Fotbalové Euro skončilo přesně před týdnem a navzdory všem obavám se celý měsíc odehrál bez výraznějších bezpečnostních problémů a především bez jakéhokoliv teroristického útoku. Na nejlepších francouzských stadionech proti sobě nastoupili ti nejlepší evropští fotbalisté, mezi kterými nechyběl ani Cristiano Ronaldo. A právě on se ukázal jako opravdový automobilový nadšenec.
Předpokládáme, že ne všichni jste fotbalové Euro sledovali, dvě věci se k Vám přesto prostě musely dostat. Zaprvé hra českého týmu, která byla i přes nejtěžší skupinu naprosto žalostná a zaslouženě se Rosický, Čech a další do další fáze turnaje nedostali. Zadruhé to byl celkový vítěz, podle mnohých podobný Řecku před dvanácti lety. Portugalci v základní hrací době vyhráli jen jediný zápas, ze skupiny postoupili dokonce se třemi remízami. A remízou po devadesáti minutých skončil i finálový zápas s domácí Francií. Jenomže branka střídajícího Édera ve 109. minutě rozhodla o tom, že na evropský trůn usedne mužstvo z Pyrenejského poloostrova. Jeho největší hvězdou a kapitánem není nikdo jiný než Cristiano Ronaldo, aktuálně nejspíše nejlepší hráč planety. A i když z finále odehrál kvůli zranění jen několik desítek minut, celý zápas sledoval na lavičce plný emocí a chvílemi zastínil i vlastního trenéra. Stejně svérázným způsobem pak hráč Realu Madrid oslavil také zisk titulu.
Ronaldo totiž není jen fotbalista, ale také milovník automobilů. V jeho garáži ostatně najdete kousky jako Lamborghini Aventador, Ferrari 599 GTB Fiorino, Ferrari 599 GTO, Aston Martin DB9, Maserati GranCabrio, Rolls-Royce Phantom nebo Porsche Cayenne Turbo. V posledních dnech k nim ale přibyl vůz nejcennější. Na svém Instagramu se hráč s přezdívkou CR7 pochlubil Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Tedy tím vlastně nejsilnějším a nejexkluzivnějším Veyronem, jaký kdy vznikl. Exkluzivní je také jeho cenovka, pohybující se minimálně na hranici 1,2 milionu eur (cca 32,44 milionu korun). Pokud však vyděláváte tolik co slavný fotbalista, asi ceny svých „hraček“ příliš neřešíte. A že se Ronaldo na Veyron těšil dokazuje i jedna z dalších fotek, na níž je auto zaparkované v garáži s logem Bugatti na zdi.
Tenhle krasavec má pod kapotou osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 885 kW (1203 k) při 6400 ot./min s točivým momentem 1500 Nm mezi 3000 - 5000 ot./min. Sedmistupňová dvouspojka DSG přenáší sílu na všechna kola, na 100 km/h pak Veyron zrychluje za 2,6 sekundy. Dvojnásobná meta je dosažena za 7,1 sekundy, trojnásobná za rovných 16 sekund a maximální rychlost je údajně 410 km/h. Průměrná spotřeba sice nejspíše neklesne pod 23,1 l/100 km, pokud už si ale takové auto někdo koupí, toto je jeho poslední problém. Tak co, divíte se, že mu Ronaldo přezdívá „zvíře?“ My ne. A mimochodem, znáte nějaký lepší způsob, jak oslavit nějaké velké vítězství? Napište nám do komentářů!
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?