Po představení nové Dacie Duster se řada z nás poněkud zarazila a začala zoufale volat po vysvětlení, proč zcela nová generace připomíná spíše odvážnější facelift. Pádné důvody se nabízely již dříve, ovšem až nyní se nám dostalo vysvětlení přímo z nejvyšších míst automobilky Dacia.
Ve zkratce se dá říci, že Dacia se během navrhování nového Dusteru řídila heslem "Proč měnit něco, co funguje" a zaměřila se zejména na to, s čím zákazníci nebyli tak docela spokojení.
Jak v rozhovoru pro AutoCar řekl současný šéf značky Jean-Christophe Kugler, Dacia využila během vývoje nového Dusteru sociální sítě, odkud čerpala inspiraci pro konkrétní kroky. Vzhledem k tomu, že v současnosti má Dacia na Facebooku více než 4 miliony Fanoušků, o návrhy na vylepšení nouze rozhodně nebyla.
Podle slov Kuglera prodala Dacia od roku 2004 více než 4.5 milionu kusů modelu Duster a od komunity majitelů se jí dostala poměrně silná zpětná vazba. Ta zdůrazňovala jak silné stránky, tak ty slabé. A protože Dacia se stále snaží držet svého původního cíle, tedy vyrábět dostupné vozy, zaměřila se právě na nápravu nedostatků.
A zatímco design exteriéru sklízel u majitelů spíše chválu, v interiéru už to tak slavné nebylo. Nový Duster proto dostal přepracovaný posilovač řízení, který umožní citlivější a přesnější manévrování, sedadla by nově měla být komfortnější, kabina by neměla propustit tolik hluku a dotyková obrazovka infotainmentu se přesunulo do vyšší pozice, což by mělo markantně usnadnit její ovládání.
Jak už bylo patrné z mnoha snímků, Duster zkrátka prošel zejména inovací interiéru, zatímco exteriér, kterému nebylo příliš co vytknout, si zachoval své výrazné původní rysy. Nově ale Dusteru přibylo i pár zajímavých a rozhodně užitečných funkcí, mezi které patří kamery kolem celého vozu, digitální kompas, asistent rozjezdu do kopce nebo asistent pro sjíždění svahů.
I přes to všechno by si ale Duster měl zachovat svůj titul laciného ale spolehlivého vozu, který nespoléhá na kompromisy, ale plní přesně to, co zákazníkům při koupi výrobce slíbil.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?