Fotbalové Euro skončilo přesně před týdnem a navzdory všem obavám se celý měsíc odehrál bez výraznějších bezpečnostních problémů a především bez jakéhokoliv teroristického útoku. Na nejlepších francouzských stadionech proti sobě nastoupili ti nejlepší evropští fotbalisté, mezi kterými nechyběl ani Cristiano Ronaldo. A právě on se ukázal jako opravdový automobilový nadšenec.
Předpokládáme, že ne všichni jste fotbalové Euro sledovali, dvě věci se k Vám přesto prostě musely dostat. Zaprvé hra českého týmu, která byla i přes nejtěžší skupinu naprosto žalostná a zaslouženě se Rosický, Čech a další do další fáze turnaje nedostali. Zadruhé to byl celkový vítěz, podle mnohých podobný Řecku před dvanácti lety. Portugalci v základní hrací době vyhráli jen jediný zápas, ze skupiny postoupili dokonce se třemi remízami. A remízou po devadesáti minutých skončil i finálový zápas s domácí Francií. Jenomže branka střídajícího Édera ve 109. minutě rozhodla o tom, že na evropský trůn usedne mužstvo z Pyrenejského poloostrova. Jeho největší hvězdou a kapitánem není nikdo jiný než Cristiano Ronaldo, aktuálně nejspíše nejlepší hráč planety. A i když z finále odehrál kvůli zranění jen několik desítek minut, celý zápas sledoval na lavičce plný emocí a chvílemi zastínil i vlastního trenéra. Stejně svérázným způsobem pak hráč Realu Madrid oslavil také zisk titulu.
Ronaldo totiž není jen fotbalista, ale také milovník automobilů. V jeho garáži ostatně najdete kousky jako Lamborghini Aventador, Ferrari 599 GTB Fiorino, Ferrari 599 GTO, Aston Martin DB9, Maserati GranCabrio, Rolls-Royce Phantom nebo Porsche Cayenne Turbo. V posledních dnech k nim ale přibyl vůz nejcennější. Na svém Instagramu se hráč s přezdívkou CR7 pochlubil Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Tedy tím vlastně nejsilnějším a nejexkluzivnějším Veyronem, jaký kdy vznikl. Exkluzivní je také jeho cenovka, pohybující se minimálně na hranici 1,2 milionu eur (cca 32,44 milionu korun). Pokud však vyděláváte tolik co slavný fotbalista, asi ceny svých „hraček“ příliš neřešíte. A že se Ronaldo na Veyron těšil dokazuje i jedna z dalších fotek, na níž je auto zaparkované v garáži s logem Bugatti na zdi.
Tenhle krasavec má pod kapotou osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 885 kW (1203 k) při 6400 ot./min s točivým momentem 1500 Nm mezi 3000 - 5000 ot./min. Sedmistupňová dvouspojka DSG přenáší sílu na všechna kola, na 100 km/h pak Veyron zrychluje za 2,6 sekundy. Dvojnásobná meta je dosažena za 7,1 sekundy, trojnásobná za rovných 16 sekund a maximální rychlost je údajně 410 km/h. Průměrná spotřeba sice nejspíše neklesne pod 23,1 l/100 km, pokud už si ale takové auto někdo koupí, toto je jeho poslední problém. Tak co, divíte se, že mu Ronaldo přezdívá „zvíře?“ My ne. A mimochodem, znáte nějaký lepší způsob, jak oslavit nějaké velké vítězství? Napište nám do komentářů!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.