Po představení nové Dacie Duster se řada z nás poněkud zarazila a začala zoufale volat po vysvětlení, proč zcela nová generace připomíná spíše odvážnější facelift. Pádné důvody se nabízely již dříve, ovšem až nyní se nám dostalo vysvětlení přímo z nejvyšších míst automobilky Dacia.
Ve zkratce se dá říci, že Dacia se během navrhování nového Dusteru řídila heslem "Proč měnit něco, co funguje" a zaměřila se zejména na to, s čím zákazníci nebyli tak docela spokojení.
Jak v rozhovoru pro AutoCar řekl současný šéf značky Jean-Christophe Kugler, Dacia využila během vývoje nového Dusteru sociální sítě, odkud čerpala inspiraci pro konkrétní kroky. Vzhledem k tomu, že v současnosti má Dacia na Facebooku více než 4 miliony Fanoušků, o návrhy na vylepšení nouze rozhodně nebyla.
Podle slov Kuglera prodala Dacia od roku 2004 více než 4.5 milionu kusů modelu Duster a od komunity majitelů se jí dostala poměrně silná zpětná vazba. Ta zdůrazňovala jak silné stránky, tak ty slabé. A protože Dacia se stále snaží držet svého původního cíle, tedy vyrábět dostupné vozy, zaměřila se právě na nápravu nedostatků.
A zatímco design exteriéru sklízel u majitelů spíše chválu, v interiéru už to tak slavné nebylo. Nový Duster proto dostal přepracovaný posilovač řízení, který umožní citlivější a přesnější manévrování, sedadla by nově měla být komfortnější, kabina by neměla propustit tolik hluku a dotyková obrazovka infotainmentu se přesunulo do vyšší pozice, což by mělo markantně usnadnit její ovládání.
Jak už bylo patrné z mnoha snímků, Duster zkrátka prošel zejména inovací interiéru, zatímco exteriér, kterému nebylo příliš co vytknout, si zachoval své výrazné původní rysy. Nově ale Dusteru přibylo i pár zajímavých a rozhodně užitečných funkcí, mezi které patří kamery kolem celého vozu, digitální kompas, asistent rozjezdu do kopce nebo asistent pro sjíždění svahů.
I přes to všechno by si ale Duster měl zachovat svůj titul laciného ale spolehlivého vozu, který nespoléhá na kompromisy, ale plní přesně to, co zákazníkům při koupi výrobce slíbil.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.