Fotbalové Euro skončilo přesně před týdnem a navzdory všem obavám se celý měsíc odehrál bez výraznějších bezpečnostních problémů a především bez jakéhokoliv teroristického útoku. Na nejlepších francouzských stadionech proti sobě nastoupili ti nejlepší evropští fotbalisté, mezi kterými nechyběl ani Cristiano Ronaldo. A právě on se ukázal jako opravdový automobilový nadšenec.
Předpokládáme, že ne všichni jste fotbalové Euro sledovali, dvě věci se k Vám přesto prostě musely dostat. Zaprvé hra českého týmu, která byla i přes nejtěžší skupinu naprosto žalostná a zaslouženě se Rosický, Čech a další do další fáze turnaje nedostali. Zadruhé to byl celkový vítěz, podle mnohých podobný Řecku před dvanácti lety. Portugalci v základní hrací době vyhráli jen jediný zápas, ze skupiny postoupili dokonce se třemi remízami. A remízou po devadesáti minutých skončil i finálový zápas s domácí Francií. Jenomže branka střídajícího Édera ve 109. minutě rozhodla o tom, že na evropský trůn usedne mužstvo z Pyrenejského poloostrova. Jeho největší hvězdou a kapitánem není nikdo jiný než Cristiano Ronaldo, aktuálně nejspíše nejlepší hráč planety. A i když z finále odehrál kvůli zranění jen několik desítek minut, celý zápas sledoval na lavičce plný emocí a chvílemi zastínil i vlastního trenéra. Stejně svérázným způsobem pak hráč Realu Madrid oslavil také zisk titulu.
Ronaldo totiž není jen fotbalista, ale také milovník automobilů. V jeho garáži ostatně najdete kousky jako Lamborghini Aventador, Ferrari 599 GTB Fiorino, Ferrari 599 GTO, Aston Martin DB9, Maserati GranCabrio, Rolls-Royce Phantom nebo Porsche Cayenne Turbo. V posledních dnech k nim ale přibyl vůz nejcennější. Na svém Instagramu se hráč s přezdívkou CR7 pochlubil Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Tedy tím vlastně nejsilnějším a nejexkluzivnějším Veyronem, jaký kdy vznikl. Exkluzivní je také jeho cenovka, pohybující se minimálně na hranici 1,2 milionu eur (cca 32,44 milionu korun). Pokud však vyděláváte tolik co slavný fotbalista, asi ceny svých „hraček“ příliš neřešíte. A že se Ronaldo na Veyron těšil dokazuje i jedna z dalších fotek, na níž je auto zaparkované v garáži s logem Bugatti na zdi.
Tenhle krasavec má pod kapotou osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 885 kW (1203 k) při 6400 ot./min s točivým momentem 1500 Nm mezi 3000 - 5000 ot./min. Sedmistupňová dvouspojka DSG přenáší sílu na všechna kola, na 100 km/h pak Veyron zrychluje za 2,6 sekundy. Dvojnásobná meta je dosažena za 7,1 sekundy, trojnásobná za rovných 16 sekund a maximální rychlost je údajně 410 km/h. Průměrná spotřeba sice nejspíše neklesne pod 23,1 l/100 km, pokud už si ale takové auto někdo koupí, toto je jeho poslední problém. Tak co, divíte se, že mu Ronaldo přezdívá „zvíře?“ My ne. A mimochodem, znáte nějaký lepší způsob, jak oslavit nějaké velké vítězství? Napište nám do komentářů!
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.