Fotbalové Euro skončilo přesně před týdnem a navzdory všem obavám se celý měsíc odehrál bez výraznějších bezpečnostních problémů a především bez jakéhokoliv teroristického útoku. Na nejlepších francouzských stadionech proti sobě nastoupili ti nejlepší evropští fotbalisté, mezi kterými nechyběl ani Cristiano Ronaldo. A právě on se ukázal jako opravdový automobilový nadšenec.
Předpokládáme, že ne všichni jste fotbalové Euro sledovali, dvě věci se k Vám přesto prostě musely dostat. Zaprvé hra českého týmu, která byla i přes nejtěžší skupinu naprosto žalostná a zaslouženě se Rosický, Čech a další do další fáze turnaje nedostali. Zadruhé to byl celkový vítěz, podle mnohých podobný Řecku před dvanácti lety. Portugalci v základní hrací době vyhráli jen jediný zápas, ze skupiny postoupili dokonce se třemi remízami. A remízou po devadesáti minutých skončil i finálový zápas s domácí Francií. Jenomže branka střídajícího Édera ve 109. minutě rozhodla o tom, že na evropský trůn usedne mužstvo z Pyrenejského poloostrova. Jeho největší hvězdou a kapitánem není nikdo jiný než Cristiano Ronaldo, aktuálně nejspíše nejlepší hráč planety. A i když z finále odehrál kvůli zranění jen několik desítek minut, celý zápas sledoval na lavičce plný emocí a chvílemi zastínil i vlastního trenéra. Stejně svérázným způsobem pak hráč Realu Madrid oslavil také zisk titulu.
Ronaldo totiž není jen fotbalista, ale také milovník automobilů. V jeho garáži ostatně najdete kousky jako Lamborghini Aventador, Ferrari 599 GTB Fiorino, Ferrari 599 GTO, Aston Martin DB9, Maserati GranCabrio, Rolls-Royce Phantom nebo Porsche Cayenne Turbo. V posledních dnech k nim ale přibyl vůz nejcennější. Na svém Instagramu se hráč s přezdívkou CR7 pochlubil Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse. Tedy tím vlastně nejsilnějším a nejexkluzivnějším Veyronem, jaký kdy vznikl. Exkluzivní je také jeho cenovka, pohybující se minimálně na hranici 1,2 milionu eur (cca 32,44 milionu korun). Pokud však vyděláváte tolik co slavný fotbalista, asi ceny svých „hraček“ příliš neřešíte. A že se Ronaldo na Veyron těšil dokazuje i jedna z dalších fotek, na níž je auto zaparkované v garáži s logem Bugatti na zdi.
Tenhle krasavec má pod kapotou osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 885 kW (1203 k) při 6400 ot./min s točivým momentem 1500 Nm mezi 3000 - 5000 ot./min. Sedmistupňová dvouspojka DSG přenáší sílu na všechna kola, na 100 km/h pak Veyron zrychluje za 2,6 sekundy. Dvojnásobná meta je dosažena za 7,1 sekundy, trojnásobná za rovných 16 sekund a maximální rychlost je údajně 410 km/h. Průměrná spotřeba sice nejspíše neklesne pod 23,1 l/100 km, pokud už si ale takové auto někdo koupí, toto je jeho poslední problém. Tak co, divíte se, že mu Ronaldo přezdívá „zvíře?“ My ne. A mimochodem, znáte nějaký lepší způsob, jak oslavit nějaké velké vítězství? Napište nám do komentářů!
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).