nový Duster proto dostal přepracovaný posilovač řízení, který umožní citlivější a přesnější manévrování, sedadla by nově měla být komfortnější, kabina by neměla propustit tolik hluku a dotyková obrazovka infotainmentu se přesunulo do vyšší pozice, což by mělo markantně usnadnit její ovládání.

Jak už bylo patrné z mnoha snímků, Duster zkrátka prošel zejména inovací interiéru, zatímco exteriér, kterému nebylo příliš co vytknout, si zachoval své výrazné původní rysy. Nově ale Dusteru přibylo i pár zajímavých a rozhodně užitečných funkcí, mezi které patří kamery kolem celého vozu, digitální kompas, asistent rozjezdu do kopce nebo asistent pro sjíždění svahů.

I přes to všechno by si ale Duster měl zachovat svůj titul laciného ale spolehlivého vozu, který nespoléhá na kompromisy, ale plní přesně to, co zákazníkům při koupi výrobce slíbil.

Vytisknout

Diskuze: Dacia poodhalila vývoj nového Dusteru. Nepodíleli jste se na něm i vy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jeep Grand Chrokee Trackhawk má pod kapotou mytický osmiválcový Hellcat 6.2 l s výkonem 527 kW (717 k) a je nejšílenějším SUV současnosti

Monstrum od Jeepu dostalo další steroidy, stovku teď pokoří za 2,8 sekundy!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud